• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (brit)
    Anonym (Splittrad) skrev 2019-02-24 19:32:03 följande:

    Många här som är i samma situation. Jag är ännu en i gänget med splittrade känslor. I ett år snart har jag funderat på vad det är jag känner för min kollega. Han visar också tecken på intresse för mig genom stora fina leenden när han såg mig och rör mig väldigt ofta på axeln eller ryggen. Det var så mina känslor väcktes. Det är en komplicerad situation då det även här finns orsaker till att man inte kan ta steget. Jag hoppas vi alla kommer fram till den bästa lösningen till sist!


    Visst är det så, många med känslor som inte går att kontrollera. Får mig nästan att undra om det här skall behöva vara så svårt, borde inte kärlek vara lätt och härligt...istället för alltför ofta ångestladdat. Tänk om det inte finns lösningar på våra situationer i tråden, utan att de nästan alla bara kommer att blekna alltför sakta. Blä :(
  • Anonym (brit)
    Anonym (Splittrad) skrev 2019-02-24 20:28:22 följande:
    Blev nyfiken, undrar lite varför du undviker personen? Mår du dåligt av situationen?
    Jag brukar tycka att det är rätt underbart men det senaste så känns det mer dåligt ja. Är trött på att tänka så mycket på det, det händer liksom inget som för det framåt eller till ett avslut. Så vägen ut som jag eventuellt borde ta är att undvika i möjligaste mån, så har jag börjat att tänka iaf. Känns fördj*vligt men det kan ju vara det enda alternativet.
  • Anonym (Splittrad)
    Anonym (brit) skrev 2019-02-24 20:38:13 följande:

    Jag brukar tycka att det är rätt underbart men det senaste så känns det mer dåligt ja. Är trött på att tänka så mycket på det, det händer liksom inget som för det framåt eller till ett avslut. Så vägen ut som jag eventuellt borde ta är att undvika i möjligaste mån, så har jag börjat att tänka iaf. Känns fördj*vligt men det kan ju vara det enda alternativet.


    Förstår din frusteration! Nu vet jag inte riktigt hur er historia är eller varit men vad är det som får er att inte komma framåt eller att det blir ett avslut? Vet du om personen känner samma för dig? Gett några tecken?
  • Anonym (brit)
    Anonym (Splittrad) skrev 2019-02-24 20:49:11 följande:
    Förstår din frusteration! Nu vet jag inte riktigt hur er historia är eller varit men vad är det som får er att inte komma framåt eller att det blir ett avslut? Vet du om personen känner samma för dig? Gett några tecken?
    Det är besvarat, är väl det som känns mindre bra. Är en situation där det inte går att komma framåt som för så många andra här. 

    Ja, hur frustrerande som helst just nu. Hur är det för dig, är det ett roligt pirr eller mer som för mig?
  • Anonym (Splittrad)
    Anonym (brit) skrev 2019-02-24 21:05:41 följande:

    Det är besvarat, är väl det som känns mindre bra. Är en situation där det inte går att komma framåt som för så många andra här. 

    Ja, hur frustrerande som helst just nu. Hur är det för dig, är det ett roligt pirr eller mer som för mig?


    Min situation är nog mer som din men jag undviker inte. Däremot märker jag att han gör det sedan en kort tid tillbaka. Däremot är det inte uttalat av någon av oss vad vi faktiskt känner utan det har varit mest kroppsspråk och liknande som har skapat denna röra. Jag har inte besvarat något på grund av att det finns orsaker som gör att det vore fel att besvara och jag tror det är därför som han har dragit sig tillbaka. Det är som det är antar jag. Jag hoppas att det löser sig till det bästa för både dig och mig!
  • Anonym (Tankar)

    Bah,tålamod är överskattat, vill att bra saker skall hända helst nu med en gång ;)

  • Anonym (Samvetskval)
    Homosapio skrev 2019-02-24 20:09:28 följande:

    Ja, det där som sliter och tär känns igen. När tankarna på personen går som en låt på repeat i huvudet ...

    Ta reda på om det är på riktigt för är det på riktigt är det värt allt! En kärlek på riktigt är sällsynt, missa inte den!


    Precis. En fantastiskt fin och sällsynt jädra låt. En som får en att känna att det hade varit värt allt. Känns så självklart men är så svårt på samma gång.
  • Anonym (Samvetskval)
    Anonym (brit) skrev 2019-02-24 21:05:41 följande:

    Det är besvarat, är väl det som känns mindre bra. Är en situation där det inte går att komma framåt som för så många andra här. 

    Ja, hur frustrerande som helst just nu. Hur är det för dig, är det ett roligt pirr eller mer som för mig?


    Tråkigt att höra dina upplevelser. Är någon av er/båda upptagna eller finns det andra orsaker till att det ej går att ta det vidare??
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!