• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3423009 visningar
    13091 svar
    +4
    13091
    3423009

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym
    Äldre 24 Oct 10:31

    Skulle vilka skriva till sonens pappa:

    Kan du inte bara erkänna att du inte vill ha kontakt med sin son? Att komma förbi 3 ggr om året är knappast att vara en pappa! Stanna du i *** med din nya tjej och dotter och kom aldrig mer förbi!

  • Anonym (arg)
    Äldre 24 Oct 10:32

    Hur FAN kunde du göra såhär mot vår son, att du hatar MIG efter skilsmässan skiter jag i, gör det, hata mig hela vägen till helvetet å tillbaka, men VARFÖR låta det gå ut över vårt barn?


    Att du slått honom, misshandlat honom både fysiskt och psykiskt, och nu låttsas som det aldrig hänt gör ont i mig, och ännu mer i honom.


    Han kommer ALLTID få bära med sig dit svek i sin ryggsäck, att pappa, som han älskade, slog, inte bara en gång, utan flera gånger, under flera år!


    Han HATAR dig nu, vill inte se dig mer, han går omvägar för att inte RÅKA stöta på dig, och du bara blundar för ALLT.


    Rättegången kommer snart å då jävlar om de inte finner dig skyldig, jag VET att han aldrig skulle ljuga om detta som du påstår.


    Tror du verkligen att åklagaren skulle gått vidare till åtal, om det inte finns stark bevisning?


    Hade du haft en ryggrad så hade du erkänt, och tagit ditt straff, som en man,  men du har ingen ryggrad, du är en liten jävla mask som krälar omkring i skiten.


    Jag HATAR dig och allt vad du står för, det enda fina jag fått av alla de åren med dig är barn, vore det inte för det så önska rjag hela vår tid tillsammans ogjorda, ser jag dig öga mot öga så vet jag inte vad jag gör.


    Finns det någon rättvisa i världen så kommer du brinna i helvetet för det du gjort!!!

  • Anonym
    Äldre 24 Oct 10:38

    Till min mamma.

    Jag orkar inte ha dig i mitt liv längre. Jag har mina egna sorger nu, går igenom den värsta tiden i mitt liv, dina patetiska problem rör mig inte i ryggen. I hela mitt liv har du styrt mig, aldrig respekterat mig. Du har aldrig lyssnat, alltid kommit med ursäkter. Jag orkar inte låtsas längre, orkar inte hålla någon fasad eller mur mot dig, du gör mig bara illa. Min son dog och du kan ändå inte se förbi dina egna problem. Jag har varnat dig många gånger, nu är vi där. Jag orkar inte längre, du gör mig för illa. Du har sumpat dina chanser som både mamma och mormor. Nu förlorar du mig och ditt underbara barnbarn.  Försvinn ur mitt och min familjs liv.

    Till min svärmor.

    Sluta snacka så mycket skit om alla! Om dina närmaste vänner visste vad du säger om dem när de inte hör, och framför allt när du är onykter skulle du inte ha några vänner kvar. Jag undrar verkligen vad du säger om mig när jag inte hör...

  • Anonym
    Äldre 24 Oct 10:40

    Till min granne och vän.

    Sluta skrik ungjävel till din son! Och sluta klanka ner på han hela tiden, se vilket underbart och fint barn du verkligen har! Men du är så inne i att han är jobbig och fel så du ser inte ens när han gör något bra! Det skadar inte att berömma han heller. Jag mår så dåligt när jag ser hur han mår så jag önskar nästan att hans pappa tar han på heltid, där har han det nog bättre. Och om du ska ha kvar din son så gör slut med din kille, han behandlar din son värre än vad du själv gör!

  • Bortta­gen använd­are
    Äldre 24 Oct 10:41
    Anonym (Tjej) skrev 2011-10-24 01:02:41 följande:
    Ja just det, till en nära vän jag sa upp kontakten med för en månad sen.

    Det känns synd att det var tvunget att bli såhär. Du förstod som vanligt ingenting. Det är för att du inte förstår sociala koder över huvud taget. Du är alldeles för mycket. Det är därför du förlorar alla vänner. Jag orkar inte med att du ringer mig mitt i natten och gråter över ditt ex som dumpade dig för 5 år sedan som du aldrig kommer komma över (ironiskt med tanke på mitt tidigare inlägg). Jag orkar inte med att varje gång jag träffar dig så undrar du när vi kan ses nästa gång. Vi ska alltid ses på dina villkor för att du är för lat för att hälsa på mig. Jag föraktar dig för att du lever på soc och tycker att det är normalt att läsa in 200 gymnasiepoäng/termin och blir arg när socialen inte vill betala för det.

