• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3482586 visningar
    13183 svar
    +4
    13183
    3482586

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (H..)
    Äldre 9 Feb 01:53

    Du dyker ofta upp i mitt huvud av nån anledning. Ja vill inte ha dig där! Va betyder det ens? Ja vet ingenting längre...

  • Anonym (Tanka­r)
    Äldre 9 Feb 10:12

    Du har börjat få konkurrens om tankarna i mitt huvud...ahh..det är en svag lättnad att kunna känna för och tänka på andra. Tror att de skulle ge mig sin fulla uppmärksamhet om jag lät dom, så som jag är van vid att det brukar vara. Inte det här varma/kalla som verkar vara din specialitet. Är inget jag går igång på alls, bara att du är så ovanlig och på min våglängd utan tidigare motsvarighet.

  • Anonym (Poem)
    Äldre 9 Feb 10:50

    Baka baka.. nu söker kaka sin menada maka, maka eller omaka? Jag lutar mig tillbaka, jag har ju redan hittat min kaka.

  • Anonym (Poem)
    Äldre 9 Feb 10:54
    Anonym (H..) skrev 2019-02-09 01:53:23 följande:

    Du dyker ofta upp i mitt huvud av nån anledning. Ja vill inte ha dig där! Va betyder det ens? Ja vet ingenting längre...


    Har du du fått ett moment 22, då måste du handla för att inte analysera sönder situationen.
  • Anonym (Inte över mitt ex)
    Äldre 9 Feb 10:57

    Till mitt ex som det tog slut med för drygt 5 år sedan.

    "Varför kan jag inte bara släppa dig? varför fortsätter du att ta plats i min hjärna trots att åren går? Herregud, det var typ 5 år sedan som du och jag hade nåt. 5 år! Jag var dum och ung. En 18-åring som verkligen inte visste någonting om nånting. Jag var bara glad över uppmärksamheten till en början, precis som du alltid var antar jag.

    Men du var ju snygg, du är fortfarande snygg. Seriöst, jag trodde att mitt hjärta skulle hoppa ur bröstet när jag såg dig i torsdags. När jag stod där i min fula baddräkt, rinnande mascara med blött hår och min två feta lår bredvid den smalaste tjejen någonsin. Ja jag skulle inte heller ha valt mig. Varken då eller nu.

    Jag kommer förstöra mitt egna förhållande om jag håller på såhär. Han är allting som du inte kunde vara, plus lite till. Jag älskar honom, det gör jag verkligen. Han är min bästa vän, min klippa och min själsfrände. Och han älskar mig tillbaka. Därför ber jag dig nu att lämna mitt huvud, så jag kan lägga allt mitt fokus på han som verkligen betyder något.

    Du var aldrig intresserad av mig på riktigt. Troligtvis var jag den första som visade intresse för dig och det var förstås spännande. Medans jag har satt dig på en piedestal, jag tror att du är så mycket bättre än vad du egentligen är. Men minns du de stunder som vi delade? att vi sov på din soffa? att du gick med din cykel bredvid mig mitt i natten? att jag spionerade på dig vid volleybollen? alla sms? nej, såklart minns du inte. Du lägger inte ner tid på sånt, du tänker inte på mig och jag måste sluta tänka på dig också."

  • Anonym (Poem)
    Äldre 9 Feb 10:57
    Anonym (Tankar) skrev 2019-02-09 10:12:04 följande:

    Du har börjat få konkurrens om tankarna i mitt huvud...ahh..det är en svag lättnad att kunna känna för och tänka på andra. Tror att de skulle ge mig sin fulla uppmärksamhet om jag lät dom, så som jag är van vid att det brukar vara. Inte det här varma/kalla som verkar vara din specialitet. Är inget jag går igång på alls, bara att du är så ovanlig och på min våglängd utan tidigare motsvarighet.


    Lättnad.. andas ut, njut.. Gå vidare!
  • Anonym (H..)
    Äldre 9 Feb 11:33
    Anonym (Poem) skrev 2019-02-09 10:54:17 följande:

    Har du du fått ett moment 22, då måste du handla för att inte analysera sönder situationen.


    Ja jag antar det, men vet inte riktigt hur jag ska göra, det är en komplicerad och märklig situation. Han ÄR märklig.
  • Anonym (Poem)
    Äldre 9 Feb 19:52
    Anonym (H..) skrev 2019-02-09 11:33:59 följande:

    Ja jag antar det, men vet inte riktigt hur jag ska göra, det är en komplicerad och märklig situation. Han ÄR märklig.


    Varför tar du inte upp det med honom?
  • Anonym (H..)
    Äldre 9 Feb 20:37
    Anonym (Poem) skrev 2019-02-09 19:52:13 följande:

    Varför tar du inte upp det med honom?


    För att det är komplicerat. Han är äldre, och ja vet inte vad det egentligen är som fått mig att tänka på han så mycket. Det kanske bara är nåt tillfälligt? Jobbigt är det iaf..
  • Anonym (Tanka­r)
    Äldre 10 Feb 06:58
    Anonym (Poem) skrev 2019-02-09 10:57:45 följande:
    Lättnad.. andas ut, njut.. Gå vidare!
    :) Ja! Eller iallafall på väg..horisonten ser ljus ut, mm..
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!