• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Tankar)
    Oviraptor skrev 2019-05-03 11:38:16 följande:

    Nenene serru ;) vi nästan kysstes på min initiativ men vi avbröt det. För komplicerat. Men vi båda vet hur det ligger till. Nu gör det ont p g a diverse bra och mindre bra känslor, men jag kan inte ta fler steg. Han måste ta nästa, eller låta bli men då gärna friendzonea mig rejält och tydligt.


    Aha! Sånt gillas..initiativ! ;) Du kan friendzona men det vill du ju inte? Hopp är en lurig sak..eller så kan du ju fundera över om din nuvarande relation är bra nog. Kanske finns ännu bättre fiskar i havet?
  • Mizzteaze
    Anonym (Tankar) skrev 2019-05-01 20:02:38 följande:

    Känner att det är dags för mig att waila lite snabbt medan grillen värms upp...:)

    Äh..jag som tänkte att det skulle räcka bra att helt enkelt distrahera mig med andra snyggingar för att slippa dessa jobbiga känslor. Det stämde inte helt märker jag idag. Fattar inte vad som händer med mig..eller varför!? Har alltid olika jag är attraherad av men där pyr det lite spännande och underhållande, det blir inte mer än kul flirt och skön attraktion. Men så funkar inte det här...funderar om det är något fel på mig som inte kan kontrollera mina känslor, brukar vara åtminstone ok på det.

    Och varför just den här personen..som liksom jag har goda och mindre goda sidor...som jag inte har problem att se och ibland irritera mig på. Inte desto mindre så blir jag alldeles för glad och påverkad av hen. Vill friendzona men det vill sig inte helt ännu. Trägen vinner?

    Så..nu känns det lite bättre...miau!


    Vad blev det för gottis på grillen då?
  • Anonym (qwerty123)

    Hur kan du skriva något sånt där och tro att vår vänskap någonsin kan återgå till vad den var? Du säger att du blev sårad och jag är uppriktigt ledsen för det. Men ännu mer ledsen för att bli anklagad för att göra det medvetet. Och att skriva det du gjorde sänkte dig till en helt ny nivå. Jag orkar inte med dig, din drama och ditt sjuka bekräftelsebehov längre. Nu har du avverkat ännu en vän, ser du inte mönstret själv?

  • Oviraptor
    Anonym (Tankar) skrev 2019-05-03 13:24:17 följande:

    Aha! Sånt gillas..initiativ! ;) Du kan friendzona men det vill du ju inte? Hopp är en lurig sak..eller så kan du ju fundera över om din nuvarande relation är bra nog. Kanske finns ännu bättre fiskar i havet?


    Äh, vi jobbar ihop.. jag ser honom varje dag. Min relation är så där. Och hade jag varit singel hade jag absolut hoppat i säng med honom länge sen, tror vi hade kunnat även fungera annars också då jag tycker om honom på riktigt. Och jag tror att han gillar mig också mer än bara fysiskt. Men jag kunde nöja mig med bara det fysiska, hehe. Har du nåt råd? Min tanke är att låta honom ta ett steg, nu när det gick som det gick när jag tog initiativ
  • Anonym (Tankar)
    Mizzteaze skrev 2019-05-03 13:52:44 följande:
    Vad blev det för gottis på grillen då?
    Det blev känslomarinerad kyckling med olika pikanta grönsaker kryddade med experimentlusta och spänningssökande ;)
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (qwerty123) skrev 2019-05-03 13:59:28 följande:

    Hur kan du skriva något sånt där och tro att vår vänskap någonsin kan återgå till vad den var? Du säger att du blev sårad och jag är uppriktigt ledsen för det. Men ännu mer ledsen för att bli anklagad för att göra det medvetet. Och att skriva det du gjorde sänkte dig till en helt ny nivå. Jag orkar inte med dig, din drama och ditt sjuka bekräftelsebehov längre. Nu har du avverkat ännu en vän, ser du inte mönstret själv?


    Det kanske inte var så illa menat? Ibland kan man själv uppfatta saker på ett annat sätt än dom var menade. Bara en tanke :)
  • Anonym (Tankar)
    Oviraptor skrev 2019-05-03 20:02:44 följande:
    Äh, vi jobbar ihop.. jag ser honom varje dag. Min relation är så där. Och hade jag varit singel hade jag absolut hoppat i säng med honom länge sen, tror vi hade kunnat även fungera annars också då jag tycker om honom på riktigt. Och jag tror att han gillar mig också mer än bara fysiskt. Men jag kunde nöja mig med bara det fysiska, hehe. Har du nåt råd? Min tanke är att låta honom ta ett steg, nu när det gick som det gick när jag tog initiativ
    Ja, vem gillar inte även bara det fysiska..? ;)

    Jag tror att om man kan undvika att känna ett habegär, att man bara måste få en person man dras starkt till så är mycket vunnet. Eftersom du nu har skridit till handling så kan det vara dags att lugnt se vad som händer...gör han något så är det en bonus, gör han inget så får det vara ok det med. Då kan man se det som att han ändå inte är vad du önskar och att det kan vara lika bra.

    Kan ju som sagt vara idé tycker jag med att se över hur ditt liv ser ut nu..hur ser balansräkningen ut med nuvarande relationen..är den värd att stanna i.
  • Anonym (där floden flyter förbi)

    rörigt men ok, just nu, ok är bra, njut nu!

    kylskåpspoesi för dagen.

    en bra låt:

    you're lovers nerve - Mando diao

  • Mizzteaze
    Anonym (Tankar) skrev 2019-05-04 07:38:51 följande:

    Det blev känslomarinerad kyckling med olika pikanta grönsaker kryddade med experimentlusta och spänningssökande ;)


    Mycket trevlig meny gillar mat med känsla serverad med passion
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!