• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3482436 visningar
    13183 svar
    +4
    13183
    3482436

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Tanka­r)
    Tue 10 Sep 2019 10:26
    -1
    Homosapio skrev 2019-09-09 14:26:29 följande:
    Såklart jag blir ledsen när människor bakom amanuens inlägg hoppar på om att hon kommer hitta någon annan för du vågar inte osv.
    Tänker bara bemöta det här, blir sista jag skriver. 

    Det är inget som helst påhoppande, det är en realitet. Om tjejen jag skrivit mycket om här skulle komma till mig imorgon och säga det som jag vet är sant, att hon har känslor för mig så skulle det inte spela någon roll eftersom jag är upptagen av en annan numera. Skulle vara roligt om hon sa det, visst, men det är försent iaf just nu. Man kan bevisligen bli förälskad i en annan även om man redan är kär. 

    Men eftersom du säger dig vara nöjd med din situation, att du hellre har känslor på håll än t ex åker på romantisk weekendresa med henne så förstår jag inte riktigt att du tar åt dig av vad anonyma främlingar här anser. Bra att du gjort klart vad du inte tycker är önskvärt men jag tycker att du gjorde det på ett väl ohövligt sätt...lite störande när man lagt energi på att försöka hjälpa dig. Men man tycker att olika saker är ok tydligen.

    Lycka till hur som helst.
  • Tue 10 Sep 2019 13:49
    Anonym (Tankar) skrev 2019-09-10 10:26:43 följande:

    Tänker bara bemöta det här, blir sista jag skriver. 

    Det är inget som helst påhoppande, det är en realitet. Om tjejen jag skrivit mycket om här skulle komma till mig imorgon och säga det som jag vet är sant, att hon har känslor för mig så skulle det inte spela någon roll eftersom jag är upptagen av en annan numera. Skulle vara roligt om hon sa det, visst, men det är försent iaf just nu. Man kan bevisligen bli förälskad i en annan även om man redan är kär. 

    Men eftersom du säger dig vara nöjd med din situation, att du hellre har känslor på håll än t ex åker på romantisk weekendresa med henne så förstår jag inte riktigt att du tar åt dig av vad anonyma främlingar här anser. Bra att du gjort klart vad du inte tycker är önskvärt men jag tycker att du gjorde det på ett väl ohövligt sätt...lite störande när man lagt energi på att försöka hjälpa dig. Men man tycker att olika saker är ok tydligen.

    Lycka till hur som helst.


    Att du har tolkat det jag skrivit ohövligt och provocerande är bara ett bevis på vad andra nu även lagt märke till...

    Om det rör sig om sann kärlek, på riktigt, så nej då kan man inte ens se efter någon annan. Än mindre bli kär i någon annan. Jag har inte bett om din hjälp och jag skriver inte för att få hjälp med något heller. Det är min erfarenhet och min uppfattning av kärlek som är värd att lägga ner tid på.

    Du läser inläggen, tolkar in saker som inte skrivs alternativt saker du själv läser mellan redarens och sen ger du råd/talar om för inläggsskrivaren vad dina åsikter är. Om hen borde eller inte och om inlägget passar sig i denna tråd eller ej.
  • Anonym (Blå)
    Tue 10 Sep 2019 17:15

    Jag tycker att den här tråden är befriande. Inga rätt eller fel, inga trampade tår, inget moraliserande. Sällsynt här på FL. Skönt att inte riktigt veta vad som är sant, drömt eller inbillat och att få skriva av sig.

    Kan vi bara låta det vara så? Låta bli att överanalysera andras fantasier och ifrågasätta varandras verklighet? Tillåtas kommentera i välmening och uppmuntra när det verkar behövas, och om vi vill? Låta bli att ta illa upp om det inte var svar och kommentarer vi ville ha? Jag tycker det är värdefullt.

    Peace out ;)

  • Anonym (Sanni­ngen)
    Tue 10 Sep 2019 17:43

    Till min älskares fru:

    Dina misstankar är helt rätt, han har träffat en annan. I över två års tid har vi haft passionerat sex. Alla helger han har vart upptagen var han med mig, alla resor med jobbet var kärlekshelger med mig. När han var tvungen att jobba över på din födelsedag, då bjöd han ut mig på middag. Även din lön sponsrar vår relation. Hur kan du forfarande sova bredvid honom på kvällen när du vet att han hellre är med någon annan?

  • Anonym (vad fan ska jag göra)
    Tue 10 Sep 2019 20:53

    JAG HATAR DIG....FATTAR DU ATT DET DU SÄGER SÅRAR!

  • Anonym (Chill­a)
    Tue 10 Sep 2019 21:09

    Jag tänkte på en sak, hur står du ut att vara syster till en sådan jubelidiot?? Tom jag känner mig normal i jämförelse med den där själ - ätaren

  • Anonym (Du och jag)
    Wed 11 Sep 2019 09:07

    Vi hör ihop. Du har ju själv sagt det. Vad är det som hindrar dig?

  • Anonym ((....­.))
    Wed 11 Sep 2019 13:33

    Saknar du mig nu?

  • Anonym (smygf­örälsk­ad)
    Wed 11 Sep 2019 16:09
    Anonym ((.....)) skrev 2019-09-11 13:33:50 följande:

    Saknar du mig nu?


    Alltid
  • Anonym (A-M)
    Thu 12 Sep 2019 07:59

    Vet du vad? Det var bara bra att du var otrevlig mot mig i lördags. Jag blev sårad just då - men nu ser jag dig klart! Jag har sett dig i ett konstigt, romantiskt skimmer i två år... men du är ju inte ALLS så. Du är en arrogant, uppblåst,  självcentrerad mansgris! Nu är jag färdig med dig! Det är en SÅDAN lättnad!

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!