• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3425818 visningar
    13105 svar
    +4
    13105
    3425818

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Tanka­r)
    Thu 15 Aug 2019 16:36
    Alexa55 skrev 2019-08-15 13:10:50 följande:
    Vad menar du? Först kritiserar du ngn, sen kritiserar jag dig för att du kritiserar denna individ och vad hände sen? Den här tråden handlar om att man ska få skriva det man inte vågar, så gör "saknar dig " det och du kritiserar det. Sen när jag ifrågasätter dig så skriver du att "Ofta i den här tråden kommer funderingar runt det som skrivs. Jag tycker att det hade varit tråkigt utan det. Men man får tycka olika, bara ett anonymt klotterplank utan samverkan passar dig men inte mig :) Men hur kan du plötsligt tycka att det är tråkigt utan folks funderingar, men du kritiserade ju nyss det? Sen skriver du att ett anonymt klotterplank utan samvete passar dig, men inte mig, varför är du på tråden då?? Det är ju själva poängen, att skriva det där messet man inte vågar!
    Att kritisera att något annat, jag har en fundering runt det som skrevs. Att diskutera är ju något av syftet med diskussionsforum, man kan ha ett öppet sinne och inte ha dom allra ömmaste tårna. 

    Du får läsa mer noggrant, jag skriver att jag tycker att det är givande med samverkan

    Om du har hängt här ett tag så hade du antagligen upplevt att det har diskuterats olika saker, det ser inte jag och säkert många andra inget fel i. Men om du tycker att det är jobbigt när andra inte håller med dig så kanske det är du som är på lite fel plats.
  • Anonym (Tanka­r)
    Thu 15 Aug 2019 16:39
    Anonym (SK) skrev 2019-08-15 13:12:20 följande:
    "Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. " står det i trådstartaren, bland annat! Däribland finns samvetet..
    Nu är min hjärna nog väl använd såhär första jobbveckan, men hur kom samvete in i diskussionen? :)
  • Anonym ((....­.))
    Thu 15 Aug 2019 19:26

    Jag skriver till dig privat och du bara svarar kort, avfärdande. Sen när du är på jobbet kan du inte slita ögonen ifrån mig, vill dela massa saker med mig, rör vid mig... jag blir fan irriterad. Ska allt ske på dina villkor?!

  • Anonym ((....­.))
    Thu 15 Aug 2019 20:18
    Anonym (Tankar) skrev 2019-08-15 16:39:28 följande:

    Nu är min hjärna nog väl använd såhär första jobbveckan, men hur kom samvete in i diskussionen? :)


    Väntar med spänning på din tolkning av hur jag har det.. Du brukar ge mig kloka råd
  • Thu 15 Aug 2019 22:14
    Mandel skrev 2019-08-15 13:13:25 följande:

    Fast nu menar jag fingra på.

    Ta på hans armar, hans händer osv. Han är otroligt len och varm och det gick liksom inte att låta bli att ta på honom.

    Och då menar jag inte sexbiten utan mer bara känna hans hud mot mina fingrar. Bara vara nära och klappa även med kläder på och vart som helst på kroppen förutom under bältet!


    "Att känna hans hud/kropp mot min igen"?? Kan det vara nått? :)
  • Anonym (SK)
    Thu 15 Aug 2019 22:17
    Anonym (Tankar) skrev 2019-08-15 16:36:40 följande:

    Att kritisera att något annat, jag har en fundering runt det som skrevs. Att diskutera är ju något av syftet med diskussionsforum, man kan ha ett öppet sinne och inte ha dom allra ömmaste tårna. 

    Du får läsa mer noggrant, jag skriver att jag tycker att det är givande med samverkan. 

    Om du har hängt här ett tag så hade du antagligen upplevt att det har diskuterats olika saker, det ser inte jag och säkert många andra inget fel i. Men om du tycker att det är jobbigt när andra inte håller med dig så kanske det är du som är på lite fel plats.


    Jaja ok samverkan. Oavsett så var du på "saknar dej" för att hen var lite negativ. Och? Det finns fler folk som likt dig är lite negativa. Sen så har ju inte jag klagar på andras inlägg, utan det var ju du som klagade på att hennes var negativ. Sen ifrågasatte jag ju dig. Jag har aldrig någonsin antytt att någon måste "hålla med mig" så du är nog lite ute och famlar i mörkret just nu.
  • Anonym (SK)
    Thu 15 Aug 2019 22:20
    -1
    Anonym (SK) skrev 2019-08-15 22:17:51 följande:

    Jaja ok samverkan. Oavsett så var du på "saknar dej" för att hen var lite negativ. Och? Det finns fler folk som likt dig är lite negativa. Sen så har ju inte jag klagar på andras inlägg, utan det var ju du som klagade på att hennes var negativ. Sen ifrågasatte jag ju dig. Jag har aldrig någonsin antytt att någon måste "hålla med mig" så du är nog lite ute och famlar i mörkret just nu.


    Sen så är Den här tråden inte gjord för att direkt diskutera mellan de som vill skriva ngt de annars inte hade vågat. Så nu lägger jag ner detta här så att denna tråd kan re-claim-a själva syftet med det. Tack och godnatt
  • Anonym (SK)
    Thu 15 Aug 2019 22:22
    Anonym (Tankar) skrev 2019-08-15 09:31:33 följande:

    Inte för att man inte får skriva det man vill här...men en reflektion från mig är att det verkar jobbigt att ha en såpass negativ attityd som du verkar ha? Skulle väl vara lättare att bara bortse från beteenden och människor du inte får bra vibbar av.

    Är roligare när man läser kärleksförklaringar här. Just saying... :)


  • Anonym (Tanka­r)
    Thu 15 Aug 2019 23:33
    -1

    Åh, den här tråden är sig inte lik...poem var är du, kom tillbaka!Cool

  • Anonym (sakna­r dej)
    Fri 16 Aug 2019 00:55

    ännu en helg och jag sitter som en trånsjuk tja jag vet ej vad och hoppas fast jag vet att det e kört och skulle du höra av dej, brukar du tyvärr vara lite onykter och då vågar jag ej tro på dej.
    suck varför hjärta ska du alltid lura mej att bli förtjust i någon som knappt vet jag finns?

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!