• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Eken)

    Ja tyvärr är jag fruktansvärt chockad själv. Han blev inte gammal och trots att jag vet att han var deprimerad i perioder så hade han framtidsplaner och det mesta hade ordnat upp sig för honom nu så jag vet inte varför han valde att göra slut på allt. =( Men nu blir det till att ordna kondoleansblommor, tyvärr känner jag inte hans familj bra nog för att gå på begravningen, men blommor kommer jag skicka.

  • Anonym (fråge tecknet)
    Anonym skrev 2011-11-02 16:16:34 följande:
    Jag vet.. och det är verkligen hemskt att det finns sånna människor...

    Vi har försökt, jag och min syster.. varit där ibland & det har varit kul vissa gånger, men mest hemskt.. han säger knappt något & han är som en främling.. (träffade han för första gången när jag va 9, & nu är jag 14). Men det värsta är att han är så dryg.. han är rent ut sagt elak ibland, och det är det som stör mig mest... & att han aldrig ringer och frågar hur jag mår, om vi ska umgås o.s.v. utan det får min farmor göra... Men hon är lika dryg hon... Dem ljuger om allt, och låtsas inte tro på sanningen!
    Pappa kidnappade min syster när hon var runt 2-5 år massa gånger, & det hemskaste minnet jag har är från när jag var runt 1-2 år & pappa kom in och tog min syster när vi satt och lekte.. Alla gånger i rätten och allt slit gjorde min mamma utbränd när jag var 3 år.. Idag lever vi i en ekonomisk kris eftersom mamma är ensamstående med 2 barn & pappan vägrar betala underhåll..
    Detta känns hemskt att säga, men om han dog så skulle jag inte bli ledsen.. eller jo, jag skulle bli ledsen för att det är så hemskt att jag inte älskar min pappa..., men frågan är om han älskar mig...
    Jag vill att mina barn ska få en bra pappa, men dem kommer (antagligen) aldrig få en morfar.. Så hemskt att det kommer påverka mig i hela mitt liv...
    Jag hoppas verkligen inte att du och din son får ett så hemskt liv som vi fick.. *kram* Hjärta
    jag lider verkligen med dig, att få vara med om så mycket som barn ska man inte behöva o att det dessutom fortsätter är rena mardrömmen.
    men din mamma får väl ut underhållet ifrån försäkringskassan nu? människors sätt kan man tyvärr inte ändra på, bara tala om det för dem sen måste de själva jobba med sig själv om det är det de vill. man måste inte älska sin förälder bara för att de kallas för pappa (el mamma) när den aldrig har funnits där för en o när de väl gjorde det så var det inge vidare, han är ju som du själv säger en främling, man måste ju först lära känna en person för att kunna tycka om den.
    har du ngn som du kan prata med om allt du känner o går igenom?
    självklart kommer detta att påverka ditt liv, det viktigaste är bara vad du gör med allt, tar styrka o ser till att din framtid ska de banne mig inte få förstöra iaf el blir deprimerad o orkeslös..jag hoppas på det första :) för det förtjänar du :)
    *kram* o ge din mamma en hård kram oxå som har orkat med allt detta på egenhand oxå, det tar mycket kraft att stå upp för sig o för sina barn Hjärta
  • Anonym (nu finns jag)
    Anonym (Eken) skrev 2011-11-02 17:52:33 följande:
    Ville bara meddela alla nyfikna att mitt X, som jag ville skriva till här idag inte finns längre, han tog livet av sig i helgen,så ni som fortfarande har chansen: SKICKA ERA MEDDELANDEN!
    Beklagar, försök nu att bara bära den sorg som talar vackra ord, inte skuld utan vackra minnen och lärdomar som givits för livet.

    Tack för perspektivet, jag tror t.o.m jag har en tågbiljett tillgodo...ska jag kanske be att få besöka, om jag får ett svar med möjligheter.
  • Anonym (Cruella)

    "önskar bara att ni kunde sluta med det ni håller på med jag är så jävla orolig för er båda ! men sen tror jag en sak men som jag hoppas är jävligt fel  "

    de messet skulle jag vilja skicka till en person! eller rättare sagt till två i min närhet

  • Anonym (GRANNEN!!)

    Du får inte göra såhär! Du vänder upp och ner på hela min värld!!

