• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3483693 visningar
    13192 svar
    +4
    13192
    3483693

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (tänk om...)
    Äldre 24 Oct 13:27

    Till min man: Är du eller har du någonsin varit otrogen mot mig?

  • Äldre 24 Oct 13:27

    Mikael Persbrandt:

    Tack för senast ;)

  • Anonym (Vem.)
    Äldre 24 Oct 13:27
    Till G: Vad är ditt problem? Jag är så trött på dina lögner som du matat mig med. Jag är trött på att se ditt namn överallt. Trött på att veta att du spelar Herr Charmör och lockar in någon stackars tjej i din närvaro för att sedan spela offerkortet och mata även henne med dina sjuka lögner. Väx upp!

    Till I: Efter allt våran släkt gått igenom så är det DU som sviker mest. Jag förstår helt ärligt inte vad det är vi har gjort dig, varför svarar du inte? 

    Till H: Du var min bästa vän, men nu äcklas jag av vem du blivit. Du har blivit den där personen som vi tillsammans skrattade åt och aldrig skulle bli.

    Till A: Du är blind. Du ser inte vad som händer. Jag tycker du är så urbota dum som skaffar ytterligare ett barn med den där karln. Ta dig samman och flytta hem igen.

    Till V: Förlåt för allt det jag är. Jag är så trött på mig själv, men också för lat för att göra något åt det. För bortkollrad för att förstå vad jag behöver göra. Jag väger för mycket, jag tar inte hand om mig själv. Du förtjänar mig när jag är som bäst och det är jag verkligen inte nu. Håll ut. Snälla. Jag älskar dig.

    Till J: Länge trodde jag att jag aldrig skulle komma över dig. Att du var den rätta. Vad fan tänkte jag med? Du ser inte ens bra ut. Inte ens det har du. Du är hemsk på insidan, hemsk på utsidan, men allra hemskast är nog jag som faktiskt föll för dig en gång. Sluta inbilla dig saker.

     
  • Anonym
    Äldre 24 Oct 13:41

    Till Pappa:

    Jag började missbruka droger när jag var 15, min vän dog när jag var 16 jag såg henne ta sina sista andetag i en blodig pöl på marken, jag blev sexuellt utnyttjad när jag var 16 och alldeles för berusad för att våga stoppa det hela.
    Men det vet inte du för du har aldrig funnits där! Hur tror du jag mått?
    Jag hoppas du finns där för dina nya barn så dom slipper gå igenom vad jag gjorde..
    Och efter alla år som mamma har funnits där och kämpat med mig och fått mig på rätt spår, varför skulle jag helt plötsligt vara så glad över att du försöker skapa band med mig nu?
    Jag uppskattar det men låt det ta sin tid och bli inte besviken på mig när jag inte vill komma och hälsa på i tid och otid.

  • Anonym
    Äldre 24 Oct 13:48

    "Hej A. Jag heter .... Du känner inte mig, men jag är x mamma. Jag ville bara säga att jag är glad över att x verkar tycka så mycket om dig, och hoppas att du njuter mkt av att få dela en del av hennes tid. Jag tycker ju opartiskt nog att hon är fantastisk.. *skratt* Jag kan ännu känna sorg över att du får så mycket av den tiden med henne som jag hade velat ha, men det är inte ditt fel och du har ingenting med den sorgen att göra. Så desto bättre då, att du är någon som x tycker om.

    Jag hoppas att mitt ex P. behandlar dig bättre än han behandlade mig, att han inte är lika egoistisk längre, och att du inte bara ställer upp på honom, utan att han även ställer upp på dig. Jag hoppas att ni är lyckliga ihop, och får fortsätta vara det. Jag antar att du har märkt att han och jag har stridigheter nu som innebär att vi snart ska till familjerätten och diskutera. Dom handlar om att vi tycker olika, och att "samtalstonen" som blivit sista tiden inte är okej. Jag hoppas att Familjerätten kommer att hjälpa oss att få en bättre dialog, och jag hoppas att stridigheterna kan ta slut. För dom är inte bra för x.. Jag är ännu arg och ledsen på en del saker P. har gjort, men jag önskar honom fortfarande gott och vill inte på något vis ha honom tillbaka oavsett vad. Det som var var, och jag har en önskan att livet ska få gå vidare nu. Bara blir så ledsen, när vissa saker upprepar sig nu också. Och orkar inte höra hårda ord mer. Tycker vi måste vara vänliga mot varandra för x. skull.

