• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3429054 visningar
    13106 svar
    +4
    13106
    3429054

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Till chefen­)
    Äldre 22 Mar 00:00

    Kände att jag ville skicka ett till.

    Till någon:

    Hej.

    En gång log du mot mig på det där fantastiska sättet, din blick hakade fast i min och du såg mig. Jag vill ha en repris i verkligheten.

    Det går många uttjatade repriser i mitt huvud, uttjatade är de för det var så länge sedan du gav mig nytt material att spinna en väv av fantasier kring. Ett är jag säker på; du har ingen aning om vilken roll du har i mitt liv, att jag har fantasier om dig. Två är jag säker på; du har inga fantasier om mig.

    Jag vill att du ska sitta för nära igen, så där som du gör bara för att du inte tänker på det och jag gör för att jag tänker jättemycket. Ditt ben som nuddar mitt, dina andetag i mina öron. Jag kan inte smyga mig närmare utan att verka galen. Och jag vill ju inte avslöja mig.

    Men snälla; tala med mig, så där lugnt och mjukt. Jag skulle vilja spela in din röst, så jag kan ha den hos mig när jag ska sova. Titta på mig, så där att tiden klipps sönder och allt stannar upp. Luta dig framåt, några centimeter bara så jag känner din varma andedräkt mot ansiktet. Sära lite på läpparna, iaktta mig tyst, smek mig försiktigt över kinderna och över håret, dröjande. Sådär som att det inte råder något tvivel om att jag finns. Visa att du kan vara bestämd, håll om min nacke och säg att jag ska lita på dig och göra som du säger.

    (Här avbryts mailet abrupt, allt för att Familjelivs stackars besökare inte ska behöva bli ofrivilliga åskådare till Hemligheter.)

  • Anonym
    Äldre 22 Mar 10:57

    Sex med halva jordens befolkning kommer aldrig fylla de hål du har i din själ. Ta tag i ditt liv och framför allt ta ansvar för dina handlingar!


    Sättet du behandlar dina medmänniskor på är förkastligt. Du lämnar horder av människor med sårade känslor och brustna hjärtan efter dig och aldrig är något av det ditt fel i dina ögon. Du anser dig vara offret. Du är ditt eget offerlamm.


    Sex säljer och du har verkligen ansträngt dig för att sälja in dig själv till alla och en var.


    Lättlurade och kärlekstörstande är det så många som går på dina lögner och smekande ord.


    Det måste bli dyrt i längden, att resa land och rike runt för att försöka lindra din egen ångest och få lite bekräftelse. Är det verkligen värt det?

  • Anonym
    Äldre 22 Mar 17:27
    Anonym (Lite kär??) skrev 2012-03-21 23:10:17 följande:
    Jag vet fortfarande varken ut eller in?? Varje gång jag tar upp diskussionen så sägs det samma saker och inget händer. Blääää för det. Jag vill ha raka och klara besked.....känna mig säker och inte osäker. Ska jag gå vidare eller stanna kvar och traggla??
    då är vi 2!
  • Anonym
    Äldre 22 Mar 17:35

    är du dum i huvudet eller?!

  • Anonym
    Äldre 22 Mar 17:55

    till exet:

    "jag är så dj-a less på att höra dig prata i termer av "vi tycker, vi tänker, vi ska, vi gör" om dig och din nya tjej. Du ska göra om SÅ mkt helt plötsligt kring barnen, och hur du ska uppfostra dom, enbart för att du nu ska göra precis som HON tycker, för HON kan ju såååååå mkt om barn(utbildning och yrke som har med barn att göra) och då är hon automatiskt tydligen den som vet bättre än dig i allt?? Det är så det låter.. å det får mig att vilja kräkas, att höra "vi tycker, vi tänker" osv. För det känns som om du sitter ihop med henne, å som om den du var, den personen jag faktiskt älskade verkar ha gått upp i rök. Som om du inte kan tycka å tänka själv längre, å som om ingenting du gjorde kring barnen innan var bra. Fast det ju var det.. för även om du inte gjorde allt rätt kanske, så hade du många bra saker i din uppfostran då. Hur som helst så mår barnen skit av allt det här, av att dom med raketfart ska anpassas till ert samboskap och till alla nya regler. Och jag blir så förbannad å deras vägnar.. men det kan jag ju inte säga.. för då blir det ju KRIG mellan oss, och då lär du väl säga saker till henne som får henne att börja avsky och kriga mot mig hon med. Och det vore ännu värre för barnen... så här går jag å försöker att BITA MIG I TUNGAN när du säger dom saker du säger, och hör hur du ifrågasätter min kunskap(för hon vet ju mkt mer). Jag har bara några fler barn än henne, å några fler år på nacken och du brukade ju själv tycka att jag var en så bra mamma. Men inte numer tydligen?? Äh... Bara LESS!!! TA TAG I DINA PROBLEM PÅ ALLVAR NU och sluta lägg dom på barnen! Och sluta försöka hitta fel på mig. Det handlar inte om vare sig barnen eller mig. Det handlar om DIG. Och kanske ERA problem. SUCK. "

     
    (ibland får man ta i från tårna för att klara av att hålla käften.. usch.. *frustrerad* )

  • Anonym (alice­)
    Äldre 22 Mar 18:04
    Älskade H
    Du är utan tvekan den vackraste människa jag någonsin har träffat. Min själsfrände, och jag är alltid lycklig när jag är med dig. Men att trassla sig ur mitt liv för att huvudstupa kasta mig in i ett nytt liv med dig kommer aldrig att fungera. Jag har varit i ett förhållande (om man nu kan kalla det så), sedan 16 års ålder. Jag är nu 23 och behöver verkligen få vara med mig själv, känna mig ung och fri. Det känns så jävla fel att ge upp dig för detta, men jag kommer inte kunna ge dig det du vill ha och det kommer bara sluta olyckligt. 
    Du är äldre än mig, har varit singel nu i 6 år och är redo att bygga något.
    Jag vet inte om jag är det.

    Kan inte skicka det för jag kan inte släppa människan. 

     
  • Anonym
    Äldre 22 Mar 18:24

    Just nu vill jag bara skrika ut min jävla smärta!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jag mår piss just nu! Vännerna skiter i en är ihop med en idiot!!!!

  • Anonym (Lite kär??)
    Äldre 22 Mar 21:22
    Anonym skrev 2012-03-22 17:27:26 följande:
    då är vi 2!
    Hehe visst e det jobbigt
  • Anonym
    Äldre 22 Mar 22:23

    Jag vill inte att du ska gå på den där jävla festen själv! Och jag vill inte följa med, då jag kommer ha astråkigt!! 
    VARFÖR va du tvungen att avslöja så mycket om ditt förflutna? VARFÖR är du tvungen att prata så gulligt med henne i telefon?
    Jag vet hur du gjorde för att få mig, och på det sättet kan du lätt få andra...
    Men ändå vill jag ju att du ska ha kul, göra sånt som du tycker är roligt!
    Varför ska det va så jävla svårt med kärlek. Det enda positiva med det här är väl det faktum att jag verkligen tycker om dig, när jag reagerar så här.
    (och du reagerade ju också lite förra helgen, och det va det jag ville, för att se, och jag tror du förstod det.) 

  • Anonym
    Äldre 23 Mar 13:04
    Anonym (Lite kär??) skrev 2012-03-22 21:22:52 följande:
    Hehe visst e det jobbigt
    Yes, det är skit jobbigt! ;) Önskar att killen kunde fatta lite bättre.... ;)
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!