• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (H..)

    Du vet att du har mig om du vill...visa mig! Bara säg, så kommer ja till dig!

  • Anonym (H..)

    Visst kände du samma sak som jag när vi såg på varandra idag?

  • Anonym (Lite anonym)

    Hej, det är jag här. Ville bara skriva till dig och berätta hur mycket jag tänker på dig, hur mycket jag saknar dig och hur stort jag önskar att du gör detsamma. Hur mycket jag hoppas att du vill ta upp kontakten igen, och att du kanske en dag gör det. Jag väntar. Ännu väntar jag. För du var bäst. Jag saknar dig så att det gör ont. Trots att det gått 4 år.

  • Anonym (E)

    Jag vill inte träffa dig mer. Det handlar inte om att det är fel eller att jag inte kan... Jag har inte samma känslor för dig som du har för mig. Dessutom älskar jag någon annan och du är bara tidsfördriv för mig. Men, jag gillar att prata med dig! Du vet vad jag gått igenom innan och jag vill INTE orsaka dig samma lidande! Tydlig nog?

  • Anonym (H..)

    Varför kan du inte bara fatta att denna gången kommer ja inte springa efter dig..de var felet ja gjorde från början, för du e van vid de.. släpp fin jävla stolthet nånjävla gång o rätta till de du gjorde fel! Kan du de?

  • Anonym (H..)

    De e faktiskt du som förlorar om du inte gör de! Ja hade gjort allt för dig, men du e för blind för att se.. rip!

  • Anonym (Ab imo pectore)

    Jag tänker ofta på den där kvällen när vi såg en gigantisk fullmåne och jag sa till dig att vi verkligen borde uppskatta den och ta oss tid att njuta av den, för just den här fullmånen kunde ju vara den sista vi någonsin skulle se. Jag är glad att jag sa det, att du smög upp bakom mig och höll om mig och att vi stod där i kylan och bara tittade på den... 


    Mitt hjärta hade redan lämnat dig när du dog.. men varje gång jag ser en fullmåne tänker jag på dig, på den kvällen och uppskattar att jag fortfarande får se dem. 

  • Anonym (honeybum)

    Jag vet inte vem som har skadat dig så. Hur du inte kan känna något. Varför du sviker någon som aldrig svikit dig. Det kanske har varit enkelt att kasta bort dom innan dom sett dig och vem du är under skalet. Att även om du är ett monster så ser jag en rädd och sårad pojke därinne. Som bara vill bli älskad, som bara vill bli förstådd. Ju närmare jag kommit dig, desto elakare blir du. Mest när du är onykter. Jag ser din sanning och jag ser dig, hela dig och inte bara delarna.

    Du vänder allt mot mig, tacksamt för att jag har känslor såklart. För du vill att jag egentligen ska känna åt dig, att du får uppleva dom genom en annan för att du aldrig kunnat det själv.

    Jag har hela tiden vetat... Men jag har aldrig svikit dig. Jag trodde på dig, en viss del gör det fortfarande.

    Jag är din totala motsats och jag är stark. Stark i mina svagaste stunder likväl som att jag är ett orubblig berg i andra.

    Vi seglade in i varandras liv långt därborta och jag förstår hintarna du gett mig under åren. Du vill egentligen inte vara den elaka... Lååångt därinne. Du ville skydda mig mot dig.

    Önskar att du kunde vakna upp och förstå att det är inte farligt med känslor. Att det är en välsignelse att känna. Annars kunde vi människor lika gärna kunnat vara stenar.

    Jag vet inte var livet kommer föra oss. Men jag vet att tiden tickar på. Och är det så att du vill att jag håller din bleka hand när DEN tiden kommer... Så kommer jag finnas där.

  • Anonym (Cykel)

    Det finns så mycket vackert här I världen.

    Men dina hasselnötsbruna ögon får mig att tappa andan. Din personlighet och allt vi har gemensamt allt jag inte vågar fråga om attraherar och fascinerar mig

    När du går förbi där vi står och du hälsar på mig och ser mig, möter min blick håller kvar den lite extra länge. Då blir jag helt knäsvag.

    Men jag kan inte såra henne även om jag aldrig känt för henne som jag gör för dig.

    Hon är inte stark som du och jag kan inte får inte.

    Snälla se inte mig, le inte mot mig. Ignorera mina blickar och döda mitt hopp. Även om det är det ända som gör mig lycklig just nu. Du är stark

    Jag är svag. Måste sluta

    Det är inte ditt fel bara jag och mina tankar som är som de är.

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!