• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3424114 visningar
    13095 svar
    +4
    13095
    3424114

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (To You from me)
    Sat 9 May 2020 23:47

    Jag vet inte längre helt enkelt. Är vi verkligen rätt för varandra?

    Jag vet att du älskar mig, eller du tror att du älskar så mycket vet jag. Men somliga utav dina handlingar talar för att din kärlek för mig, skiljer sig från min kärlek för dig.

    Jag vet inte hur jag ska få dig att förstå. Jag har försökt på så många olika sätt. Jag har försökt att framföra min oro för din alkoholkonsumtion på så många olika sätt. Jag vet att du inte är "alholist" iaf inte i den klassiska bemärkelsen men du har ett riskbeteende.

    De har blivit bättre, ljusår bättre än hur det var när vi träffades men för mig räcker de inte.

    Du skrämmer mig, jag har sagt de gång på gång. Jag har bett dig att inte dricka dig stupfull när du väl dricker, för jag är rädd för vad som kan hända då. Du blir så elak & jag känner inte igen dig.

    Jag lyssnar på din oro, jag tar till mig dina önskemål & jag rättar mig efter dem & jag kompromissar.

    Men du kan inte ens hålla ett löfte en enda kväll? När du lovar att inte dricka dig stupfull när du går ut el när du ska ha hem vänner så vet jag att jag inte kan lita på ditt ord. Det gör ont i mig.

    Om jag inte är hemma när du dricker så vet jag aldrig vad jag kommer komma hem till, min msn eller någon helt annan. I värsta fall ligger du däckad med krossat glas, musik på & kanske spisen igång. El så kommer du hem, väcker mig, vägrar gå och lägga dig & om jag ber dig blir du arg.

    Är detta kärlek??

  • Anonym (Merde­)
    Sun 10 May 2020 08:24
    Anonym (To You from me) skrev 2020-05-09 23:47:40 följande:

    Jag vet inte längre helt enkelt. Är vi verkligen rätt för varandra?

    Jag vet att du älskar mig, eller du tror att du älskar så mycket vet jag. Men somliga utav dina handlingar talar för att din kärlek för mig, skiljer sig från min kärlek för dig.

    Jag vet inte hur jag ska få dig att förstå. Jag har försökt på så många olika sätt. Jag har försökt att framföra min oro för din alkoholkonsumtion på så många olika sätt. Jag vet att du inte är "alholist" iaf inte i den klassiska bemärkelsen men du har ett riskbeteende.

    De har blivit bättre, ljusår bättre än hur det var när vi träffades men för mig räcker de inte.

    Du skrämmer mig, jag har sagt de gång på gång. Jag har bett dig att inte dricka dig stupfull när du väl dricker, för jag är rädd för vad som kan hända då. Du blir så elak & jag känner inte igen dig.

    Jag lyssnar på din oro, jag tar till mig dina önskemål & jag rättar mig efter dem & jag kompromissar.

    Men du kan inte ens hålla ett löfte en enda kväll? När du lovar att inte dricka dig stupfull när du går ut el när du ska ha hem vänner så vet jag att jag inte kan lita på ditt ord. Det gör ont i mig.

    Om jag inte är hemma när du dricker så vet jag aldrig vad jag kommer komma hem till, min msn eller någon helt annan. I värsta fall ligger du däckad med krossat glas, musik på & kanske spisen igång. El så kommer du hem, väcker mig, vägrar gå och lägga dig & om jag ber dig blir du arg.

    Är detta kärlek??


    I all välmening: Jag tror du vet svaret inom dig. Han är alkoholist.


    Mängden och frekvensen tyder på beroende, att strunta i konsekvenserna är alkoholism.
    Har levt med en missbrukare som jag älskade men där är så många känslor, så mycket förtvivlan men också (falskt) hopp.
    Alla dessa starka känslor kan misstas för kärlek men det är en vansinnig kärlek som är enkelriktad från dig till honom.
    Samtidigt är han sannolikt beroende av dig också.


    Du måste vara stark, lämna för din egen skull annars kommer han dra ner dig i sin destruktivitet.

  • Anonym (Split­trad)
    Sun 10 May 2020 17:23
    Anonym ($$) skrev 2020-05-09 19:29:13 följande:

    Så varför kan du inte ställa samma fråga till henne/honom? Fel tajming? Osäker?


    Eftersom jag ser personen dagligen och det skulle bli obekvämt om jag läst av fel. Dessutom är det fel tajming i livet också. Varför berättar du inte för honom?
  • Anonym ($$)
    Mon 11 May 2020 11:55

    Lite av samma anledningar... väldigt feltajmat.. kan vara så att jag läst av fel. Jag ser honom rätt ofta, jag vill alltid kunna göra det och inte förstöra gemenskapen som byggts upp. Vi trivs jättebra med varandra även som kompisar, han är smart och intressant, så det är ??trist? att det uppstod kemi. Tyvärr var det så från första gången jag såg honom, men jag lyckades glömma bort det rätt länge. Kanske kan jag lyckas glömma bort det igen?

  • Anonym ($$)
    Tue 12 May 2020 19:40

    ?Vill du ha lite kaffe och häng?? Är ett sms som jag hade skickat dig just nu under andra omständigheter. Tänker du också så ibland?

  • Anonym (Merde­)
    Tue 12 May 2020 21:20
    Anonym (Merde) skrev 2020-04-10 08:50:45 följande:

    Du förstår varför jag bröt. Du vet vad jag begär av dig om vi skall bli ett par.


    Är du beredd att göra det? Jag är!


    Men;


    Din tur att visa initiativ.


    Och surprise, du har inte ändrats. Svartsjuk, missunsam, jag vet vem du talade med och hur... Hur sjuk är du? Allvarligt!
    Jag låter dig ha insyn... men inte som du tror...


    Har gått vidare

  • Anonym ($$)
    Fri 15 May 2020 12:31

    Ah, jag misstolkade rejält! Det fanns inget intresse.

  • Anonym (Split­trad)
    Fri 15 May 2020 15:33
    Anonym ($$) skrev 2020-05-15 12:31:07 följande:

    Ah, jag misstolkade rejält! Det fanns inget intresse.


    Hur fick du reda på det?
  • Anonym ($$)
    Fri 15 May 2020 16:09
    Anonym (Splittrad) skrev 2020-05-15 15:33:30 följande:

    Hur fick du reda på det?


    Svårt att förklara. jag bjöd in honom till nåt och han avböjde även om mycket diskret.
  • Anonym (Split­trad)
    Fri 15 May 2020 18:45
    Anonym ($$) skrev 2020-05-15 16:09:08 följande:

    Svårt att förklara. jag bjöd in honom till nåt och han avböjde även om mycket diskret.


    Ok tråkigt! Ja det kan vara ett tecken på ointresse tyvärr.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!