• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3484315 visningar
    13193 svar
    +4
    13193
    3484315

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Sun 28 Apr 2019 09:06

    For U <3

    Jag tror fortfarande på dig! Glad att du är tillbaka på banan det är vad det är i mystiska sammanhang...



  • Anonym (E)
    Sun 28 Apr 2019 09:27

    Jag älskar dig ??

  • Ovirap­tor
    Sun 28 Apr 2019 11:38
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-04-28 08:41:16 följande:

    Inte extremt länge! Det började med en jobbig (sexuell!) attraktion som övergick till förnekelse och ignorans. En dag vaknade jag upp och insåg att det är henne jag vill ha! Livet blev svårt på ett sätt som jag inte riktigt var beredd på. Det var inte planen att falla så för henne...


    Ouch... det låter vackert fast det är svårt. Hur ska du göra nu?

    jag är i en liknande sits, men jag funderar på att se om vi skulle kunna bli kompisar förr eller senare. Om det andra är för hopplöst. Jag vill ha honom närmare än vi är, vill ha honom i mitt liv. Men jag är också smärtsamt nära att kyssa honom ibland, så det är krångligt än så länge... jag försöker sitta stilla i båten, vilket är inte min starkaste sida.
  • Anonym (Galet föräls­kad)
    Sun 28 Apr 2019 12:28
    Oviraptor skrev 2019-04-28 11:38:36 följande:

    Ouch... det låter vackert fast det är svårt. Hur ska du göra nu?

    jag är i en liknande sits, men jag funderar på att se om vi skulle kunna bli kompisar förr eller senare. Om det andra är för hopplöst. Jag vill ha honom närmare än vi är, vill ha honom i mitt liv. Men jag är också smärtsamt nära att kyssa honom ibland, så det är krångligt än så länge... jag försöker sitta stilla i båten, vilket är inte min starkaste sida.


    Ja, vad ska jag göra nu ...? Jag kan inte leva med att inte få henne! Att berätta och riskera att bli avvisad skulle göra för ont, det är inte ett allternativ. Att inte berätta medför förvisso att jag aldrig får veta men hon kan inte heller avvisa mig då. Just nu sker allt inom mig och ingenstans är vad jag känner för henne deklarerat. Hon är svår att greppa, svår att tolka! Jag vet inte riktigt var jag har henne... Hon sänder ut olika saker! Hade hon mött mig någonstans halvvägs genom att visa var hon står och vad hon vill hade jag inte tvekat alls... Jag hade mött henne där och jag hade... åh Gud vet vad jag hade gjort! Jag är beredd att riva alla murar, rasera alla mina fördomsfulla tankar jag bygger upp som ett hinder för det jag känner, för det som är jag. Jag vill uppleva henne, uppleva hur tiden stannar och vi blir ett med varandra... Jag vill känna henne tätt inpå, nära, naket, på riktigt. Så har jag aldrig tidigare känner för någon och allt det här känns så självklart, med henne! Som att det är henne jag har längtat efter redan innan jag träffade henne, innan jag ens visste det själv!
  • Anonym (Tanka­r)
    Sun 28 Apr 2019 13:05
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-04-28 12:28:23 följande:
    Ja, vad ska jag göra nu ...? Jag kan inte leva med att inte få henne! Att berätta och riskera att bli avvisad skulle göra för ont, det är inte ett allternativ. Att inte berätta medför förvisso att jag aldrig får veta men hon kan inte heller avvisa mig då. Just nu sker allt inom mig och ingenstans är vad jag känner för henne deklarerat. Hon är svår att greppa, svår att tolka! Jag vet inte riktigt var jag har henne... Hon sänder ut olika saker! Hade hon mött mig någonstans halvvägs genom att visa var hon står och vad hon vill hade jag inte tvekat alls... Jag hade mött henne där och jag hade... åh Gud vet vad jag hade gjort! Jag är beredd att riva alla murar, rasera alla mina fördomsfulla tankar jag bygger upp som ett hinder för det jag känner, för det som är jag. Jag vill uppleva henne, uppleva hur tiden stannar och vi blir ett med varandra... Jag vill känna henne tätt inpå, nära, naket, på riktigt. Så har jag aldrig tidigare känner för någon och allt det här känns så självklart, med henne! Som att det är henne jag har längtat efter redan innan jag träffade henne, innan jag ens visste det själv!
    Ja, känner igen det där. Är i en lik situation eller är på väg ur väl eftersom jag inte ser en lösning och att det har gjort mig för olycklig att känna sådär som du gör. Grejen är att om du inte berättar så kan det ju vara så att hon är som jag, väljer att ta sig ur känslogreppet av alla krafter. Då kan du ha gått miste om något som kunde ha blivit stort, det är en tanke som gör ont att tänka för mig.

