• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3427942 visningar
    13106 svar
    +4
    13106
    3427942

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym
    Äldre 24 Oct 17:52

    Här kommer några stycken

    Till pappan i min au pair familj: 
    Anledningen till att jag åkte hem till Sverige igen var inte för att jag hade hemlängtan, utanför att jag kände min jätteobekväm i din närhet sedan jag hittade dina p-rullar i USB:n (dem hade USB med nedladdade filmer)
    "Blandade filmer" Lesbians, lesbians, lesbians, lesbians...A 19-year olds first time!  BTW du är inte för gammal för att vara min pappa!

    Till mamman i min au pair familj:
    Pratade du inte med mig för att du innerst inne visste att din man ville ligga med mig eller för att du helt enkelt inte gillade mig? Hur kan du tycka att de är jobbigt att ha barn om du bara lägger dem på vardagar (dem la sig ca. 2 timmar efter att hon kommit hem) och tar hand om dem på helgerna? "Hitta på något roligt" är inte att åka och titta på hus! Att dina barn inte kan bete sig hänger på dig och din man och ingen annan!!
    En sak till jag åkte hem för att jag inte kunde ta din mans blickar längre och för att ni inte kan behandla era barn med respekt!

    Till min bästa vän:
    Jag älskar dig som min bästa vän du är skitrolig på alla sätt och vis men jag tycker seriöst att du är en slampa! Att ha ca. 5 olika alternativ på pappa till ditt ofödda barn är lite väl.
    Jag hatar att jag alltid måste ställa upp för dig men du ställer fan aldrig upp på mig, det kan vara som en lite grej att komma när jag fyller år...inte ens de kunde du klara av. "Oj, jag glömde bort" 
    BTW jag tycker inte att din unge är särskillt söt och vad hände med att "när jag får mitt barn så kommer jag att lunga ner mig och inte ta hem massa random killar". Hittills har du haft hem 6 olika när ditt barn varit hemma, bara för att du ska ligga och ungen din är bara 4 månader! Ibland så tror jag du drar hem folk för att du ska kunna skryta om hur bra alla tycker du är i sängen! Newsflash! Dem hör av sig till dig för att dem vet att du inte säger nej! Jag vill inte höra om alla dina "erövringar" och ert sex i minsta detalj, när du inte tar hem trash så kan jag börja lyssna.

    Till pappa:
    Anledningen till att vi inte har sådan bra kontakt idag är pga din fru. Jag hatar den där fittan så mycket att det inte ens finns ord för det! Om inte du var en sådan jävla fegis och sagt ifrån till henne så hade vi haft en bra relation idag.

  • Anonym
    Äldre 24 Oct 17:53

     BTW du är inte för gammal för att vara min pappa!

    För UNG ska det vara!

  • Anonym (En mamma)
    Äldre 24 Oct 18:03

    Ett sms/brev/mail jag skulle vilja skicka till en av pedagogerna på förskolan (en gift sådan)

    Första gången jag såg dig högg det till i hjärtat. Jag drömmer om dig på nätterna, jag hatar att komma och lämna på morgonen och man ser ut som ett vrak för tänk om du tar emot! Din röst, ditt skratt, jag vet knappt vart jag ska ta ivägen. Du är så oerhört vacker, så fin, ditt leende kan smälta is! Dom gånger du står och väntar, bara för att prata lite, den där gången som du snuddade vid min hand, var det bara inbillning eller känner du nåt du med?  

  • Anonym (oytli­g ?)
    Äldre 24 Oct 18:04

    Till mitt "ragg":
    Kan du sluta höra av dig till mig du är för snobbig för min smak! Du är jättetrevlig men det är något som inte klickar mellan oss. Förlåt.

    Till min kompis kille:
    Kan inte du fixa ihop mig med XX. Han kanske inte säger så mycket men jag gillar att han är tyst och lite sådär "mystisk". Han är inte världens snyggaste (fast jag tycker han är det) men du är inte ful heller han är mänsklig och jag gillar det.

  • Anonym (också trasig­)
    Äldre 24 Oct 18:14
    Anonym (ex) skrev 2011-10-23 22:46:24 följande:
    "Jag vill att du ska veta att jag mår ganska bra nu. Jag träffar någon och han tycker jag är ljuvlig. Jag vill att du ska veta att jag tror att jag börjar komma över dig, över oss. Jag vill att du ska veta att jag klarar mig, klarar mig fint. Förutom då jag dricker vin och det är mörkt ute och telefonen har inte ringt på länge och jag betraktar mig själv utifrån, och då känns det ibland som om mitt hjärta ska spricka, stagnera av smärta. Jag både vill och vill inte att du ska veta att det här hjärtat kanske aldrig mer blir detsamma. Kanske går det aldrig riktigt att laga. Jag vill att du ska veta att jag älskar dig och älskar dig inte och vill ha dig mer än något annat i hela världen och vill hata dig i en evighet och vill berätta hur jag gick sönder den där dagen och jag vill slå dig i ansiktet och gråta i dina armar och jag vill att du ska säga att jag är den enda, den absolut enda i ditt liv. Men mest vill jag att du ska veta att jag klarar mig. Klarar mig jättebra, faktiskt."
    Det där fick mig att gråta. Du beskrev så bra precis hur jag också känner för min (fd) kärlek.
  • Anonym
    Äldre 24 Oct 18:19

