• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3479419 visningar
    13182 svar
    +4
    13182
    3479419

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (irrit­erad)
    Äldre 24 Oct 11:05

    Till den som säger till alla att vi e ihop men gör klart för mig att vi inte e de

    Jag pallar inte mer vill inte vara nån jävla penga kossa mer.
    Jag vill inte ha mer med dig att göra eftersom jag bara passar när min lön kommer sen gör du av med allt och jag har inget kvar.
    Skaffa dig ett eget jävla jobb och egna pengar nu e de nock

  • Anonym
    Äldre 24 Oct 11:14

    Till exets nya sambo:
    Jag hoppas att du vet att dina barns namn är samma namn som jag och din sambo tänkte ge till våra barn om det hade blivit några. ****** måste glömt att nämna det eftersom jag har svårt att tro att du skulle tycka det var ok eftersom du är så svartsjuk på mig och det jag och ****** en gång hade. Du vet, det finns en anledning till att det tog slut.

     

  • Anonym
    Äldre 24 Oct 11:14
    Till mamma:
    Inse fakta att du är alkoholist!!! Bara för att du inte dricker på dagtid och innan kl15 på helger  så gör det dig inte "vanlig"
    Fatta att anledningen till att du inte får träffa mina barn så ofta är för att du alltid dricker när vi träffas. Du kan väl för fan låta bli att dricka de få gånger som vi är över eller när barnen sover där. Dom är 4 och 1år gamla och behöver inte veta vad alkohol är. Fatta att de gånger som sonen sovit över och ringer hem kl22 i tårar har inget med att han är känslig, löjlig, trött etc utan för att han inte tycker om att vara med dig när du är full och att han är fullt kapabel att veta att du inte är som du ska. Det är pinsamt att gå på släktträffar för att du alltid blir packad och att det är anledningen till att alla andra i släkten umgås och gör saker hela tiden men vår familj alltid vart utanför.

    Till pappa:
    Vet att du bara vill mitt/vårt bästa men sluta att ha så många åsikter och kommentarer. Då får min sambo att må dåligt och att känna att vad han tycker/tänker och gör inte duger, att han inte kan göra någonting själv utan att du ska vara där och "hjälpa till" Älskar dig men mår dåligt av att se min älskade sambo må dåligt. Han har ingen egen släkt i detta land så snälla, sluta få honom att känna sig värdelös och se honom för den underbara man han är

    Till alla kompisar och släktingar:
    Sluta ring och skicka sms vareviga dag!!!! Bebisen kommer när den kommer och till er som ska vara barnvakt - tror ni inte att jag skulle ringa när det väl är dags!!!! Behöver inte "uppdatera er" varenda j*vla morgon!!!

    Till mina barn:
    Älskar er super duper mycket och är ledsen att mamma har vart så trött och grinig på sistonde. Ingen ursäkt men mamma sover dåligt och har ont hela tiden. Lovar att jag ska bättra mig!!! Ni är mina älsklingar, mina änglar och under. Skulle göra allt för er
  • Bortta­gen använd­are
    Äldre 24 Oct 11:16
    Anonym skrev 2011-10-24 10:44:43 följande:
    har du själv haft en vän som stjäl all din energi? jag förstår absolut tjejen som skrev. haft såna vänner och nu en svärmor som är sådan.
    Jo det har jag. Men det är skillnad att hata någon för saker som den gjort än att bara hata en person för den som den är. Sättet hon skriver på och saker hon tar upp visar på sånt förakt till en annan människa. Kompisen verkar ju egentligen inte ha gjort något fel mer än att vara sig själv, iallafall utifrån vad tjejen tar upp i texten.Tycker det är skrämmande och den människosynen liknar mer den man ser hos såna som t ex hatar judar eller bögar, att man hatar någon för den är som den är och för att den är olik en själv.
  • Anonym
    Äldre 24 Oct 11:17

    Jag saknar dig så det gör ont. Mitt liv är bättre nu men jag saknar dig min allra bästa vän och du kommer alltid vara min familj.

  • Anonym
    Äldre 24 Oct 11:24

    Till mitt ex:

    Förlåt att jag var ett sånt jävla svin mot dig när vi var tillsammans. Jag har ingen förklaring, förutom att jag borde fått en smäll och vaknat upp, jag var så sjukt omogen. Såhär i efterhand kan jag känna att vi borde gjort slut så  mycket tidigare än vi gjorde, jag älskade dig sanslöst mycket, men var en omogen barnunge som inte fattade vad jag sysslade med.

    Allt gott, du fina människa!

  • Anonym (Mistr­ess)
    Äldre 24 Oct 11:35

    Till min älskares fru:

    "Tack för att jag får låna din man.
    Han vet verkligen hur att få en kvinna i extas...
    Han är en fantastisk älskare... 
    De svarta underkläderna i siden satt perfekt...
    Den exklusiva väskan är underbar...
    För att inte tala om vitguldsringen med den lilla söta diamanten...    
    Förresten, vet du hur fantastiskt det är att besöka Paris under våren?!? ...

  • Anonym (e)
    Äldre 24 Oct 11:39

    Mamma; Jag avskyr dig, vill egentligen inte ha något med dig att göra, men för barnens skull håller jag upp en fasad, men vill ändå att du ska veta att jag verkligen mår illa när jag ser dig.


    Bästa väninna; För helvete, din tid är inte viktigare än någon annans, så tråkigt att  du alltid bara tänker på dig själv, bortskämda unge...

  • Anonym
    Äldre 24 Oct 11:42

    Till dom flesta i min närhet:

    Kan ni inte se att jag inte mår bra? Kan ni inte förstå hur det är att leva mitt liv just nu? Kan ni inte höra av er lite oftare bara för att prata, eller bjuda med mig hem eller ut på stan bara för en liten stund. Kanske hjälpa mig lite med vardagen eller ställa upp så jag och min man kanske kan slippa vardagen en liten stund. Tänk om ni kunde förstå att allt inte är som vanligt, som det var förut och att jag knaske heller inte vill bli behandlad som att allt är som vanligt heller.

  • Anonym (K....­)
    Äldre 24 Oct 11:46

    Min man:


    Jag älskar dig och våra fina barn. Vår familj har varit mitt allt, och så stolt jag alltid känt mig för det vi har. Men tyvärr har jag sista tiden (året) insett att vi nog inte kommer vara gifta för all evighet. Kan hända att jag är inne i en svacka... Vem vet? Men vi verkar ha tappat vår glöd, glädje, omtänksamhet till varandra och detta har lett till att jag mer bara tyr mig till barnen och "du står utanför". Känner mig ensam med barnen. Och jag saknar inte dig längre när du inte är med...

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!