• dubbel­mamma0­310
    Äldre 7 Nov 18:13
    1465 visningar
    3 svar
    3
    1465

    Hemutredning nr 3 klar för översättning

    Jaha, idag skickade jag iväg den tredje hemutredningen för översättning. Vi väntar ju fortfarande på NOC från Indien, alltså vi har ju godkänt lilla prinsessan men de ska tycka att vi är bra nog till henne.
    - Det är vi ju, säger storebror Hjärta

    I helgen sa han:
    - Mamma vad gör vi om vi inte får henne? Gråter 
    Jag sa direkt från hjärtat,
    - Jag vet inte. I så fall är vi så nöjda med att vi har ett barn och det är du. Du är ju så fantastisk!

    Dagen innan den kommentaren hade han varit med morfar på hans jobb en stund. Han hade frågat morfar:
    - Vad ska du göra efter jobbet?
    - Åka till kyrkogården och lägga blommor.
    - Varför det?
    - Det gör man denna helgen.
    - Kan du lägga hos min storebror då också? GråterHjärta

    Vår lilla gullunge!! Det är ju så man blir varm i kroppen, tänk vad en åttaåring tänker en massa!

    Jag hoppas verkligen att det är den sista hemutredningen vi översätter och att vi snart får klartecken.
    Men som jag sa till en kompis idag:
    - Jag har i alla fall fått vara en lycklig tvåbarnsmamma i två månader! Om det nu är så att vi inte får henne.

    När man sedan läser här inne hur länge en del fått vänta efter sina BB blir man ju mörkrädd. Med Indien har man dessutom inte en aning nu med alla deras förändringar kanske de "glömmer bort" de familjer som går utifrån det gamla sättet. Men som Anna-Lena på BFA sa:
    - De borde ju tänka på att det är barn det handlar om!
     
    Snacka om att man är hjälplös, man kan ju inte ens påverka det själv. För det kan man väl inte???

    Kram på er!

  • Svar på tråden Hemutredning nr 3 klar för översättning
  • Nystar­t
    Äldre 7 Nov 18:47
    #1
    -- Jag har i alla fall fått vara en lycklig tvåbarnsmamma i två månader! Om det nu är så att vi inte får henne.

    Oerhört starkt av dig att tänka så! Finns det en risk att ni inte får henne??
    Om man kan göra något - be en bön om man har tron. Annars är man ju som adoptivförälder alltid  i någon annans (människas  ) händer...
    Hoppas ni få åka snart och blir ett undantag från mardrömsväntan  
  • Namast­e72
    Äldre 7 Nov 19:57
    #2

    Var det länge sedan ni fick barnbesked?
    ISSAs licens gick ju ändå förvånansvärt fort att få förnyad, knappt 1,5 månads uppehåll bara (om man jämför med FFIA/ISRC i Kolkata som fortfarande väntar sen 18 juni)
    Hoppas allt flyter på nu!


    { Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • dubbel­mamma0­310
    Äldre 9 Nov 20:15
    #3

    Licensen är nog inte problemet för BFA (om jag fattat det rätt), utan de tror att det är så att deras nya regler gör att de har fokus på framtidens regler och inte de barn som redan är igång. Trist!

Svar på tråden Hemutredning nr 3 klar för översättning