    Till statsminister Reinfeldt:
    "Sedan din fru började blanda sig in i vården har allt börjat gå neråt. Hon har förstört mycket. När ska du fatta det? En hemmafru, precis vad hon är med hennes gymnasieutbildning borde hålla käften och stanna hemma."

  • Mamsis
    Äldre 24 Oct 18:22
    Anonym (gravid) skrev 2011-10-23 17:31:26 följande:
    Om jag hade mage att smsa eller mejla, skulle jag ha skrivit detta :

    Till mamma och pappa: "Jag är gravid och ska ha barn om två månader"
    Till pojkvännen: " Jag har börjat planera att flytta och lämna dig"
    Till mina vänner: " Jag är gravid och ska ha barn snart, men jag litar inte på er så säger inget"
    Till min syster: " Du är full av skit och jag vet att du tycker att jag är helt dum i huvudet som valde min egen väg, och jag hatar dig för att du inte vågar stå upp för dig själv och säga det till mitt ansikte, utan måste gå bakom ryggen och prata med folk hur dum och impulsiv jag är!"
    Till min bästa kompis: " Gissa vad, jag ser faktiskt fram emot till att ha ett barn! Jag ångrar inte en enda dag att jag blev gravid!"
    Till min lärare: " Jag hoppas innerligen att du brinner upp i helvetet tillsammans med alla andra som inte gav mig något stöd!"

    Till världen: Mitt liv har påverkats så mycket av gravideten, och nästan allt dessa människor vet om mig  är falskt. Jag lever i lögner, och kan inte ta mig ut.

    Till bebisen i magen: Jag älskar dig något oerhört och längtar tills jag får träffa dig och börja om på ruta ett.

    Till mig själv: Lita inte på någon! Var stark. Du klarar det här.
    Lita på mig
  • Anonym (gravi­dmamma­)
    Äldre 24 Oct 18:26

    Till min pappa

    Att du väljer din nya "tjej" framför mig gör så jäkla ont. Att hon manipulerat dig att tro att det var jag som skrek åt henne när jag bara ville bjuda henne på mitt bröllop. Önskar att du hade hört det hon sa. Men hon har vänt det hela, får dig att tro annat, och du köper det. Du köper det så pass mycket, att du 1 månad innan ditt 3:e barnbarn kommer, säger upp kontakten med ditt barn. Jag behöver inte det här nu, när vi fått vårat knyte och ska berätta för närmaste att den underbaraste har kommit, kommer du inte få någon bild, jag kommer glida över "pappa" i telefonboken, så ska det inte vara.

  • Anonym (SinSi­nSin)
    Äldre 24 Oct 18:27

    Det var trevligt att träffa dig men det måste bli ett slut med det nu..  
    Jag känner att du börjar falla rejält för mig och mina känslor för dig har börjat avta.
    Jag är ju som sagt gift och tänker så förbli..
    Du hade din chans för 20 år sedan och du dizza mig på¨det mest fruktansvärda sätt man kan tänka sig, nu gör jag detsamma mot dig!

  • Anonym (snart din xfru?)
    Äldre 24 Oct 18:31

    Till min man sedan 30 år.
    Jag tror jag har tappat alla känslor för dig och  undrar ibland "vem är han?" när jag ser dig!
    Våra "barn" är nu stora och även om någon ut-flyttad har kommit tillbaka så klarar dom sig själva.
    Det var nu vi skulle ha vår tid,men den valde du bort på jobb!

    Här sitter jag för mig själv och ska vara en trevlig fru när du kommer hem och är dyngtrött efter att ha jobbat från 7 på morgonen till 10 på kvällen varje dag i veckan.
    Att jag sen inte är speciellt upplagd för att ha sex med dig är väl inte så jävla konstigt?
    Tro inte att 4 Leffe och en godispåse till fredagkvällen mjukar upp mig!
    Du borde vara hemma och "vårda" mig lite istället för att hjälpa alla andra, morsan, farsan, grannar  med tummen mitt i handen, och faan och hans moster.
    Du har haft det så jävla bra alla dessa år och jag har banne mig inte ställt speciellt mycket krav på dig. 
    Tror de flesta män avundas hur bra du har det.
    Nä nu jävlar, exploderar jag snart och flyttar ifrån dig. Sen kan ju du sitta i detta jättehus för dig själv får du se hur kul det är.
    Din snart avflyttade f.d. hustru
    S

     

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!