• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (E)
    Anonym (Kl) skrev 2019-09-22 07:49:43 följande:

    Aha :( ja vet hur jobbigt det är när hjärnan säger en sak, hjärtat något annat.


    Ja visst är det fruktansvärt?!! Älskar honom och vi har så kul ihop, passar som handen i handsken!!! Ja förutom grejen med att han är gift då...
  • Anonym (smygförälskad)

    Skriv till mig så jag vet att du inte glömt bort mig ...

  • Anonym (H..)
    Anonym (smygförälskad) skrev 2019-09-22 10:34:23 följande:

    Skriv till mig så jag vet att du inte glömt bort mig ...


    Varför skriver du inte själv?
  • Anonym (Sanningen)
    Såontany skrev 2019-09-20 21:27:22 följande:

    Du har inte lärt dig NÅGONTING av att vara ?den andra kvinnan?. Tre år har gått sedan du fick smaka på min man, men ändå suktar du efter honom. Han har gått vidare och jag med, men ändå står du och stampar. Du har ETT liv, varför väljer du att fortfarande hoppas på dig och min man?

    Tragiskt, då han har varit supertydlig med vad han vill. Du försöker intala dig att han inte vet sitt bästa... jo det vet han och han hade valt DIG om han hade känt att DU var det bästa för honom!


    Som en fd älskarinna kan jag bara säga att han fortfarande ger henne falska förhoppningar, därför ger hon inte upp. Den är en man som leker med två kvinnor.
  • Såontany
    Anonym (Sanningen) skrev 2019-09-22 18:37:32 följande:

    Som en fd älskarinna kan jag bara säga att han fortfarande ger henne falska förhoppningar, därför ger hon inte upp. Den är en man som leker med två kvinnor.


    Ja det skulle man kunna tro...men jag vet genom eget detektivarbete att så inte är fallet.

    Älskarinnan sa till min man att hon aldrig kommer ge upp förhoppningen att det ska bli de. Tragiskt...gå vidare, säger jag.

    Hon sa till min man att hon lägger ut offentliga inlägg på fb så han ska kunna läsa när de inte har kontakt på annat sätt. Hon har lagt ut inlägg de senaste åren för att berätta om hur hennes vardag ser ut, hennes stora livsbeslut osv. Hon är streetsmart så hon skriver inläggen till sina fb-vänner, men riktar sig till min man. Hon vill locka honom till sig. Det är jag som läser dessa, inte min man, han vill bara glömma tiden med henne, säger han.

    Hon har två! Spotifykonton, ett med sitt riktiga namn och ett hon skapade första gången hon såg min man. Kontot är utan bild och med ett namn som ingen kan komma på. Hon var väldigt tydlig till min man att han skulle gå in och läsa texterna på låtarna hon la ut. Texterna har jag kollat under de här tre åren och hon längtar och trånar. Ger aldrig upp, är buskapet.

    Hon vet att hon inte kan kontakta min man, då avslöjar jag det direkt och min man avböjer henne, så hon lockar så min man ska kontakta henne. Hon har inget att förlora på det här, så varför skulle hon sluta? Kanske nappar min man någon dag, kanske hon tänker?

    Jag ville med mitt sms i denna tråd skriva av mig. Skulle jag skriva till henne skulle hon inte lyssna ändå. Önskar att hon gick vidare både för hennes och vår skull.
  • mzmaa
    Såontany skrev 2019-09-22 23:04:36 följande:
    Ja det skulle man kunna tro...men jag vet genom eget detektivarbete att så inte är fallet.

    Älskarinnan sa till min man att hon aldrig kommer ge upp förhoppningen att det ska bli de. Tragiskt...gå vidare, säger jag.

    Hon sa till min man att hon lägger ut offentliga inlägg på fb så han ska kunna läsa när de inte har kontakt på annat sätt. Hon har lagt ut inlägg de senaste åren för att berätta om hur hennes vardag ser ut, hennes stora livsbeslut osv. Hon är streetsmart så hon skriver inläggen till sina fb-vänner, men riktar sig till min man. Hon vill locka honom till sig. Det är jag som läser dessa, inte min man, han vill bara glömma tiden med henne, säger han.

    Hon har två! Spotifykonton, ett med sitt riktiga namn och ett hon skapade första gången hon såg min man. Kontot är utan bild och med ett namn som ingen kan komma på. Hon var väldigt tydlig till min man att han skulle gå in och läsa texterna på låtarna hon la ut. Texterna har jag kollat under de här tre åren och hon längtar och trånar. Ger aldrig upp, är buskapet.

    Hon vet att hon inte kan kontakta min man, då avslöjar jag det direkt och min man avböjer henne, så hon lockar så min man ska kontakta henne. Hon har inget att förlora på det här, så varför skulle hon sluta? Kanske nappar min man någon dag, kanske hon tänker?

