• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym ($$)

    Allt är så mkt bättre när du är omkring mig. När vi gör saker ihop. De är bland de bästa minnen jag har. Jag vill inte tappa din vänskap men..

  • Anonym (Blå)
    Anonym (A-M) skrev 2020-08-04 05:39:40 följande:

    C!

    Du har stängt mig ute, du vill inte ha med mig att göra mer. Jag förstår - du är ju faktiskt gift. Dessutom bor vi i olika länder, med var sina barnkullar (även om mina kids är så gott som vuxna) - i verkligheten hade det nog kunnat bli stora svårigheter... Men jag hade varit beredd att ta de svårigheterna för att få vara med dig. 

    ...men det gör så ont! Jag har blivit beroende av ditt speciella, rika, nyanserade sätt att skriva, din höga intelligens i kombination med dina stora praktiska färdigheter (det är ovanligt), din ungdomlighet (i kombination med den mognad och erfarenhet som dina 55 år för med sig), din underfundiga humor (som inte alla förstår, men jag gör det alltid), din positivitet - ingenting är omöjligt!, din energi.

    Vi har samma förmåga att bli våldsamt passionerade över en sak åt gången, och det gör att jag kan förstå ditt starka engagemang i dina projekt - vilket jag tror att inte så många kvinnor skulle göra.

    Du har varit nästan konstant i mina tankar nu i start tre år.

    Under andra omständigheter hade det kunnat bli vi, det är jag övertygad om. Jag tror aldrig mer att jag kommer att träffa någon som du... Gråter 


    Är lite nyfiken. Hur har han stängt dig ute? Tog du kontakt? Och vad har ni haft för slags kontakt innan? Har intresset varit ensidigt från ditt håll eller verkat ömsesidigt?

    Jag tvekar inför att ta kontakt med mannen i mina tankar eftersom läget är rätt känsligt. Jag är orolig över hur han ska reagera. Rädd att jag stänger dörrar I stället för att öppna dem. Tacksam för att få dela andras erfarenheter.
  • Anonym (Svag)

    Kommer inte längre springa på dig på jobbet. Jag vill verkligen önska dig lycka till, men det gör så ont.

  • Anonym (E)

    Ingenting jag inte vågar skriva, för till honom kan jag skriva allt men...

    Helt ärligt, ge dig nu! Vem tror du att du lurar och VEM mår bättre av det här? Möjligtvis de som inte vet så länge allt är hemligt men du sårar dom ändå varje dag genom dina lögner... Gå vidare, gör vad som får DIG att bli lycklig och sluta leva ditt liv för andra!!!

  • Anonym (Smaka lite..)
    Anonym (Svag) skrev 2020-08-13 12:38:30 följande:

    Kommer inte längre springa på dig på jobbet. Jag vill verkligen önska dig lycka till, men det gör så ont.


    Vad hände?
  • Anonym (Dra)

    Jag var så arg en kväll och behövde skriva ner vad jag kände efter att ha levt med en narcissistisk partner. Han hörde av sig igen och var otrevliga och då skickade jag faktiskt detta. Det var så jävla skönt. Äntligen fick JAG säga vad jag tyckte. Jag har alltid varit för snäll, även vid bråk då han varit fruktansvärd. Det var så skönt att få skicka meddelandet.

    "Ju mer jag tänker på det inser jag vilken hemsk människa du är. Först var du otrogen mot kvinnan som födde dina barn (ett flertal gånger med multipla kvinnor), sedan försökte du ta livet av en liten hundvalp och så har du misshandlat en kvinna som räddade sin valp från att bli nedkastad från en balkong. Bedragare, djurplågare och kvinnomisshandlare - grattis till att vara så kass. Om folk, exempelvis XXXXXX bara visste hur du faktiskt är när du inte uppvisar din polerade fasad... Inte ens XXXXXX, som du levde med i 12 år, vet ju hela sanningen om dig.

    Det patetiska är att du helt saknar självinsikt. Det är alltid alla andra det är fel på och du säger exempelvis jämt och ständigt att din pappa är så dum, men du själv då? Din pappa glömmer ibland att ringa på dina barns födelsedagar och det är enligt dig hela världen, men sätt det i relation till vad du gjort gentemot de som älskat dig. Vem är det som faktiskt är dum? Det du gjorde gentemot XXXXXX, XXXXX och mig är oacceptabelt och oförlåtligt och det är något du att få leva med för resten av ditt liv. Men du är väl så sjuk att du inte kan känna att det du gjort är fel och bland det värsta man kan utsätta någon för (inte minst de man säger sig älska), för du har alltid förmågan att rättfärdiga dig själv (ett typiskt drag hos kvinnomisshandlare). Tänk om din dotter skulle träffa en man som behandlade henne så som du behandlat XXXXXX och mig - det hade du förmodligen inte tyckt om. Nej tack. Jag vill inte leva med dig och jag vill inte leva med dina ohyfsade och söndercurlade barn (det är inte deras fel utan det är en konsekvens av hur du uppfostrat dem). Lycka till!"

  • Anonym (Din)

    Önskar jag varit yngre. Önskar jag kunde sluta stalka din Instagram. Önskar att det tar slut mellan din tjej och dig och att du kommer till mig igen. Eller iaf att du kommer till mig fast du har hon som du gjorde i våras. Vill höra din röst. Vill känna din kropp mot min. Känna dina läppar mot mina. Varför ringde du för några veckor sedan?? Ja du var full, men varför?? Låt mig glömma dig eller kom tbx!

  • Anonym (Svag)
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2020-08-15 08:00:14 följande:

    Vad hände?


    Nytt jobb
  • Anonym (Längtan efter dig)

    Saknar din uppmärksamhet. Gillade att du var så intresserad och jagade mig. Jag behövde verkligen det. Men varje gång jag mjuknade o gav efter, så backade du.

    Varför är det så svårt och finna rätt balans i leken?

    Gör mig mjuk!

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!