    Jag önskar att jag fick hämta x någon gång när du var hemma, så att jag fick hälsa på dig på riktigt. Har ju aldrig fått träffa dig och du är en viktig del i x liv nu. Jag hoppas att vi längre fram kanske till och med kan ta en fika ihop eller fira x. ihop allihopa. Fast för att det ska bli så, så måste ju P. ändra en del av sin inställning och sitt beteende mot mig. Annars kommer det nog inte att bli möjligt. Att P. inte kan dölja sin avsky för mig inför x. omöjliggör det för tillfället.

    Jag älskade P. mycket, men jag vill inte ha honom tillbaka. Vår relation är förstörd, och var aldrig menad att hålla. Jag önskar däremot att han och jag kunde reda ut det som var, och att han kunde erkänna och be om ursäkt för sin del, så att vi hädanefter kunde ha en vänlig relation.

    Hur som helst. Som sagt... jag önskar dig allt gott, och är tacksam för att du finns i x. liv. Var go mot dig. Kram.  F."

    --- skulle jag vilja skicka till mitt ex nya tjej... fast nä.. vet det inte skulle vara en bra idé... hon skulle ta det fel, och exet skulle bli galen, och att jag skulle "skvallra" på exet skulle ju båda ta fel.

    Till P's första ex skulle jag vilja skriva:

    "Hej M. Jag vet att du och jag har varit nästan som fiender, pga av P. Och du gjorde mig ledsen när du agerade som du gjorde, men jag förstår din förtvivlan och desperation då, så jag bryr mig inte om det längre. Jag önskar så att du och jag kunde sätta oss ner och prata, och kanske delge varandra även vissa svåra bitar, så att vi förstår bättre vad som varit lögn och sanning. Jag önskar också att vi kunde vara schyssta mot varandra, och kanske jag få låna din dotter lite, någon gång, för saknar henne så mycket! "

    Och så skulle jag vilja skriva till exet P:

    "När jag såg att A. var mullig, så blev jag så glad för din skull. Du älskar ju mull å bröst och rumpor, och jag är ju av naturen så smal, så jag var ju aldrig "rätt" för dig på det planet. och det känns skönt att inte vara i en relation längre, med någon som vill ha något jag inte är.

    Jag önskar dig allt gott, men är ärligt skitledsen ibland än för vad du gjorde och hur du behandlade mig, och att du fortfarande blir elak ibland. Om du bara sa förlåt någon gång, ärligt menat, och satte dig ner med mig och redde ut det och vi kunde gräva ner allt det å gå vidare nu med våra liv, så skulle jag bli så tacksam. Jag mår skit nog som det är, av orsaker du vet inte har med dig att göra, och behöver inte de här stridigheterna också.

    Du skulle kunna vara en positiv kraft i mitt liv, om du bara lät bli att bete dig elakt och började försöka visa mig hänsyn mer. Något mer än så behöver jag inte av dig. Än vanlig saklighet, vänlighet och att du aldrig kliver över gränserna och blir elak igen. oavsett hur arg du blir... Om vi är oense om x. så kommer din elakhet och aggressivitet aldrig att ge dig något annat än problem, för i fortsättningen så tar jag allt till familjerätten då. Tänker inte ta mer skit av dig. vuxna människor måste kunna vara oense, utan att bli elaka.

