• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym
    Lily of the Hollow skrev 2011-11-11 22:32:22 följande:
    Alltså det där var ju riktigt bra skrivet! Hade jag varit din sambo hade jag verkligen tänkt till! 
    Hoppas han växer upp snart {#emotions_dlg.flower}
    Tack så mycket, Det hoppas jag med. Tyvärr har jag väl sagt liknande saker till honom tidigare och det verkar inte gå in riktigt (vilket gjort mig till en tjatkärring som jag egentligen inte är). Kanske tar han mig för givet efter alla dessa år ihop?
  • Lily of the Hollow

    Det kan nog mycket väl vara så. Man blir lätt blind på hemmaplan. Vi hade någon slags kris efter 8 år vilket fick oss båda att inse hur mycket den andra betyder igen. Synd att det behöver gå så långt ibland. Jag håller tummarna för er!

  • Anonym
    Lily of the Hollow skrev 2011-11-11 23:18:02 följande:
    Det kan nog mycket väl vara så. Man blir lätt blind på hemmaplan. Vi hade någon slags kris efter 8 år vilket fick oss båda att inse hur mycket den andra betyder igen. Synd att det behöver gå så långt ibland. Jag håller tummarna för er!
    {#emotions_dlg.flower} Tack, det värmer!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-11-11 22:57:44 följande:
    Tack så mycket, Det hoppas jag med. Tyvärr har jag väl sagt liknande saker till honom tidigare och det verkar inte gå in riktigt (vilket gjort mig till en tjatkärring som jag egentligen inte är). Kanske tar han mig för givet efter alla dessa år ihop?
    kanske dela er ekonomi? Så att han helt enkelt får stå för sin del, och du för din. Om det inte går som sambos, som särbos? Inte tjata och gnata, för det hjälper inte. Utan helt enkelt bara lugnt förklara och ÄNDRA det som inte fungerar för dig. (ex. genom att vara särbos; om han inte kan betala sin halva av räkningarna)
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-11-11 23:34:30 följande:
    kanske dela er ekonomi? Så att han helt enkelt får stå för sin del, och du för din. Om det inte går som sambos, som särbos? Inte tjata och gnata, för det hjälper inte. Utan helt enkelt bara lugnt förklara och ÄNDRA det som inte fungerar för dig. (ex. genom att vara särbos; om han inte kan betala sin halva av räkningarna)
    Jag kanske är feg men jag vill verkligen inte bli särbos. det skulle var krångligt, snålt, ta för mycket energi och i slutändan känns det som att det skulle såra mig mer ändå. Och för den delen så vill jag ruska om honom, jag vill inte göra honom ledsen.

    Jag flyttade hemifrån när jag var 16, rakt ifrån en stor familj till att bli sambo. så jag har aldrig bott ensam, jag tror att jag skulle klara av det utmärkt, men det är inget jag skulle må bra utav.

    Jo jag har förklarat tidigare, men jag kan inte välja tillfällen. När vi umgås har vi det jättebra och om jag tar upp det då så tycker han bara att jag förstör det mysiga och att jag alltid tar upp saker när vi har det bra som gör att han ifrågasätter om vi har det så bra.

    Och om jag tar upp det när han är hemma och spelar dator tillexempel så hör han mig inte, det går inte ens in i huvudet. utan tre minuter efter jag sagt nått kan han ropa: älskling, sa du något?
  • Anonym (saknar dig)

    Till mitt ex:
    "Jag älskar dig så mycket fortfarande. Jag hoppas det blir vi igen. Efter så många år och så många upplevelser va haft tillsammans.  De va ju vi mot världen. Kan inte föreställa mig vara med någon annan än dig.
     
    Förlåt för det jag gjorde. Jag ångrar mig och det vet du. Det är bara dig jag älskar. Dig och våra barn. Snälla låt mig få en chans igen. 

    Jag tror inte på "en gång otrogen alltid otrogen" utan jag tror man bränner sig så man aldrig leker med elden igen. Förlåt igen. Älskar dig T" 

  • CherstinBovington

    You have no idea how fucking lucky you were to be with a girl like me. So many guys would do anything to have what you had. Unfortunately, it had no major value to you, until you lost it. Your loss.
    And I'm better off.

    So you go on living your life, trying to find a good enough substitute to play the part of me. You'll always end up with the second best.
    You had a gold medal, and traded it in for a bronze.
    Boohoo.

  • Kalasbraigt

    Till den där snygga killen på krogen härom veckan: Fan så snygg Du är. Underbara ögon. Starka armar. Vågade aldrig gå fram till dig.

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!