  • Lily of the Hollow
    Anonym (Eken) skrev 2011-11-02 18:06:35 följande:
    Ja tyvärr är jag fruktansvärt chockad själv. Han blev inte gammal och trots att jag vet att han var deprimerad i perioder så hade han framtidsplaner och det mesta hade ordnat upp sig för honom nu så jag vet inte varför han valde att göra slut på allt. =( Men nu blir det till att ordna kondoleansblommor, tyvärr känner jag inte hans familj bra nog för att gå på begravningen, men blommor kommer jag skicka.
    Det var verkligen tragiskt =( Om de har en "öppen" begravning kan vem som helst anmäla sig att komma. Kolla upp det, det kanske skulle vara något ändå. 
  • Anonym
    Anonym (fråge tecknet) skrev 2011-11-02 18:27:48 följande:
    jag lider verkligen med dig, att få vara med om så mycket som barn ska man inte behöva o att det dessutom fortsätter är rena mardrömmen.
    men din mamma får väl ut underhållet ifrån försäkringskassan nu? människors sätt kan man tyvärr inte ändra på, bara tala om det för dem sen måste de själva jobba med sig själv om det är det de vill. man måste inte älska sin förälder bara för att de kallas för pappa (el mamma) när den aldrig har funnits där för en o när de väl gjorde det så var det inge vidare, han är ju som du själv säger en främling, man måste ju först lära känna en person för att kunna tycka om den.
    har du ngn som du kan prata med om allt du känner o går igenom?
    självklart kommer detta att påverka ditt liv, det viktigaste är bara vad du gör med allt, tar styrka o ser till att din framtid ska de banne mig inte få förstöra iaf el blir deprimerad o orkeslös..jag hoppas på det första :) för det förtjänar du :)
    *kram* o ge din mamma en hård kram oxå som har orkat med allt detta på egenhand oxå, det tar mycket kraft att stå upp för sig o för sina barn Hjärta
    Vet inte vad jag ska svara.. finner inga ord, men TACK Hjärta Dina ord fick mig att må så himla mycket bättre! Tänk att det ändå finns sånna som du! Hjärta Det var bättre när jag var liten, för jag trodde liksom att jag inte hade någon pappa helt enkelt, vilket jag också sa när någon frågade. När jag sedan blev äldre så brukade folk säga "Men man MÅSTE ju ha en pappa" och det var då jag verkligen började fundera.. och i början så förstod jag inte och accepterade att han var min pappa, för att mamma sa det.. annars hade inte jag fattat det. Det kändes spännande och kul att äntligen kunna vara med någon manlig också, liksom.. Men det kändes bara konstigare och konstigare.. och nu tänker jag verkligen ta tag i det här! Vi ska försöka ha ett stort snack med ALLA inblandade.. och prata om detta.. Hoppas att det hjälper.. verkligen..

    Men tack igen, underbart att det finns människor som faktiskt bryr sig Hjärta
  • Anonym (Heeeej)

    Till regeringen!!

    Hej era nissar,jag undrar om ni har en aning om hur inkompetenta ni framstår som,ni tjatar om demokrati utan att ha slagit upp ordet i ordlistan.

    Ni äter,bor och åker taxi på våra skattepengar,likaså gör era sambos/fruar/män,ni åker på sk studiebesök och tar med era respektive,allt på våra skattepengar,ni sitter med löner varje månad som ni verkligen inte förtjänat,ni borde rodna när ni får lön med tanke på vilka parasiter ni är!

    Ni säger att vi ska dela på bördan och vara solidariska mot varandra,men det gäller inte er statsråd,ni behöver inte köa i vårdköer,ni behöver inte vara rädda för att bli sjuka eller få sparken för ni har fallskärmar som ni kan leva på när ni går i pension efter att inte ha utfört ett skit.

    Ni lever inte som ni lär och det är tveksamt om det är någon skillnad alls på om det är höger eller vänster som styr....sossarna är värst...dom skriker rött och lever blått.

    Önskar mig en ny regering,ut med alla gamla parasiter och in med nytt folk och nya ideer

  • Anonym (Eken)

    nu finns jag Kan ju bara säga att det känns väldigt tomt nu.  

    Lily of the hollow Tror inte det. De som är där skulle nog bara antingen undra vem jag var eller undra varför jag kom, som sagt det var 2002 vi var ihop, så det var några år sedan...  

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!