    Jag önskar att du förstod att du även skadar  x. när du behandlar mig illa. (det skadar henne att du visar öppen avsky när vi ses med henne med) Jag önskar och hoppas så att du snart hittar till verklig frid och lycka i ditt liv, för det skulle ju gynna inte bara dig, utan mig och x. med. Hoppas så, att du och A. har det bra, och att du får lära dig att älska på riktigt nu. Att du får uppleva den gåvan. Jag vill hemskt gärna får träffa A. snart, och det handlar inte om svartsjuka, utan tvärtom, att jag faktiskt är glad för att hon är just hon. Som x. tycker så mycket om. Det är inte pga av A. som vi inte är ihop. Du och jag var väl helt enkelt aldrig menade att vara. Sorgligt nog: men tids nog så hittar jag kanske en egen kärlek, en som vill ha en smal tjej utan stora tuttar.. Då kommer nog allt att känna bättre också, hoppas jag, för alla parter. Kanske du DÅ kommer att förstå att det är slut, och att jag inte är svartsjuk eller kontrollerande som du verkar inbilla dig att jag är så fort jag uttrycker att jag gärna skulle vilja träffa A. eller säger nej till något du föreslår. "

  • Anonym
    Äldre 24 Oct 13:51

    Till ett svin:
    Vi dejta och de var så mysigt, jag var kär i dig. Varje gång du tittade på mig kunde ja inte göra annat än le. jag attraherades sjukt av dig. Hur fan kunde du knulla min syster! Jag kunde se oss som gifta, få barn.. mitt liv var menat med dig.. trodde jag. Saknar dig ibland men mestadels är du ett äckel!

    Till världens charmigaste:
    Sjukt va jag saknar dig! Du är ett fint minne! Ångrar att vi inte tog oss tid att träffas igen när ja var singel. Känns som att jag aldrig blir klar med dig! du kommer alltid vara något speciellt. Önskar dig lycka men ja hatar att se att du faktiskt verkar lycklig med din tjej! Ja vill vara den som står där. Kanske kan säga att ja älskar dig, iaf tanken av dig å mig!

  • Anonym (jag)
    Äldre 24 Oct 13:52

    Jag skulle kunna skicka detta sms, men vill inte eftersom personen i fråga inte är riktigt frisk och jag vill inte ha något med henne att göra.... men här kan man ju skriva det. Vet att hon hänger här på FL då och då så hon kanske snubblar på det...

    Ann! Du är nog den mest skrämmande person jag vet, hur fan kan man lura i sina vänner att man har cancer, under mer än 6 månader lyssnade jag, tröstade och stöttade. NU förstår jag ju varför du aldrig ville ha med dig mig när du gick till läkaren. Jag var totalt blind och märkte inte att du ljög, till och med när du påstod att du gått ner massa kilon och jag inte tyckte det syntes så ifrågasatte jag inte. Du fotade till och med din "cancersvullna lymfkörtel" och lade ut i din blogg...den som handlade om din kamp emot cancern. Vette katten hur du fejkade fram den bilden men du snodde den säkert från någon annan stackare. Sen ljög du om att din dotter misshandlat dig, och även detta stöttade jag dig igenom... du ljög om en rättegång som du inte orkade sitta med igenom och därför lades det ner....nu när jag läst en hel del juridik vet jag ju att det inte funkar så....Dina barn flyttar runt i familjehem och i soc-lägenheter för att du inte klarar av att ta hand om den, dottern är tack o lov vuxen nu och kan ta hand om sig själv men hon älskar ju sin mamma och vill att det ska fungera. Själv lägger du upp dina supa-bilder på facebook och verkar stolt över att du dricker öl och super som en tonåring, du är snart 50 bast. Sen att du gått till angrepp emot mig, påstått att jag bedragit min samob och gud vet vad...som tur är så litar han på mig till 100% och har förstått redan från första gången han såg dig att du inte fungerar normalt....

    Det är skönt att du blockat mig, jag vill inte ha något att göra med dina skruvade lögner och ditt patetiska liv....men en förklaring och en ursäkt för den fejkade cancern vore jävligt intressant att få.

