• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3428634 visningar
    13106 svar
    +4
    13106
    3428634

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Varbe­rgV)
    Äldre 16 Jun 10:13

    Jag går bredvid dig och det känns som en sådan oerhörd självklarhet, som att det är vid din sida jag alltid vill gå och jag vill visa för alla att det är där jag är - med dig. Jag fattar hur oerhört fånigt det är, men jag fattar också att jag älskar dig och den känslan går så djupt in i mig, och den minskar inte i intensitet. Jag går där och njuter av dig samtidigt som jag känner mig oerhört sorgsen. Jag har dig bara till "låns" några stunder här och där, medan hela min existens ropar efter dig resten av tiden.

    Jag tar inte ögonen ifrån dig, det är som att det inte går. Du möter min blick och viker inte undan, din blick är djup. Du är där så nära vid mig och jag vill liksom bara sträcka ut armen mot dig, röra vid dig. Du drabbar mig, om och om igen. Vi går och köper vårt kaffe, står nära varandra och pratar förtroligt. Så sätter vi oss där vi brukar, varma, mjuka och glada. Som så ofta hamnar mina ögon på dina händer och jag sitter där och tänker på hur jag vill lägga min hand på din, jag tänker på de gånger då jag gjort det. Jag känner din hand under min, trots att jag inte rör vid dig. Jag tittar på dig från sidan, undrar vad som försiggår i ditt inre, vad du tänker, vad du känner om du alls tänker och känner något. Kanske är det bara jag. Kanske är du bara mån om vår relation, kanske du fortfarande inte ser mig på samma sätt som jag ser dig, kanske är inte din högsta önskan att få kyssa mig, trots att min högsta önskan är att få kyssa dig. Jag tänker att jag älskar dig. Allt detta sitter jag och tänker medan du sitter och pratar om en gemensam kollega, du säger att du inte förstår hur han tänker, säger att du ibland önskar hur du bara kunde koppla upp dig mot andra för att få reda på vad de tänker. Detta säger du mig samtidigt som jag har alla dessa tankar. Undrar du ibland vad jag tänker, önskar du att du kunde koppla in dig på mig? Jag har haft den önskan själv, för att kunna se in i ditt huvud, in i dina tankar.

  • Anonym (Merde­)
    Äldre 17 Jun 11:40

    Du är underbar vackraste!


    Varför skulle du falla så för mig? Vad värre är, varför föll jag så handlöst för dig?


    Du borde ha karlar på kö... varför jag?


    Jag vill att du hittar någon annan, då kan jag vara förälskad i dig på avstånd utan att missta dig...


    Vår relation kommer skada så många människor som jag älskar om vi fortsätter.

  • Anonym (Varbe­rgV)
    Äldre 17 Jun 14:38
    Anonym (Merde) skrev 2018-06-17 11:40:57 följande:

    Du är underbar vackraste!

    Varför skulle du falla så för mig? Vad värre är, varför föll jag så handlöst för dig?

    Du borde ha karlar på kö... varför jag?

    Jag vill att du hittar någon annan, då kan jag vara förälskad i dig på avstånd utan att missta dig...

    Vår relation kommer skada så många människor som jag älskar om vi fortsätter.


    Du underskattar dig själv genom att tänka varför jag. Varför inte du? Du kanske är det vackraste hon vet.
  • Anonym (Merde­)
    Äldre 17 Jun 16:21
    Anonym (VarbergV) skrev 2018-06-17 14:38:45 följande:
    Du underskattar dig själv genom att tänka varför jag. Varför inte du? Du kanske är det vackraste hon vet.
    Var mer uttryck för att allt hade blivit så mycket enklare om hon fallit för någon som är singel. Jag är oerhört glad över att ha henne i mitt liv men det är så komplicerat.
  • Anonym (tänk)
    Äldre 17 Jun 18:21

    Camilla. Jag kommer ju aldrig att kunna säga att jag faktiskt fick känslor för dig. Att det växte fram något jag inte hade räknat med. Kanske kände du på dig det och det är därför du drog dig undan och inte ville träffas? Att det var därför jag upplevde dig minde glad att se mig att du förändrats. Jag vet inte och jag kommer inte att fråga. Jag vill att du ska veta att jag önskar dig allt gott och att jag är glad över att jag fick lära länna dig. Tack för allt du gjort för mig och gett mig. Jag kommer inte att höra av mig mer till dig. Ta hand om dig och njut av sommaren och solen.

  • Anonym (Varbe­rgV)
    Äldre 17 Jun 18:49
    Anonym (Merde) skrev 2018-06-17 16:21:04 följande:

    Var mer uttryck för att allt hade blivit så mycket enklare om hon fallit för någon som är singel. Jag är oerhört glad över att ha henne i mitt liv men det är så komplicerat.


    Saker och ting är ibland inte så enkla, man kan önska att saker inte händer, att känslor inte ska uppstå, men så gör det det i alla fall. Och det kan vara både smärtsamt och oerhört besvärligt att värja sig ifrån. Önskar dig allt gott!
  • Anonym (Merde­)
    Äldre 17 Jun 20:18
    Anonym (VarbergV) skrev 2018-06-17 18:49:30 följande:
    Saker och ting är ibland inte så enkla, man kan önska att saker inte händer, att känslor inte ska uppstå, men så gör det det i alla fall. Och det kan vara både smärtsamt och oerhört besvärligt att värja sig ifrån. Önskar dig allt gott!
    Tack, Önskar dig detsamma!
  • Anonym (sårad av dig)
    Äldre 17 Jun 22:36

    Jag blir sårad av dig. Du säger att du vill ha ett seriöst förhållande men du agerar som om du bara vill att jag ska gästspela i ditt liv när det passar dig. Jag förtjänar någon som älskar mig och vill dela livet med mig så därför ska vi inte ses mer.

  • Anonym (Hallo­n)
    Äldre 17 Jun 22:54

    Hoppas du är man nog ta hand om din familj du förnekade fanns i ditt liv. Såg att du blivit pappa ännu en gång. Glad att det inte är jag som blev mamma till ditt barn nu när jag vet sanningen. Fick svårt andas när jag såg er. Varför vet jag inte, har det perfekt nu med den perfekta mannen.

  • Äldre 1 Jul 21:38

    Jag tycker du har betett dig oschysst mot mig. Du har gett mig falska förhoppningar och lämnat mig i ovisshet. Sedan inte hört av dig alls. Jag vill inte tvinga dig att höra av dig.

    Men det är väl ganska självklart att jag förväntar mig någon av respons/action från dig när du säger att du ska fundera på dina känslor några dagar efter att du ville göra slut.

    Det är väl då ganska självklart att jag går runt och tror att du ska höra av dig. Jag tycker i alla fall det minsta du kunde ha gjort i den situationen var att fråga hur jag mådde. 

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!