• Smulan­01
    Äldre 11 Nov 17:59
    47264 visningar
    31 svar
    31
    47264

    Slutat med p-piller, ingen mens...

    Hej!
    Jag slutade med mina p-piller (Yasmin) i början av juni i år, då jag så gärna vill bli gravid. Nästan exakt en månad efter så fick jag min mens vilket jag var mycket glad över då jag trodde att det betydde att mensen kom igång bra även utan p-pillerna. Men där hade jag fel....
    Har inte fått mens alls efter detta och har även fått hela pannan full med prickar (har nästan aldrig finnar o liknande annars). I början tänkte jag att den kommer väl snart, men nu har det liksom gått mer än 4 månader sen senaste mensen och det börjar bli frustrerande då jag vill bli gravid. Jag fick ett tips om att börja ta något som hette Royal yelly (bidrottninggelé) för att få igång ÄL och mensen... Är det någon som kan mer om detta?

    Tacksam för alla svar!!! Kram :)

  • Svar på tråden Slutat med p-piller, ingen mens...
  • Babyys­tar
    Äldre 11 Nov 18:08
    #1

    Är du säker på att du inte är gravid då?

  • Smulan­01
    Äldre 11 Nov 18:17
    #2

    Ja, de första två månaderna efter beräknad mens så tog jag hur många grav.tester som helst o tog även ett nytt test för ett par dagar sedan, men fortfarande inget plus :(.. och jag har inga som helst symtom på graviditet heller "tyvärr"..

  • Äldre 11 Nov 18:41
    #3

    Har ingen erfarenhet men har precis slutat med Yasmin jag med och är orolig för det du beskriver, du e inte den första som har sagt att det kan ta tid. Tror det finns massor med trådar om bidrottningsgele här för jag har läst om det ganska mycket på fl. Hoppas det kommer igång snart!

  • Äldre 11 Nov 19:31
    #4

    Hej!
    Sitter lite i samma sits, slutade med Yaz i Juni och de första månaderna var mensen ok men nu borta sen augusti.. ;( köpte Bidrottninggele för en vecka sen och hoppas det ska hjälpa!!! Har mensvärk konstant och svullen o finnar men ingen mens så lagom skoj...

    Lycka till!!

  • Äldre 11 Nov 20:12
    #5

    En fråga bara, har hört mycket om bidrottninggele men var köper man det? Och i vilken form kommer det?

  • Äldre 11 Nov 21:13
    #6
    Stampan skrev 2011-11-11 20:12:33 följande:
    En fråga bara, har hört mycket om bidrottninggele men var köper man det? Och i vilken form kommer det?
    Jag köpte Apiforce hette det på hälsokosten.. dyrt dock 420 kr för 100 kapslar.. men tycker det har hjälpt mot mensvärken! Frågan är bara hur den hjälper i övrigt men har bara använt i en vecka drygt så återstår att se :)
  • Äldre 11 Nov 23:38
    #7

    Jag har haft det ungefär så efter att jag slutade med mina p-piller (hade Cilest) i april. Mensen blev väldigt oregelbunden, i augusti kom den efter att ha varit 4 veckor försenad, efter det var den spårlöst borta. Blev till slut så frustrerad att jag ringde vårdcentralen och fick träffa en läkare. Fick utskrivet Primolut-Nor, åt de i 10 dagar och 4 dagar efter att kuren var slut så kom mensen, detta var förra veckan.
    Så nu återstår det att se om mensen vill komma tillbaka igen i någorlunda normal tid eller om den ska fortsätta bråka med mig. Har ännu en kur att hämta ut ifall att det inte vill komma igång. Om jag måste ta den kuren och mensen inte blir mer regelbunden efter det, sa läkaren att hon kommer skicka remiss till gyn.
    Vi sitter här hemma och håller tummarna, vi har försökt sen maj och börjar nu bli trötta på att få negativa test :)

  • Smulan­01
    Äldre 12 Nov 13:21
    #8

    Jag har beställt nu från www.shopping4net.se Peking royal jelly caps 1000 mg.. Hoppas att jag får dom på måndag så jag kan börja ta dom.. Sen får jag bara hålla tummarna för att det funkar! Linactar: Ska bli spännande o se om det fungerar :) är det meningen att man ska ta tabletterna en gång om dagen eller? Tar man den alltid eller ska man sluta ta dem när mensen har kommit? Onandon: okej, ja visst är det tröttsamt det här med o vänta!! Men hoppas att det hjälper med det du har fått nu då. Håller tummarna för dig!

  • Äldre 17 Nov 19:26
    #9

    Jag slutade med Yasmin i somras, men har inte ens fått ägglossning/mens en enda gång. Däremot gått från fin hy till skrutt-hy. Och upp i vikt.... inte roligt. 

    NÄR kommer det egentligen igång? Jag blir less på att gå och vänta på Godot.

    Hur går det för er andra? När får man egentligen söka hjälp för att komma igång med ÄL? 

     

  • Smulan­01
    Äldre 18 Nov 19:26
    #10

    Det kan ta upp till ett år ungefär innan mensen kommer tillbaka efter p-piller.. Och många ställen vill inte hjälpa en tidigare än efter 6månader, men det är nog olika.. Själv är det 5 månader sen jag slutade med p-piller och än har ingen mens synts till.. Men däremot just för ett par dagar sen så tror/hoppas jag att jag hade ÄL då jag hade jätte ont i bröstvårtorna och fick ont i magen nät vi hade sex... Så nu hoppas jag bara på att mensen dyker upp här om ett par dagar, så vi kan börja jobba på barnverkstan :)) om den ändå inte skulle komma nu så har jag bestämt mig för att göra ett försök med bidrottninggele! :)

Svar på tråden Slutat med p-piller, ingen mens...