  • Anonym (jag)
    Äldre 24 Oct 13:53
    Anonym skrev 2011-10-24 13:48:37 följande:
    "Hej A. Jag heter .... Du känner inte mig, men jag är x mamma. Jag ville bara säga att jag är glad över att x verkar tycka så mycket om dig, och hoppas att du njuter mkt av att få dela en del av hennes tid. Jag tycker ju opartiskt nog att hon är fantastisk.. *skratt* Jag kan ännu känna sorg över att du får så mycket av den tiden med henne som jag hade velat ha, men det är inte ditt fel och du har ingenting med den sorgen att göra. Så desto bättre då, att du är någon som x tycker om.

    Jag hoppas att mitt ex P. behandlar dig bättre än han behandlade mig, att han inte är lika egoistisk längre, och att du inte bara ställer upp på honom, utan att han även ställer upp på dig. Jag hoppas att ni är lyckliga ihop, och får fortsätta vara det. Jag antar att du har märkt att han och jag har stridigheter nu som innebär att vi snart ska till familjerätten och diskutera. Dom handlar om att vi tycker olika, och att "samtalstonen" som blivit sista tiden inte är okej. Jag hoppas att Familjerätten kommer att hjälpa oss att få en bättre dialog, och jag hoppas att stridigheterna kan ta slut. För dom är inte bra för x.. Jag är ännu arg och ledsen på en del saker P. har gjort, men jag önskar honom fortfarande gott och vill inte på något vis ha honom tillbaka oavsett vad. Det som var var, och jag har en önskan att livet ska få gå vidare nu. Bara blir så ledsen, när vissa saker upprepar sig nu också. Och orkar inte höra hårda ord mer. Tycker vi måste vara vänliga mot varandra för x. skull.

    Jag önskar att jag fick hämta x någon gång när du var hemma, så att jag fick hälsa på dig på riktigt. Har ju aldrig fått träffa dig och du är en viktig del i x liv nu. Jag hoppas att vi längre fram kanske till och med kan ta en fika ihop eller fira x. ihop allihopa. Fast för att det ska bli så, så måste ju P. ändra en del av sin inställning och sitt beteende mot mig. Annars kommer det nog inte att bli möjligt. Att P. inte kan dölja sin avsky för mig inför x. omöjliggör det för tillfället.

    Jag älskade P. mycket, men jag vill inte ha honom tillbaka. Vår relation är förstörd, och var aldrig menad att hålla. Jag önskar däremot att han och jag kunde reda ut det som var, och att han kunde erkänna och be om ursäkt för sin del, så att vi hädanefter kunde ha en vänlig relation.

    Hur som helst. Som sagt... jag önskar dig allt gott, och är tacksam för att du finns i x. liv. Var go mot dig. Kram.  F."

    --- skulle jag vilja skicka till mitt ex nya tjej... fast nä.. vet det inte skulle vara en bra idé... hon skulle ta det fel, och exet skulle bli galen, och att jag skulle "skvallra" på exet skulle ju båda ta fel.

    Till P's första ex skulle jag vilja skriva:

    "Hej M. Jag vet att du och jag har varit nästan som fiender, pga av P. Och du gjorde mig ledsen när du agerade som du gjorde, men jag förstår din förtvivlan och desperation då, så jag bryr mig inte om det längre. Jag önskar så att du och jag kunde sätta oss ner och prata, och kanske delge varandra även vissa svåra bitar, så att vi förstår bättre vad som varit lögn och sanning. Jag önskar också att vi kunde vara schyssta mot varandra, och kanske jag få låna din dotter lite, någon gång, för saknar henne så mycket! "

    Och så skulle jag vilja skriva till exet P:

    "När jag såg att A. var mullig, så blev jag så glad för din skull. Du älskar ju mull å bröst och rumpor, och jag är ju av naturen så smal, så jag var ju aldrig "rätt" för dig på det planet. och det känns skönt att inte vara i en relation längre, med någon som vill ha något jag inte är.

