• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Come-hither)

    Nu vet jag varför du försvann. Jag önskar att du sagt något till mig. Varför sa du inget? Skrämde han dig så fruktansvärt mycket? De är alla involverade. Du kan inte lita på någon av dem. Lova mig att du aldrig litar på dem. Fan, jag borde ha fattat hur det låg till. Är det här verkligen rätt? Ska vi låta dem förstöra och styra oss? Jag är uppriktigt chockad. Trodde faktiskt inte att det var så illa. Han vet inte att jag vet. Ingen av dem vet att jag nu har full insikt. Förlåt för hur han behandlade dig. Han har inte sagt ett ljud till mig om någonting. Det har ingen av dem. Men nu jävlar vet jag! Jag vet också att mina känslor är lika starka nu som då. Bara så att du vet. Puss!

  • Anonym (H..)
    Anonym (A-M) skrev 2019-11-09 06:42:47 följande:

    Säg inte så! Jag vill tro att han inte är lycklig med sin fru...  


    Ja förstår dig :/
  • Anonym (anonym)
    Jag är fortfarande kär i dig, jag längtar efter dig och jag saknar dig. Skillnaden är att nu kommer jag inte ens att ha dig till låns som jag hade förut. Nu är det över och längtan och saknaden förblir just en längtan och saknad. Kvar blev jag med 1 000 frågor och en undran hur det kunde bli så här.

    Det kommer att ta tid att komma över dig och det är sant att det är lika svårt att glömma någon man är kär i som att komma ihåg någon man inte har träffat.

    "Jag saknar dig mindre och mindre, det kommer annat emellan och det är bra. Jag har glömt dig en vacker dag".
  • Fringe

    Det är jag som står som förlorare hur jag än vrider och vänder på det. Att ha dig nära gör mig illa, att hålla dig på avstånd gör mig också illa. Det är som ett stort sår som aldrig får möjligheten att läka, det rivs upp hela tiden och du hjälper till att riva i det. Jag gör inget för att stoppa det. Jag är inte stark nog att stå emot. Jag är inte stark nog att vända dig ryggen, inte stark nog att gå utan att titta tillbaka. Det är som att du är en integrerad del av mig. Aldrig någonsin trodde jag någon skulle drabba mig så hårt. Oavsett dina skäl så väljer du att inte lyssna på mina ord, dina skäl spelar ingen som helst roll. Det borde räcka för mig för att kunna stå stark och beslutsam, att resa mig och gå, att inte svara upp till ditt sätt att vara. Men styrkan finns inte. Du har mig, du har oss, där du vill att vi ska vara, nära varandra i tanke och handling. Trots allt jag sagt om hur oerhört illa det gör mig, eftersom jag vill ha dig i mitt liv

  • Anonym (Arnaia)

    Ditt mående, din situation, är svårare, viktigare än mina känslor. Därför borde jag vara starkare än vad jag klarar av. Jag vet det. Och det får mig att känna mig usel att jag inte räcker till. Ena dagen känner jag mig ändå stark, och hur lycklig som helst. Det är när jag vågar tro på att vi kommer hålla om varandra och finnas där, att det kommer vara glädje och närhet och trygghet, liv och kärlek. Att jag kan hantera det, för att jag vill så gärna, för att jag tror att vi skulle må bra av det, och att det får bli som det blir därefter, kanske till och med som i min långsiktiga fantasi. Eller när jag känner att det gör inget om jag förlorar dig, bara du är lycklig. Dessa är bra dagar. Men sedan dippar jag igen, när tvivlet kommer. För hurdå ?förlora?, har jag någonsin haft dig? Och kommer jag någonsin att kunna bemöta dig såsom du behöver? Eller du mig? För hur mycket håller du verkligen av mig, om mig, och hur mycket lämnar du mig bara ensam? Kanske fanns tonerna bara i min fantasi? Varför lämnar du mig inte bara när det ändå inte är tillräckligt, när det ändå inte är rätt? Då blir jag arg på dig. Också känner jag mig usel för att jag blir arg. Kanske är det bara så här jag alltid kommer vara i förhållanden, för mycket, för liten, svag, medberoende, bekräftelsesökande?

