• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3426554 visningar
    13106 svar
    +4
    13106
    3426554

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (smygf­örälsk­ad)
    Sat 17 Aug 2019 09:50
    Anonym (Kort sträcka) skrev 2019-08-17 09:18:37 följande:

    Hade ett sådant möte igår, lite mysigt och spännande men när tjejen i mitt fall är upptagen så blir det svårt att våga agera på signaler som jag upplever skickas vid i princip varje tillfälle vi ses.

    Extra klurigt då jag är ganska oerfaren så jag blir lite mer analyserande/avaktande, blir i alla fall lite extra glad efter dessa möten :D


    Är du också upptagen?
  • Anonym (Tanka­r)
    Sat 17 Aug 2019 09:54
    Anonym ((.....)) skrev 2019-08-15 19:26:31 följande:

    Jag skriver till dig privat och du bara svarar kort, avfärdande. Sen när du är på jobbet kan du inte slita ögonen ifrån mig, vill dela massa saker med mig, rör vid mig... jag blir fan irriterad. Ska allt ske på dina villkor?!


    Kanske är lättare att hålla avstånd via meddelanden. Sen i verkligheten så är det inte lika lätt?

    Men kanske att du kan ta tillbaka kontrollen genom att styra om något i ditt liv så att personen du tänker på inte längre har den känslomässiga hållhaken på dig?

    Själv så tänkte jag som varit singel ett tag nu att det var dags att hitta någon det går att ha ett förhållande med eller iaf dejta istället för att kära ner mig i upptagna. Och nu...kan det vara så att jag har gjort precis det :o Men mer om det i ett separat inlägg :)
  • Anonym (Kort sträck­a)
    Sat 17 Aug 2019 11:42
    Anonym (smygförälskad) skrev 2019-08-17 09:50:07 följande:

    Är du också upptagen?


    Nope, men lite respekt får man ha känner jag, behandla andra som man själv vill bli behandlad ungefär.
  • Anonym (Blå)
    Sat 17 Aug 2019 14:19
    Anonym (SK) skrev 2019-08-14 03:06:59 följande:

    Så här känner jag också! Att jag hade vågat mer.. men ibland så är man rädd för att man misstolkat. Det skulle vara så pinsamt om det visade sig vara på ett annat sätt


    Ja så är det. Och även om man inte misstolkat, hur får man saker att hända? På riktigt?

    Nu har vi setts igen, men jag är mer handfallen än nånsin. Vill bara slå mig själv hårt och skärpa till mig. Måste fixa det här, visa att jag vill.
  • Anonym (Tanka­r)
    Sat 17 Aug 2019 16:34

    Har ju verkligen använt tråden för att uttrycka vad jag känt under en tid. Just därför att en del mer trixiga situationer inte riktigt går att diskutera så som man brukar kunna göra med annat. Har ju några nära vänner som även får höra "jo, jag har ju blivit lite förtjust i min kvinnliga superheta kollega, vad säger du om det?" :) 

    Men nu så verkar det som om jag skulle kunna slippa ha behov av tråden eftersom jag faktiskt gått och blivit besvarat tokförtjust i någon som inte är gift utan singel. Följden av det är att jag märker hur den här jag har tänkt på ganska mycket bleknat och förpassats till periferin. Det är fortfarande en intressant person, det är ju bra. Som sagt, vänskap är inte fy skam heller.

    Skriver om det här dels för att del är kul att bearbeta och dels för att kanske visa på att det går fint att bryta situationer som rent krasst gör en rätt olycklig. Det finns fantastiska människor därute, har man korpgluggarna öppna och rör sig mycket omkring så ser man dom förr eller senare.

  • Anonym (Miss U)
    Sat 17 Aug 2019 21:02

    Jag önskar att jag kunde göra som du... Bara bestämma mig för att sluta vara kär. Jag vet att du har det jobbigt och jag förstår allt det där, jag tycker så väldigt mycket om dig och vill träffa dig igen. Saknar dig så hjärtat går i bitar och jag får inte säga det till dig. När man mår dåligt kan det vara fint att ha någon som tycker om en och frågar hur man mår men jag får inte göra det.

  • Anonym (sakna­r dej)
    Sun 18 Aug 2019 02:29
    Anonym (där floden flyter förbi) skrev 2019-08-17 09:41:28 följande:
    känns som att det ofta är så. har själv börjat välja bort dem som det är jobbigt att komma vidare med. bättre att lägga energi på dem man får respons av. om man knappt ens kan prata med varandra av olika anledningar så känns det tyvärr dömt att misslyckas. bara att hålla sig undan dessa.
    hm tyvärr har jag knappt inga att få respons av heller bara mamma och henne älskar jag visserligen men saknar nån som ja du vet ..
  • Anonym (smygf­örälsk­ad)
    Sun 18 Aug 2019 11:47

    Räknar timmarna tills vi ses igen ...

  • Anonym (E)
    Sun 18 Aug 2019 11:58

    Ibland känns det som att du letar saker att klanka ner på på mig för att dämpa ditt egna dåliga samvete... Som igår, jag hade inte gjort något för att förtjäna det du skrev men av rädsla att förlora dig lät jag dig hållas, bad om ursäkt flera gånger och lovade bättring. Det kändes kanske inte riktigt okej men jag vill verkligen inte ha osämja mellan oss!

  • Anonym (Miss U)
    Sun 18 Aug 2019 14:05

    Jag hoppas att du hör av dig om några dagar. I vilket fall som helst behöver jag höra av dig när jag vet mer.

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!