    Du har redan snyltat på samhället hela ditt vuxna liv. Du skyller på en skada och kräver att få operation på operation men skadan hindrar dig inte från att studera i normal fart. Eller att ta tag i ditt liv och göra något. Du kan visst jobba, du bara gömmer dig från världen. Mina försök till peppning leder ingen vart. Jag har verkligen försökt ställa upp för dig. IIstället tvingas dina stackars adoptivföräldrar ta lån för att du ska kunna studera i snigelfart. Men ja just det, nu har du ju blivit sjukskriven i ett år (!) för att du ska göra en operation om en månad och beräknad återhämtningstid efter den är 3 månader. Så du studerar inte längre heller. Du gör ingenting. Det ger mig ingenting att prata med dig för det har aldrig hänt något nytt i ditt liv. Ändå envisas du med att ringa varje dag. Du checkar in 10 gånger om dagen på facebook i din säng, i din lägenhet och i affären. Du tycker det är normalt att gå till kyrkan och tända ett ljus för din katt som dog för ett år sen varje vecka. Katten hade du dessutom inte träffat mer än 2ggr/år de sista 5 åren den levde.

    Du är den enda jag kan prata med allt om. Men ändå offrar jag vår vänskap. Du förstår verkligen inte när det är dags att backa av och du förstår inte när jag och andra försöker backa av.
    Förlåt, men fyfan vilken hemsk vän du verkar vara. Du gör nog henne en tjänst som säger upp konakten så hon slipper dig i sitt liv.
  • Anonym
    Äldre 24 Oct 10:44
    Borttagen användare skrev 2011-10-24 10:41:00 följande:
    Förlåt, men fyfan vilken hemsk vän du verkar vara. Du gör nog henne en tjänst som säger upp konakten så hon slipper dig i sitt liv.
    har du själv haft en vän som stjäl all din energi? jag förstår absolut tjejen som skrev. haft såna vänner och nu en svärmor som är sådan.
  • Anonym
    Äldre 24 Oct 10:45
    Till min man:

    Sluta tro att jag inte älskar dig, Du är ju mitt allt och älskar ju dig och skulle aldrig med avsikt såra dig.
    Flera ggr har jag trott att jag skulle mista dig i olyckor men jag har och kommer alltid finnas vid din sida.

    Till min familj:

    Ni är patetiska och ego svin hela högen. Skäms nått fruktansvärt över alla. Ni bara gnäller,klagar och snackar skit.
    Gör något bra i era liv istället för fan.

    Till mina barn:

    Ni är helt underbara, Mamma älskar er så mycket. Skulle kunna dö för er.
    Mitt liv började då jag mötte er pappa och fick er.
  • Anonym (..)
    Äldre 24 Oct 10:56
    till ett krogragg:

    Du fick mig att känna något som jag inte borde kännt för dig.
    Du fick mig att tveka på allt jag har, om jag visste om du 
    menade allvar med det du sa den kvällen skulle jag kunna
    lämna det trygga liv jag har.

    Men jag vågar inte ta risken så därför frågar jag inte ens om
    dina avsikter..

    Jag tänker dock på dig flera ggr om dagen.
  • Anonym (jobbs­ms)
    Äldre 24 Oct 10:58

    Skulle jag vilja skicka till en arbetskamrat.

    "Jag förstår inte hur du orkar med dig själv. Och jag förstår inte hur du kan få jobba kvar överhuvudtaget! DU klagar på MIG för att jag missade en liten skitgrej EN gång, men DU missköter ditt jobb så pass att skulle brukaren avlida skulle det antagligen vara ditt fel!"

  • Anonym (jobbs­ms)
    Äldre 24 Oct 11:02

    Skulle också vilja säga till min mamma:

    "Kan du lyssna på vad jag har att säga för en gångs skull och sluta prata om dig själv hela jävla tiden" Fan va du har förändrats till de sämre! Det känns som att jag inte har någon mamma längre, bara ett stort fett irritationsmoment när du väl ska hälsa på" 

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!