    Jag ville med mitt sms i denna tråd skriva av mig. Skulle jag skriva till henne skulle hon inte lyssna ändå. Önskar att hon gick vidare både för hennes och vår skull.

    Kan ni inte blockera henne överallt så hon inte kan komma i kontakt med varken dig eller din man? För det låter som ett heltidsarbete att ha henne i närheten, tänker att de måste kännas bättre för er om ni inte kan se vad hon gör och hon kan inte se vad ni gör. Samma med hennes telefonnummer, att ni båda blockerar det också, så försöker hon få tag i han på telefonen så kommer inte sms eller samtal fram. 


    Du skriver att hon inte kan kontakta din man, för för då avslöjar du det? Vem avslöjar du det till? Eller menar du att om hon kontaktar honom så säger din man det till dig? Hur har hon sagt det till din man att hon lägger upp offentliga saker på facebook, jobbar dom på samma jobb? Lättast är nog för er att blocka henne så slipper ni se allt hon gör, för det låter som en enorm stress för dig, att hålla koll på henne hela tiden.. 

  • Anonym (A-M)
    Såontany skrev 2019-09-22 23:04:36 följande:
    Ja det skulle man kunna tro...men jag vet genom eget detektivarbete att så inte är fallet.

    Älskarinnan sa till min man att hon aldrig kommer ge upp förhoppningen att det ska bli de. Tragiskt...gå vidare, säger jag.

    Hon sa till min man att hon lägger ut offentliga inlägg på fb så han ska kunna läsa när de inte har kontakt på annat sätt. Hon har lagt ut inlägg de senaste åren för att berätta om hur hennes vardag ser ut, hennes stora livsbeslut osv. Hon är streetsmart så hon skriver inläggen till sina fb-vänner, men riktar sig till min man. Hon vill locka honom till sig. Det är jag som läser dessa, inte min man, han vill bara glömma tiden med henne, säger han.

    Hon har två! Spotifykonton, ett med sitt riktiga namn och ett hon skapade första gången hon såg min man. Kontot är utan bild och med ett namn som ingen kan komma på. Hon var väldigt tydlig till min man att han skulle gå in och läsa texterna på låtarna hon la ut. Texterna har jag kollat under de här tre åren och hon längtar och trånar. Ger aldrig upp, är buskapet.

    Hon vet att hon inte kan kontakta min man, då avslöjar jag det direkt och min man avböjer henne, så hon lockar så min man ska kontakta henne. Hon har inget att förlora på det här, så varför skulle hon sluta? Kanske nappar min man någon dag, kanske hon tänker?

    Jag ville med mitt sms i denna tråd skriva av mig. Skulle jag skriva till henne skulle hon inte lyssna ändå. Önskar att hon gick vidare både för hennes och vår skull.
    Ja, vem har inte gjort så... Försökt skriva om ämnen som man vet att HAN är intresserad av, ta reda på fakta så att han ska tro att man är mer insatt i ämnena än man är (i och för sig BLIR man rätt insatt i dem med tiden... jag vet numera allt om militärubåtar, *suckar*), hålla med om saker han skriver på sitt håll, utan att skriva rakt ut att det är hans inlägg man håller med utan bara i största allmänhet, leta rätt på roliga memes och vackra bilder att dela, i den smak som man vet han tycker om, apa efter hans sätt att uttrycka sig... humoristiskt men med allvar under. I förhoppningen att han NÅGON gång ska nappa och svara en... *suckar*
  • Smecker
    Anonym (A-M) skrev 2019-09-24 00:36:40 följande:

    Ja, vem har inte gjort så... Försökt skriva om ämnen som man vet att HAN är intresserad av, ta reda på fakta så att han ska tro att man är mer insatt i ämnena än man är (i och för sig BLIR man rätt insatt i dem med tiden... jag vet numera allt om militärubåtar, *suckar*), hålla med om saker han skriver på sitt håll, utan att skriva rakt ut att det är hans inlägg man håller med utan bara i största allmänhet, leta rätt på roliga memes och vackra bilder att dela, i den smak som man vet han tycker om, apa efter hans sätt att uttrycka sig... humoristiskt men med allvar under. I förhoppningen att han NÅGON gång ska nappa och svara en... *suckar*


    Jag skulle nog säga att det är oerhört många som inte har gjort så. Att vara nyfiken på saker andra brinner för och är intresserade av är naturligt, men du tar det verkligen till en ohälsosam next level.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (A-M)
    Smecker skrev 2019-09-24 09:50:50 följande:
    Jag skulle nog säga att det är oerhört många som inte har gjort så. Att vara nyfiken på saker andra brinner för och är intresserade av är naturligt, men du tar det verkligen till en ohälsosam next level.
    ...och då glömde jag ändå nämna: lägga ut en bild på en del av ansiktet eller  kroppen ibland: ett öga, en hand, en fotled, ett hårsvall... med någon ursäkt: "det syns inte längre att jag bröt fotleden!". I hopp om att han ska bli lite lockad...
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!