• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3428920 visningar
    13106 svar
    +4
    13106
    3428920

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • kvinna 34
    Äldre 22 Apr 22:36
    Anonym skrev 2013-04-22 22:30:57 följande:

    Alla kompisar har flyttat ifrån min hemort och man träffar dom för sällan......... =(

    sen att man är sjuk gör inte saken bättre!!!

    Jasså, det finns värre saker , lycka till
  • Anonym
    Äldre 22 Apr 22:45
    kvinna 34 skrev 2013-04-22 22:36:45 följande:

    Jasså, det finns värre saker , lycka till

    Tackar.... som vad då???
  • kvinna 34
    Äldre 22 Apr 22:49
    Anonym skrev 2013-04-22 22:45:09 följande:

    Tackar.... som vad då???

    Du dör väl inte av att vänner flyttar och inte kan ses ofta  , är det hela livet eller Glad
  • Anonym
    Äldre 22 Apr 22:53
    kvinna 34 skrev 2013-04-22 22:49:01 följande:

    Du dör väl inte av att vänner flyttar och inte kan ses ofta  , är det hela livet eller Glad

    Nej, det är ju sant! Men jag är sjuk med och det är ingen förkylning eller nåt som du verkar tro......
  • Anonym (hata svärmo­r)
    Äldre 22 Apr 22:56

     till min svärmor:

    jag haaatar dig så kraftigt!!! du har aldri varit en mamma till din son eller  en mormor till barnbaren de enda du kan göra är att dricka dig full o klaga på alla andra... men de jag hatar dej för är att du gick över gränsen när du blandade in min döde far och svor över han.. din gamla hagga gå o döö nånstans 

  • kvinna 34
    Äldre 22 Apr 22:57
    Anonym skrev 2013-04-22 22:53:14 följande:

    Nej, det är ju sant! Men jag är sjuk med och det är ingen förkylning eller nåt som du verkar tro......
    Beklagar , nej jag tror inget  förren du berättar själv , om du vill altså , mensörja för det där låter inget bra .....
  • Anonym (no pain, no gain)
    Äldre 22 Apr 23:36

    Från mörker till ljus.
    Genom smärta och sorg, till glädje och lycka.
    Min själ som så länge varit stängd
    Gråter efter att få öppna sig
    Mitt hjärta vill jag ge till dig
    Min själ vill jag ge just dig
    -------------------------------
    Ord är tysta
    Tystnaden talar
    Jag vill höra dig tala
    -------------------------------
    Likt ett brinnande ljus vill jag vara
    Jag vill sprida min värme till dig
    Jag vill lysa upp din tillvaro
    Dit du vill skall jag leda dig
    Men...
    Är du för snabb så släcks min låga
    -------------------------------
    Livet är inget skämt
    Tänk på det jämt 
    ------------------------------- 

    Alla dessa dikterna är tillägnade samma person :) Puss på dig!

  • Anonym (sinci­ty)
    Äldre 22 Apr 23:44

    Jag är trött på det här livet! Jag vill framåt och det vill inte du.. jag hoppas någon gång att du ska förstå men du lever i total förnekelse om vad som händer rakt framför näsan på dig. Jag vill känna ett värde i mig som person men det enda du gör just nu är att trycka ner mig och får mig att gråta, när ska du förstå det? Jag ger upp!

  • Anonym (Till alla)
    Äldre 23 Apr 01:54

    Jag funderar på att få gå till närmaste psykolog och få sömntabletter utskrivet, bara för att. Allt är bara skit. Ingen fattar ändå, säger att jag bara deppar och överreagerar  fast jag försöker förklara, fast jag lämnar dörren på glänt och hoppas att nån ska fatta att jag mår så jävla dåligt. Jag har ingenstans att ta vägen och jag har verkligen inga pengar, 5 spänn på kortet, det är allt. Allt ska vara en sån himla kamp hela tiden. Livet är  hårt och orättvist hur jag än försöker bevisa mig själv motsatsen. 

