• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3483280 visningar
    13191 svar
    +4
    13191
    3483280

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Samve­tskval­)
    Äldre 26 Feb 20:43
    Anonym (brit) skrev 2019-02-25 20:35:42 följande:

    Tack, det känns bättre idag. Ja precis, den andra personen är upptagen. Hur är det för dig, är det på samma sätt?


    Det är komplicerat på flera plan kan man säga.
  • Äldre 26 Feb 22:01
    Anonym (Samvetskval) skrev 2019-02-26 20:32:09 följande:

    Hen har visat en hel del intresse, det är jag övertygad om. Och det har jag också, tror jag. Det tar tid att ta reda på om något är på riktigt och i en situation som är allt annat än optimal finns inte riktigt utrymme för den tiden eller för att ens ta reda på det. Närmanden av olika slag kan göras men jag vet inte om det kommer leda någonvart eller enbart spä på denna lek ännu mer och resultera i att fantasier byggs upp, som är just fantasier å inget annat. Tillslut måste ju någon ta steget å berätta om sina känslor om det ska leda nånvart. Så att man kan ha något att gå vidare från på något sätt.


    Varför tar du inte det steget? Vad finns det för hinder? Och om steget inte kan tas så är det väl ändå bättre att visa sitt intresse och underhålla det som finns och känns än att bara kasta bort det. Tänk om det faktiskt är på riktigt ...
  • Anonym (brit)
    Äldre 27 Feb 06:15
    Anonym (Samvetskval) skrev 2019-02-26 20:43:32 följande:

    Det är komplicerat på flera plan kan man säga.


    Antar att du inte vill förklara mer?

    Vad är det värsta som skulle kunna hända om du är tydlig med vad du känner? Blir det jobbigt om det är obesvarat eller även om hen känner samma sak?
  • Anonym (Galet föräls­kad)
    Äldre 28 Feb 15:21

    Hej. Vet inte om det är fel av mig att skriva till dig och om jag bara tolkar in sådant som inte finns annat än i min fantasi. Men jag vill ta reda på om det finns något här, för det känns så. Vill du ses och gå en promenad, ta en fika på någon vacker plats?

  • Anonym (Poem)
    Äldre 28 Feb 19:56
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-02-28 15:21:10 följande:

    Hej. Vet inte om det är fel av mig att skriva till dig och om jag bara tolkar in sådant som inte finns annat än i min fantasi. Men jag vill ta reda på om det finns något här, för det känns så. Vill du ses och gå en promenad, ta en fika på någon vacker plats?


    Det kan man väl fråga någon utan att tappa ansiktet? Eller varför skulle det vara så konstigt? Promenad och fika är väldigt neutralt!
  • Anonym (E)
    Äldre 28 Feb 20:03

    Jag har lovat att inte säga något om det men måste göra det ändå- dumpa henne! Gå vidare i livet med mig, även du måste ju se att vi är som gjorda för varandra!

  • Anonym (Poem)
    Äldre 28 Feb 20:55
    Anonym (E) skrev 2019-02-28 20:03:38 följande:

    Jag har lovat att inte säga något om det men måste göra det ändå- dumpa henne! Gå vidare i livet med mig, även du måste ju se att vi är som gjorda för varandra!


    Hehe den här var skön! :)
  • Anonym (Som ett fråget­ecken)
    Äldre 28 Feb 22:30

    Förstår inte alls vad som händer. Varför är samma person så olika från gång till gång? Från allvarligt nära till kyligt ogillande. Vad är ens syftet med det?!

    Nu är min energi för det här slut, den är helt klart ändlig...lycka till, hoppas att du blir mer tillfreds med livet framöver.

  • Anonym (E)
    Äldre 28 Feb 22:56
    Anonym (Poem) skrev 2019-02-28 20:55:13 följande:

    Hehe den här var skön! :)


    Och så jävla sann! Om jag bara vågade skicka det till personen i fråga...
  • Anonym (Poem)
    Äldre 28 Feb 23:42
    Anonym (Som ett frågetecken) skrev 2019-02-28 22:30:13 följande:

    Förstår inte alls vad som händer. Varför är samma person så olika från gång till gång? Från allvarligt nära till kyligt ogillande. Vad är ens syftet med det?!

    Nu är min energi för det här slut, den är helt klart ändlig...lycka till, hoppas att du blir mer tillfreds med livet framöver.


    Hmm oändlig är långt ifrån ändlig! Vet inte vem du riktar dig till, men min tolkning är ändå att just det vi textar är inte alltid riktade till någon att ta vid vid.. tänker väl lite så här. Men för min nyfikenhets skull, vem, vad och varför?
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!