    Det här att hon är svår att greppa och tolka...jag har kämpat hårt för att dölja vad jag tänker mestadels, förutom ibland när jag har låtit lite synas för att se vad som händer. Men att känna sådär för någon som är varm/kall..det är ingen hälsokur alls, tillslut så lägger man ner oavsett hur mycket allt stämmer. Hur sanslöst attraherad man än är både fysiskt och mentalt.
  • Ovirap­tor
    Sun 28 Apr 2019 14:01
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-04-28 12:28:23 följande:

    Ja, vad ska jag göra nu ...? Jag kan inte leva med att inte få henne! Att berätta och riskera att bli avvisad skulle göra för ont, det är inte ett allternativ. Att inte berätta medför förvisso att jag aldrig får veta men hon kan inte heller avvisa mig då. Just nu sker allt inom mig och ingenstans är vad jag känner för henne deklarerat. Hon är svår att greppa, svår att tolka! Jag vet inte riktigt var jag har henne... Hon sänder ut olika saker! Hade hon mött mig någonstans halvvägs genom att visa var hon står och vad hon vill hade jag inte tvekat alls... Jag hade mött henne där och jag hade... åh Gud vet vad jag hade gjort! Jag är beredd att riva alla murar, rasera alla mina fördomsfulla tankar jag bygger upp som ett hinder för det jag känner, för det som är jag. Jag vill uppleva henne, uppleva hur tiden stannar och vi blir ett med varandra... Jag vill känna henne tätt inpå, nära, naket, på riktigt. Så har jag aldrig tidigare känner för någon och allt det här känns så självklart, med henne! Som att det är henne jag har längtat efter redan innan jag träffade henne, innan jag ens visste det själv!


    Vad sänder hon för olika saker då? Har hon nånsin försökt nåt?

    Jag har gjort ett försök att inleda nåt fysiskt, men han tyckte det var bäst om vi inte. Respect! Samtidigt han kanske är som du, att han vill inte ha halvmesyrer. Allt eller inget liksom. Jag tänkte mer att jag kunde inte låta bli.
  • Anonym (Galet föräls­kad)
    Sun 28 Apr 2019 14:03
    Anonym (Tankar) skrev 2019-04-28 13:05:45 följande:

    Ja, känner igen det där. Är i en lik situation eller är på väg ur väl eftersom jag inte ser en lösning och att det har gjort mig för olycklig att känna sådär som du gör. Grejen är att om du inte berättar så kan det ju vara så att hon är som jag, väljer att ta sig ur känslogreppet av alla krafter. Då kan du ha gått miste om något som kunde ha blivit stort, det är en tanke som gör ont att tänka för mig.

    Det här att hon är svår att greppa och tolka...jag har kämpat hårt för att dölja vad jag tänker mestadels, förutom ibland när jag har låtit lite synas för att se vad som händer. Men att känna sådär för någon som är varm/kall..det är ingen hälsokur alls, tillslut så lägger man ner oavsett hur mycket allt stämmer. Hur sanslöst attraherad man än är både fysiskt och mentalt.


    Ja det är ju så ... Det är väl så jag tänker, att jag tar med mig mina känslor och går vidare, trots att jag går sönder lite då. Det är inte vad jag vill och det gör så förbannat ont i mig. Det svåraste av allt det här är att vi är så lika och jag tror att vi tänker och känner lika! I allt det här så tror jag att hon upplever liknade känslor och tankar som jag. Jag tror att hon känner det här lika ouppnåeligt som jag och jag tror att hon upplever mig och mitt sätt likadant som jag upplever henne/hennes. Tror att hon brottas med tankar och fördomar och undrar om det hon känner är ömsesidigt, precis som jag...
  • Sun 28 Apr 2019 14:53
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-04-28 12:28:23 följande:

