• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3422844 visningar
    13091 svar
    +4
    13091
    3422844

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Du och jag)
    Fri 16 Aug 2019 03:42

    Jag hade gett allt för att få vara med dig. Nära. En kväll. Som om jag var din.

  • Fri 16 Aug 2019 06:35

    Plötsligt stod du bara där, igen. Mina tankar hade börjat vila och inte lika intensivt få mig att längta. Längta efter dig, oss, nära... Hösten smyger långsamt inpå och jag kan inte sova, igen. Kom, vi möts på mitten av den bro som sammanlänkar oss i en annan dimension. Kom, om du vågar!

  • Anonym (smygf­örälsk­ad)
    Fri 16 Aug 2019 18:07

    Tack för sällskapet idag, uppskattade det verkligen. Hoppas det kmr fler såna stunder. Ångrar att jag inte ställde frågan. Du hann fråga något annat och svaret har säkert fått dig att grubbla en hel del... Tycker verkligen om dig... Om våra liv såg annorlunda ut hade jag inte tvekat en sekund.

  • Anonym ((....­.))
    Fri 16 Aug 2019 20:29
    Anonym (Du och jag) skrev 2019-08-16 03:42:37 följande:

    Jag hade gett allt för att få vara med dig. Nära. En kväll. Som om jag var din.


    Varför bara en kväll? ;)
  • Fri 16 Aug 2019 21:37
    Anonym (smygförälskad) skrev 2019-08-16 18:07:07 följande:

    Tack för sällskapet idag, uppskattade det verkligen. Hoppas det kmr fler såna stunder. Ångrar att jag inte ställde frågan. Du hann fråga något annat och svaret har säkert fått dig att grubbla en hel del... Tycker verkligen om dig... Om våra liv såg annorlunda ut hade jag inte tvekat en sekund.


    Jag tycker det är så hemskt på något sätt.. att leva med någon annan, kanske ha barn, hus etc men samtidigt känna så mkt för en annan.. längta efter denna person så mkt.. så ska man den gå hem till vardagen och leva den.. Så jobbigt det låter.. på ngt vis sorgset!
  • Anonym (smygf­örälsk­ad)
    Fri 16 Aug 2019 21:48

    [quote=79836826][quote-nick]Alexa55 skrev 2019-08-16 21:37:54 följande:[/quote-nick]Jag tycker det är så hemskt på något sätt.. att leva med någon annan, kanske ha barn, hus etc men samtidigt känna så mkt för en annan.. längta efter denna person så mkt.. så ska man den gå hem till vardagen och leva den.. Så jobbigt det låter.. på ngt vis sorgset![/

    Det är plågsamt och samtidigt väldigt skamligt, dessutom vill man inte kan prata med någon om det. Därav alla inlägg på här på FL.

  • Anonym (sakna­r dej)
    Sat 17 Aug 2019 00:41

    säger som du smygförälskad
    man vill så gärna men man hoppas kanske för mycket
    och så e man osäker på vad den man gillar menar och så gör man inget istället

  • Anonym (Kort sträck­a)
    Sat 17 Aug 2019 09:18

    Hade ett sådant möte igår, lite mysigt och spännande men när tjejen i mitt fall är upptagen så blir det svårt att våga agera på signaler som jag upplever skickas vid i princip varje tillfälle vi ses.

    Extra klurigt då jag är ganska oerfaren så jag blir lite mer analyserande/avaktande, blir i alla fall lite extra glad efter dessa möten :D

  • Anonym (där floden flyter förbi)
    Sat 17 Aug 2019 09:41
    Anonym (saknar dej) skrev 2019-08-17 00:41:53 följande:

    säger som du smygförälskad

    man vill så gärna men man hoppas kanske för mycket

    och så e man osäker på vad den man gillar menar och så gör man inget istället


    känns som att det ofta är så. har själv börjat välja bort dem som det är jobbigt att komma vidare med. bättre att lägga energi på dem man får respons av. om man knappt ens kan prata med varandra av olika anledningar så känns det tyvärr dömt att misslyckas. bara att hålla sig undan dessa.
  • Anonym (Tanka­r)
    Sat 17 Aug 2019 09:47
    Anonym ((.....)) skrev 2019-08-15 20:18:36 följande:
    Väntar med spänning på din tolkning av hur jag har det.. Du brukar ge mig kloka råd
    Jag tolkar så gärna :) 
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!