    Jag önskar dig allt gott, men är ärligt skitledsen ibland än för vad du gjorde och hur du behandlade mig, och att du fortfarande blir elak ibland. Om du bara sa förlåt någon gång, ärligt menat, och satte dig ner med mig och redde ut det och vi kunde gräva ner allt det å gå vidare nu med våra liv, så skulle jag bli så tacksam. Jag mår skit nog som det är, av orsaker du vet inte har med dig att göra, och behöver inte de här stridigheterna också.

    Du skulle kunna vara en positiv kraft i mitt liv, om du bara lät bli att bete dig elakt och började försöka visa mig hänsyn mer. Något mer än så behöver jag inte av dig. Än vanlig saklighet, vänlighet och att du aldrig kliver över gränserna och blir elak igen. oavsett hur arg du blir... Om vi är oense om x. så kommer din elakhet och aggressivitet aldrig att ge dig något annat än problem, för i fortsättningen så tar jag allt till familjerätten då. Tänker inte ta mer skit av dig. vuxna människor måste kunna vara oense, utan att bli elaka.

    Jag önskar att du förstod att du även skadar  x. när du behandlar mig illa. (det skadar henne att du visar öppen avsky när vi ses med henne med) Jag önskar och hoppas så att du snart hittar till verklig frid och lycka i ditt liv, för det skulle ju gynna inte bara dig, utan mig och x. med. Hoppas så, att du och A. har det bra, och att du får lära dig att älska på riktigt nu. Att du får uppleva den gåvan. Jag vill hemskt gärna får träffa A. snart, och det handlar inte om svartsjuka, utan tvärtom, att jag faktiskt är glad för att hon är just hon. Som x. tycker så mycket om. Det är inte pga av A. som vi inte är ihop. Du och jag var väl helt enkelt aldrig menade att vara. Sorgligt nog: men tids nog så hittar jag kanske en egen kärlek, en som vill ha en smal tjej utan stora tuttar.. Då kommer nog allt att känna bättre också, hoppas jag, för alla parter. Kanske du DÅ kommer att förstå att det är slut, och att jag inte är svartsjuk eller kontrollerande som du verkar inbilla dig att jag är så fort jag uttrycker att jag gärna skulle vilja träffa A. eller säger nej till något du föreslår. "
    jag tycker absolut att du ska skicka mailet/sms:et till ditt exs nya... det var fint och väldigt klart och tydligt formulerat och om JAG vore hans nya skulle jag bli väldigt rörd och glad över de raderna
  • Anonym (100%)
    Äldre 24 Oct 13:55

    Till min kille:
    Det är INTE ok att låtsas att du inte ser mig när mamma är med... Gör om det om du vågar...

    Till hans päron:
    Det är fan bara sorgligt att inte kunna glädjas för sina barn.. Bara för det inte är det NI hade valt. Har han inte ens rätten att välja själv?
    YNKLIGT!!!!

  • Anonym
    Äldre 24 Oct 14:02
    Anonym (jag) skrev 2011-10-24 13:53:50 följande:
    jag tycker absolut att du ska skicka mailet/sms:et till ditt exs nya... det var fint och väldigt klart och tydligt formulerat och om JAG vore hans nya skulle jag bli väldigt rörd och glad över de raderna
    Åh, tack!   Önskar att jag vågade... fast tror ärligt talat att exet har matat henne med ungefär samma lögner som han matade mig med om sina tidigare ex. Han är så bra på att ljuga; han gör det utan att säga så många ord, bara antydningar, å så framhäva sig själv i bra dager..

    Sen orkar jag inte mer stridigheter nu. Och exet skulle ev. bli totalt tokig då. Vi har ju redan problem och är på väg till familjerätten, så vågar inte göra något som ev. orsakar mer problem. Men om jag möter A. någon gång så ska jag genast traska fram med ett soligt leende och sträcka fram min hand och säga att det är roligt att äntligen få träffa henne. (och hoppas att hon tror på mig..)

    Tycker så synd om henne, om hon tror att jag är ett hot eller att jag inte tycker om henne. Nu känner jag ju dock inte henne, men hon ser snäll ut och mitt barn tycker om henne jättemkt...

    Var skönt att skriva av sig iaf! KUL tråd!
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!