    Du tycker att du har varit rak och tydlig. Jag tycker att jag har varit mer rak och tydlig. Eller så är jag så störd att jag inte längre klarar av att se det som är rakt och tydligt? För mig känns det som att du ömsom drar mig nära, ömsom stöter bort. Men jag vet inte längre vad som är verklighet eller fantasi angående dig och mig.

    Du säger att jag inte gör något fel, men jag vet inte ens längre vad jag gör som är rätt?

    Samtidigt är det ju inte bara jag. Kanske är det det som gör mig mest förvirrad och trött, och ledsen, att det känns alldeles för mycket som jag, och alldeles för lite som vi, eller som jag och du. För jag ensam är helt maktlös i det här. Vad är det för mening när vi bara lämnar varandra ensamma? Hur länge kommer vi att orka att ha det så här? Kanske har vi redan gett upp?

    Det känns som att jag bara upprepar mig, men du vill ändå inte höra. Vi blundar båda på varsitt håll. Och vad annat kan vi göra när det är som det är? Och jag blir så arg på dig att du inte klarar av att lämna mig och ta reda på vad du vill och inte, gällande allt som inte är jag, för att sedan se om det faktiskt skulle finnas utrymme kvar för dig och mig. Utrymme att utforska detta utrymme. Floderna norr om framtiden, där finns åtminstone fortfarande hopp, åtminstone för mig. Eller måste vi döda även detta hopp innan vi kan släppa varandra helt?

    Du måste vara evinnerligt trött på mig. Åtminstone är jag det på mig själv. Arg och besviken på mig själv. För att jag är otillräcklig. För att jag kanske lämnar dig ensam trots att du kanske behöver mig. Men oavsett. Det måste komma från dig, eller inte alls. Trots att du inte orkar. Ja, det är orättvist. Ja, jag sviker också. Om än med en strimma hopp kvar allra längst inne. Är jag bara självisk och världsfrånvänd som vill hålla fast vid det hoppet? Så snälla låt mig vara det då. För mitt barnahjärtas skull.

    Jag skriver här för jag inte vill, inte orkar lyfta detta med dig igen. Jag skriver här för kanske har du redan slutligen lämnat. Jag skriver här för att då finns orden egentligen inte. Det är så jag behöver ha det denna gång.

  • Anonym ((.....))

    Jag behöver ditt stöd. Men jag behöver dig med. Kommer du inte, så klarar jag mig. Alltid.

  • Anonym (Miss U)

    Då skiter jag väl också i det här. Att du inte ens kan svara på ett sms. Visade sig att det du sagt inte betyder ett skit. Trött på egoistiska människor, blä ???? 

  • Anonym (Miss U)

    Förresten så är du skyldig mig 6000. Jag vill inte att du åker med mig till Göteborg nästa sommar, vill åka med någon som uppskattar mig och min vänskap. Jag har lagt så mycket tid på dig, jag är helt slut. Allt i onödan.

  • Anonym (Smaka lite..)

    Så här är det.. Det finns stunder då du kommer upp i mina tankar och visioner. Något säger mig att det är samma för dig som det är för mig. Jag vill att du ska veta att du är betydelsefull. Du finns i mina tankar fortfarande trots att vi inte har setts på ett tag..

    Detta känns väldigt desperat egentligen, då du verkligen försöker undvika mig till max när vi ses på allmänna platser. Jag kanske bara inbillade mig saker? Eller du kanske kände något men inte ville gå vidare med det och då blev ditt val att helt undvika mig för att inte göra det värre för mig, eller dig. I en komplicerad situation är det kanske bäst att göra ett ansvarsfullt beslut att avsluta något som inte ens påbörjades.

    Detta blir mitt allra sista inlägg till dig, som ett avslut på detta!

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!