• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3426638 visningar
    13106 svar
    +4
    13106
    3426638

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Äldre 14 Mar 13:57

    Till min bebis
    Tycker du är världens underbaraste, finaste, sötaste, bästA som finns utan tvekan!
    Nu är du 7,5 månader och jag älskar dig mer för varje dag om det är möjligt.
    Jag gör allt för dig, hoppasbara att du inte blir bortskämd!
    Tack för att du förgyller mitt liv med en massa glädje, skratt och galenskaper, 5 min ifrån dig känns som en evighet, synd jag inte kan ha med dig överallt!
    Ville bara berätta vad du betyder för mig även om du inte förstår det ännu så kanske du känner iaf lite av min enorma kärlek till dig!/ mamma

  • Anonym
    Äldre 14 Mar 15:40

    Vad är ditt jävla problem?! Jag har sett allting nu!!!

  • Anonym
    Äldre 15 Mar 21:29

    Kära XX lämna mig jag vill inte ha dig jag orkar inte med dig jag vill skiljas 7 långa år har jag levt med dig snälla du få ta allt bara du lämnar mig ifred du gör mig galen ,du säger att jag är dum och masser med fula saker men när jag lämnar dig så gråter du och berättar för alla att jag har lämnat dig och kommer efter mig vart jag än går släpp taget låt mig vara hade jag inte haft barn skulle jag flytta till andra sidan jord klottet ,det  ända andledningen jag bor med dig är att jag har ingen annanstans att bo ,du gör mig GALEN ,med du är en bra pappa till dina barn..

  • Anonym
    Äldre 15 Mar 22:26

    Du är en helt underbar kille. Du betyder så otroligt mycket för mig och jag önskar jag vågade visa det för dig mer än vad jag gör. Min högsta önskan just nu är att få ligga på soffan med dig och mysa framför teven.

  • Anonym (tänk om)
    Äldre 15 Mar 22:34

    Hej

    Jag vet inte vad har gjort för fel och jag vet inte om jag har sagt något som har kunnat såra dig/er. Tänk om ni kunde berätta vad jag gjort så jag kan be om ursäkt eller försvinna ut ur ert liv. Gör inte så som ni nu gjort och stäng mig ute, utanför den genemskap som jag trodde vi hade. Har hela tiden fått höra att vi 4 är så tighta och att vi alltid ska vara vänner, men just nu så är det bara ni tre och jag är utanför utan att veta varför. Argumentet att det bara fanns tre sängar på hotellrummet och att det skulle bli så mycket dyrare att vara fyra håller dåligt. Berätta istället vad jag gjort fel, berätta för mig varför jag hux flux inte var medbjuden på vår tjejhelg...

    mvh Ledsen kompis (eller jag trodde att jag var er kompis...)    

  • Anonym (framå­t)
    Äldre 16 Mar 08:28

    Nu har det gått några månader, men du finns fortfarande i mina tankar... Jag vet inte vad som hände, men jag antar att vi båda var lite förvirrade och rädda. Jag saknar dig ofta och önskar att saker vore annorlunda. Vet inte om du känner samma sak, kanske.. kanske inte. Men nu är det dags för mig att gå vidare, och jag hoppas verkligen du hittar det du letar efter... du är väldigt fin och bra på många sätt.

  • Anonym (sssss­)
    Äldre 16 Mar 20:20

    Vi sågs idag och jag vill bara dö, dö för dig! Livet är så orättvist!

  • Anonym (LK)
    Äldre 16 Mar 20:26

    Jag är så förbannat trött på dig mamma, trött på att du favoritiserar min syster och henes barn. Varför måste det gå 3 veckor mellan dina besök när du träffar dom dagligen. Ok, vi bor 2 minuter bort medan de bor på samma gata. Men seriöst.. Varför försummar du dina barnbarn på detta sättet? Och mig? Vi hade behövt dig vi också. Jag hoppas innerligt att jag aldrig blir så orättvis och egocentrisk som du är. Mamma.

  • Anonym
    Äldre 16 Mar 20:29

    Det är slut!

  • Anonym (Anstä­lld)
    Äldre 16 Mar 21:04

    Till min arbetsgivare och alla mina chefer (en verksamhet inom landstinget, Region Skåne)

    Jag har alltid brunnit för mitt arbete, för att våra patienter/brukare ska få hög kvalitet, bästa service, glädje, trygghet och medmänsklighet. Tagit ansvar. Brytt mig om våra brukare. Gjort det lilla extra när det behövts.

    Jag har jobbat länge för mina chefer. Och ni blir mer och mer främmande och ansiktslösa för mig.

    Varje år kräver ni att vi arbetare "producerar" 5-10 % mer, och dessutom för mindre och mindre resurser. Spara spara spara. Statistik jämförs med statstik året innan. Siffror är det enda intressanta, även fast det är människor vi talar om.

    På er jättekonferens i september pratade högsta chefen en massa bullshit om "brukaren i centrum" och visade tjusiga Power Point program. Jag och mina kollegor ville spy åt ert hycklande! Vi var alla överens om det skulle stå "PENGAR i centrum", för inte f-n bryr ni er om brukare/patienter. Egentligen.

    Ni skiter fullständigt i alla brukare/patienter. Ni skiter fullständigt i er personal. Ni skiter fullständigt i kvalitet, trygghet och välbefinnande. Personalpolitik finns inte. Uttnyttja personalen tills dom går i väggen, sedan släng dom på sophögen och anställ nya, vem som helst duger...skit samma verkar det som ni tycker.

    Ni skiter fullständigt i våra brukares uttalade önskemål och vilja. Skrikandes

    Det enda ni bryr er om är att spara pengar. Skicka iväg orutinerad nyutbildad (=billig) personal  istället för att satsa och vara rädd om en erfaren vidareutbildad kunnig personal med högre månadslön och toppkvalitet på arbetet.

    Ni sänkte vår lön. Ni tog bort vår friskvård. Ni tog bort vår fruktskål. Ni kortade ner våra raster. Ni tar bort all fortbildning man tidigare kunde få. Ni tog bort våra personaldagar då vi brukade göra något trevligt. Ni tog bort julbordet. Ni gör ert bästa för att göra vårt arbete svårare och svårare att sköta.

    Inte ett uppmuntrande ord. Ingenting. Bara krav på bättre och bättre siffror.

    Ni skiter i alla, men låtsas utåt att ni bryr er.... Vi hoppas ni blir avslöjade av allmänheten.

    Ni är NOLLOR i mina ögon, jävla hycklare!

    Som tur är så bryr jag mig fortfarande om våra brukare och att göra mitt bästa på arbetet! Vore det inte för er idioter till chefer så är faktiskt mitt jobb underbart kul och givande och utvecklande. Och jag bryr mig om mina kollegor som är i samma skit-sits som jag, och det är NI - era arroganta narcissistiska chefer som försatt oss alla i den här situationen.

    Det hade inte behövt vara så här illa, om även ni chefer hade haft ett uns medmänsklig värme och omtanke om andra - dvs att ni hade ärligt brytt er om brukarna/patienterna OCH om er personal som faktiskt är vansinnigt lojal, men det har ni inte fattat. Eller så skiter ni i det bara.

    Och till brukarna/patienterna: JAG bryr mig om er. Om det nu är nån tröst....Solig

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!