• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (lbk)

    Tänker på dig ibland. Vi träffas ju då och då och det är alltid intressanta möten som stimulerar mig och ger mig lite sug i magen samt aningen bekräftelse när jag märker att du fortfarande ser på mig på det sättet som du gjorde från första gången vi möttes. Jag har ju en fantastisk partner numera som jag aldrig skulle vilja vara utan men vi har en kemi jag inte har stött på tidigare, den skulle jag vilja utforska mer och varför inte som vänner? Jo, vi har en sorts vänskap nu men jag skulle vilja fördjupa den.

  • Andiie87
    Anonym (lbk) skrev 2020-10-04 08:53:33 följande:

    Tänker på dig ibland. Vi träffas ju då och då och det är alltid intressanta möten som stimulerar mig och ger mig lite sug i magen samt aningen bekräftelse när jag märker att du fortfarande ser på mig på det sättet som du gjorde från första gången vi möttes. Jag har ju en fantastisk partner numera som jag aldrig skulle vilja vara utan men vi har en kemi jag inte har stött på tidigare, den skulle jag vilja utforska mer och varför inte som vänner? Jo, vi har en sorts vänskap nu men jag skulle vilja fördjupa den.


    Om du har en partner som du vill vara med, kanske det är bäst att inte undersöka den där kemin med din bekanta/vän.
  • Anonym (lbk)
    Andiie87 skrev 2020-10-04 10:01:01 följande:
    Om du har en partner som du vill vara med, kanske det är bäst att inte undersöka den där kemin med din bekanta/vän.
    Jag förstår hur du tänker men jag är bra på att skilja på vänskap och annat. Jag vill inte förstöra för någon utan hålla mig inom ok gränser. Hade blivit så få personer i ens bekantskap kvar om man tvärklippt med alla man har haft ett uns av kemi med.
  • Anonym (E)

    Hej! Det är jag som hör av mig, ja jag kunde inte låta bli. Är du förvånad över att höra min röst igen?

    Ville bara säga att jag saknar dig och längtar efter dig :) Kändes så fel och orättvist att JAG var den som skulle gå igår, natten borde varit VÅR! Jag älskar dig!

  • Anonym (Till en idiot från mig)

    Det sades så många saker som sårade mig och fick mig att undra hur du ser på kontakten med mig. Du sa att du inte gillar att texta och att du inte vet vad du ska fråga mig för att vi inte kan prata om jobb så du slänger in ett ?vad tittar du på?. Det finns massor att prata om/fråga om. Jag är väldigt mycket mer än jobb och prestation och det är du med.

    Jag måste fråga dig om kommunikationen med mig bara är en förpliktelse för dig? Om det är så blir jag både obekväm och ledsen. Jag tänker inte att det är så man ska se på kontakten mellan två människor som oss.

  • Anonym (Come-hither)
    Anonym (Till en idiot från mig) skrev 2020-10-09 00:07:16 följande:

    Det sades så många saker som sårade mig och fick mig att undra hur du ser på kontakten med mig. Du sa att du inte gillar att texta och att du inte vet vad du ska fråga mig för att vi inte kan prata om jobb så du slänger in ett ?vad tittar du på?. Det finns massor att prata om/fråga om. Jag är väldigt mycket mer än jobb och prestation och det är du med.

    Jag måste fråga dig om kommunikationen med mig bara är en förpliktelse för dig? Om det är så blir jag både obekväm och ledsen. Jag tänker inte att det är så man ska se på kontakten mellan två människor som oss.


    Är du säker på att du textar rätt person? Jag vet en kille som smsade konstiga saker till sin rival i tjejens namn. Allt för att han skulle släppa tjejen som han själv var intresserad av. Bara en tanke.
  • Anonym (Till en idiot från mig)
    Anonym (Come-hither) skrev 2020-10-09 05:53:24 följande:

    Är du säker på att du textar rätt person? Jag vet en kille som smsade konstiga saker till sin rival i tjejens namn. Allt för att han skulle släppa tjejen som han själv var intresserad av. Bara en tanke.


    Ja för dessa ord yttrades muntligen. Jag har helt enkelt att göra med en väldigt konstig person. Inte ens han själv förstår hur han funkar - hans egna ord.

    Vi blev osams och det slutade inte komma kritik ur hans mun. Just dessa ord handlade inte om bråket utan det var bara ytterligare en sak som var ?fel?. Jag jobbar inte just nu då jag nyligen fått en neurologisk sjukdom, han är däremot väldigt jobbfokuserad och prestationsirienterad. Jag har bett honom inte ställa upprepande frågor om hur jag ser på min framtid och om jag är ?sugen? på att jobba och vad jag tänker mig att jag vill göra. Jag vill bara bli frisk och slippa alla symtom. Jag kan inte jobba nu och därmed heller inte drömma om vad jag vill göra. Jag måste bli bättre först.

    Jag behöver släppa honom men mitt hjärta håller inte med. Mitt hjärta vill ha honom.
  • Anonym (Rms)

    Undrar vad du gör just nu. Jag tänker på dig flera gånger om dagen. Det slutar aldrig. Ett och ett halvt år har snart gått. Blickar som fastnar i varandra. Drömmar om dig. Några korta meningar som utbyts mellan oss. Mer än så blir det inte. Önskar det blev mer. Vill lära känna dig. Men allt står emot oss.

  • Anonym (E)

    Svar ja, jag kommer känna mig lurad och vi kommer inte alls vara vänner längre!

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!