    Ja, vad ska jag göra nu ...? Jag kan inte leva med att inte få henne! Att berätta och riskera att bli avvisad skulle göra för ont, det är inte ett allternativ. Att inte berätta medför förvisso att jag aldrig får veta men hon kan inte heller avvisa mig då. Just nu sker allt inom mig och ingenstans är vad jag känner för henne deklarerat. Hon är svår att greppa, svår att tolka! Jag vet inte riktigt var jag har henne... Hon sänder ut olika saker! Hade hon mött mig någonstans halvvägs genom att visa var hon står och vad hon vill hade jag inte tvekat alls... Jag hade mött henne där och jag hade... åh Gud vet vad jag hade gjort! Jag är beredd att riva alla murar, rasera alla mina fördomsfulla tankar jag bygger upp som ett hinder för det jag känner, för det som är jag. Jag vill uppleva henne, uppleva hur tiden stannar och vi blir ett med varandra... Jag vill känna henne tätt inpå, nära, naket, på riktigt. Så har jag aldrig tidigare känner för någon och allt det här känns så självklart, med henne! Som att det är henne jag har längtat efter redan innan jag träffade henne, innan jag ens visste det själv!


    Att läsa detta var som att få ett hårt slag i magen. Det finns inte ett enda ord jag inte kan skriva under på. Och det gör mig ont. Det som gör mig ont är den förtvivlade längtan, den längtan som är konstant. Och rädslan. Jag tror att jag själv kan uppfattas precis som du beskriver att du uppfattar henne. Jag försöker hitta ett sätt att klara av situationen, men jag återkommer ständigt i mina tankar att det går inte, att jag inte kan hantera detta utan att berätta precis vad jag vill. Men hur ska jag klara av det? Rädslan att bli avvisad är enorm! För blir jag avvisad måste jag också avstå från den typ av relation vi har nu. Jag förstår inte hur jag ska klara av det. Tankarna på att han inte alls finns i mitt liv gör sönder mig, när det enda jag vill är att gå ut i världen och se världen genom våra ögon. Aldrig någonsin förut har jag varit i närheten av att känna så här för någon. Jag uppfattar även att han sänder mixade signaler. Kanske av samma anledningar som jag - jag vet inte. Och troligen kommer jag aldrig att få veta om jag inte berättar för honom exakt vad jag känner, vad jag vill.
  • Anonym (lenna­rt)
    Sun 28 Apr 2019 15:14
    Anonym (Lite anonym) skrev 2019-04-28 07:58:16 följande:

    Jag funderar på att hitta på något idag. Ta en promenad eller något. Vill du följa med? Som förut? Tyckte att det var så kul att umgås med dig. Uppfattade det som att du tyckte det också. Annars hade du väl inte hängt med mig så mycket, och till och med frågat själv?
    Saknar dig. Om det är något jag gjort, förlåt.


    jättefint sms. Ärligt. Naket.
  • Anonym (Tanka­r)
    Sun 28 Apr 2019 15:15
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-04-28 14:03:41 följande:
    Ja det är ju så ... Det är väl så jag tänker, att jag tar med mig mina känslor och går vidare, trots att jag går sönder lite då. Det är inte vad jag vill och det gör så förbannat ont i mig. Det svåraste av allt det här är att vi är så lika och jag tror att vi tänker och känner lika! I allt det här så tror jag att hon upplever liknade känslor och tankar som jag. Jag tror att hon känner det här lika ouppnåeligt som jag och jag tror att hon upplever mig och mitt sätt likadant som jag upplever henne/hennes. Tror att hon brottas med tankar och fördomar och undrar om det hon känner är ömsesidigt, precis som jag...
    Är ni båda upptagna? I mitt fall så är inte jag det men hon är. Det gör att jag inte *kan* säga vad jag känner men hon skulle kunna enligt mitt sätt att se på det. Det jag funderar på är om det är lättare för en av er att ta ett avgörande steg.

    Alltså, eftersom ni är så lika så skulle det väl inte behöva vara så farligt att säga det högt som ni väl båda är högst medvetna om. Det värsta som skulle kunna hända enligt hur du beskriver borde vara "jag känner som du men jag kan inte ha en relation med dig pga ...."?

    Hur skulle det kännas att se/veta att hon är i en ny relation enbart pga att du aldrig gjorde något? Om det är som du tror så är det väl du som är hennes förstahandsval rimligtsvis?

    Sorry för alla ifrågasättanden och frågor, vet att det inte är lätt. Men det behöver eventuellt inte vara så svårt som man tror heller kanske.

    Vet att man inte kanske ska skämta ens om sånt här men tänk om det är jag? :)
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!