    Min kille, som jag bodde med i 1½ år som bestämde sig för att jag måste flytta. Så efter en massa fails överallt bor jag nu i min lillebrorsas rum. Min 7åriga lillebrorsas rum. Han måste dela säng med min lillasyster (som är 9) Jag fyller 24 år. Har ingen ekonomi eller ens i närheten av eget boende. Fatta hur hemsk jag känner mig. Jag tar hans rum....  och just därför är jag fortfarande ofta hemma hos killen. Mer än han vill. 

    Jag berättade nyss för min sambo/särbo/pojkvän vad fan han nu är för nåt(!!) om att jag känner mig ledsen och ivägen överallt. Han svarar med "varför tror du att jag vill höra det här?" och "gå till en psykolog". Tack så jävla mycket för det!!!!
    Tack för att du kan trösta och lyssna på mig!!! Jag lyssnar alltid på DIG när DU mår skit! Jag försöker alltid muntra upp dig och komma på lösningar även om det känns omöjligt.  
    Jag har knappt några vänner, ingen jag kan berätta sanningen för iallafall om hur jag mår och hur nära jag är stupet.  
    Jag borde nog bara avsluta allt. Ingen bryr sig. Och jag orkar inte heller bry mig. 
     

  • Anonym (Kram)
    Äldre 23 Apr 16:48
    Anonym (Kär man) skrev 2013-04-03 00:44:13 följande:

    Tänker på dig mindre och mindre, och mer med en varm känsla av fina minnen än den smärta som förföljt mig över ett år. Jag lever mitt liv ganska bra, trivs i min vardag och har ett bra liv.

    Men gud vad jag saknar den känsla jag levde i när vi träffades. Det är en känsla jag aldrig känt förut och som jag därför är rädd att aldrig få känna igen. Känslan fyllde mig med en obeskrivlig kraft, en känsla att jag kunde ta mig an hela världen. När jag andades in svällde mitt bröst av mod och vilja till dåd. Jag skulle kunna bära dig till världens ände, hade velat ta hand om dig och dina barn tills jag föll död ned. Jag är sorgsen över att jag aldrig kommer att få hålla det där brinnande kärlekstalet på vårt bröllop. Men mest saknar jag de små sakerna, dina små manér och leenden som kunde hålla mig gående i dagar. Att få gå bredvid dig och låtsas att det redan var vi. Att få hålla dig nära och bara känna dina andetag. Denna ande av livet som aldrig blev kommer länge om inte alltid att följa mig i livet.


    Sitter här och läser inlägg när jag ser detta och blir fylld av värme. Jag är ganska säker på att du inte är den man jag hade kontakt med men känslan var precis densamma fast från andra hållet. Skulle jag skriva ett svar till honom skulle det bli:

    Så glad jag blir av att höra från dig, det var länge sedan nu.
    Jag tänker på dig mindre och mindre också. Jag hade gärna haft kvar dig som vän men jag förstår att det inte var möjligt för dig av en anledning. Jag har det bra med de mina.

    Den känslan du pratar om, den bar mig verkligen, länge. Den genomsyrade allt du gjorde och jag tyckte verkligen om allt du gjorde för mig. Tack vare den orkade jag igenom den jobbigaste perioden i mitt liv någonsin. Trots att vi oftast inte var på samma ställe så var din närvaro hela tiden med mig.
    Även jag gick bredvid dig och låtsas att det redan var vi. Jag älskade att ligga på din axel en hel natt och bara känna värmen av din kropp och din närvaro. Jag saknar när du retades med mig eller när jag fick en chans att retas med dig. När jag tänker på dig nu så saknar jag dig en hel del. Jag hoppas att vi springer på varandra någon gång i framtiden och kan prata om livet. Jag hoppas också att du hittat en väg som du trivs med i livet och jag önskar dig all lycka.

    Kram
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!