• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3483827 visningar
    13193 svar
    +4
    13193
    3483827

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Smaka lite..­)
    Thu 30 Jan 2020 10:45

    Jag vet faktiskt inte vad jag vill. Är lite kluven då detta bara kom från tomma intet.

    Min relation till min man har väl varit svajigt länge men har väl förhoppningar över att tiden läker såren och att vi kan hitta tillbaka till varandra.

    Men denna man som finns där i mina tankar kan jag inte släppa. Jag känner honom inte ens men ändå så har han gjort ett avtryck som inte går att sudda bort.

    Dock så är det lite spännande .. Hade varit kul om vi kunde lära känna varandra. Det är en risk med det, antingen förstärks känslorna eller så försvinner dom. Lite 50/50.. En risk!

  • Anonym (Fridl­yst)
    Sat 1 Feb 2020 07:26
    +1

    Du vill bli mött men upprätthåller en fasad? Vad är det som hindrar dig? Det är ju bara jag..

    Du har bakbundit mig sen innan och jag har inget annat val än att agera korrekt. Såvida du inte öppnar upp och bjuder in till helt nya scenarion. Det är bara du som kan knyta loss knuten så jag kan ta emot dig.

    Det finns en plats här bredvid mig som är din om du vill ha den? Jag kommer ta emot dig med allt vad det innebär och med allt jag har.

    Kom.

    Jag vill inget hellre..

  • Anonym ($$)
    Sun 2 Feb 2020 00:00
    +1

    Jag vill så gärna chatta med dig nu när alla sover. Ser din gröna plupp men kan inte skriva, det skulle vara för på. Jag undrar vem du är, jag vill veta mer om dig. Jag önskar jag hade en anledning att starta en konversation såhär sent....

  • Anonym (Kärle­k123)
    Sun 2 Feb 2020 00:12
    +1

    Hur kan du bara sluta älska mig?

    Jag älskar fortfarande dig. Jag vill fortsätta bygga livet tillsammans med dig. Somna vid dig varje kväll. Kyssa dig varje morgon. Se dig bli gammal. Mötas av ditt leende. Jag vill vara med dig.

    Kan inte föreställa mig ett lyckligt liv utan dig.

    Kom tillbaka din idiot. Förstör inte det här.

  • Anonym (Smaka lite..­)
    Sun 2 Feb 2020 22:19
    Anonym ($$) skrev 2020-02-02 00:00:45 följande:

    Jag vill så gärna chatta med dig nu när alla sover. Ser din gröna plupp men kan inte skriva, det skulle vara för på. Jag undrar vem du är, jag vill veta mer om dig. Jag önskar jag hade en anledning att starta en konversation såhär sent....


    Vad väntar du på? bara skicka iväg ett meddelande?
  • Anonym (A-M)
    Mon 3 Feb 2020 03:34
    Anonym ($$) skrev 2020-02-02 00:00:45 följande:

    Jag vill så gärna chatta med dig nu när alla sover. Ser din gröna plupp men kan inte skriva, det skulle vara för på. Jag undrar vem du är, jag vill veta mer om dig. Jag önskar jag hade en anledning att starta en konversation såhär sent....


    En till som sitter och bevakar en ljusgrön prick, och känner en gemenskap med en crush i natten, ser jag! Fast det förmodligen inte är så (att han ser ens egen gröna plupp, och också känner den gemenskapen). Utan det är nog bara ensidigt och fantasi. Men visst är det en litet, hemligt glädjeämnen ändå. Som inte skadar någon. 
  • Anonym (A-M)
    Mon 3 Feb 2020 03:37
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2020-02-02 22:19:55 följande:
    Vad väntar du på? bara skicka iväg ett meddelande?
    Det kan ju bli pinsamt, om man inte redan har den relationen. Om det är så, att man har läst in sig på alla hans inlägg, och därför tycker att man känner honom, medan han knappast vet vem man är. Då blir det konstigt om man skickar ett meddelande out of the blue mitt i natten.

    Skulle inte du tycka att det var konstigt om du plötsligt fick ett mess av en person av motsatt kön mitt i natten, någon som du bara interagerat med några gånger kanske, och då om rena sakfrågor typ politik och vetenskap? Och om alla andra som han interagerar med verkar vara hans IRL-vänner samt anhöriga?
  • Anonym (Leden­)
    Mon 3 Feb 2020 04:56

    Jag är så grymt besviken. Du bara tänker på själv. Att tänka på sig själv är absolut helt okej men inte genom att såra alla som faktiskt älskar dig. Det är så sjukt omänskligt att bara dra dig bort från alla som bryr sig bara för att du tror gräset är grönare på andra sidan. Att du kommit på att du är problemet i ditt egna liv löser ingenting till att du flyr dig själv. Dessutom går det inte att komma på att man är den dumme sen ge straff till alla andra som inte gjort dig ett skit. Det här är inte förbättring av vem du är, snarare att du bara blir mer och mer borta i skallen. Jag trodde verkligen du va smartare än såhär.

    Lycka till

  • Anonym (Smaka lite..­)
    Mon 3 Feb 2020 10:20
    Anonym (A-M) skrev 2020-02-03 03:37:56 följande:

    Det kan ju bli pinsamt, om man inte redan har den relationen. Om det är så, att man har läst in sig på alla hans inlägg, och därför tycker att man känner honom, medan han knappast vet vem man är. Då blir det konstigt om man skickar ett meddelande out of the blue mitt i natten.

    Skulle inte du tycka att det var konstigt om du plötsligt fick ett mess av en person av motsatt kön mitt i natten, någon som du bara interagerat med några gånger kanske, och då om rena sakfrågor typ politik och vetenskap? Och om alla andra som han interagerar med verkar vara hans IRL-vänner samt anhöriga?


    Kanske kan börja med att försöka lära känna personen irl. Sedan kan man börja skriva? Om det nu är så pinsamt.

    Ja alltså jag hade inte lagt stor vikt om en person skriver till mig mitt i natten .. snarare blivit glad. Kul med sociala varelser... Ta tag i saken och gör något åt det istället! ;)
  • Anonym ($$)
    Mon 3 Feb 2020 18:51
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2020-02-03 10:20:44 följande:

    Kanske kan börja med att försöka lära känna personen irl. Sedan kan man börja skriva? Om det nu är så pinsamt.

    Ja alltså jag hade inte lagt stor vikt om en person skriver till mig mitt i natten .. snarare blivit glad. Kul med sociala varelser... Ta tag i saken och gör något åt det istället! ;)


    Mm jag messade honom på dan istället. Vi kanske ska ses i veckan ;)
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!