• k girl
    Äldre 13 Nov 18:07
    2106 visningar
    4 svar
    4
    2106

    Någon som har tassbadkar från Westerbergs?

    Är det någon som har ett badkar på tassar från Westerbergs, modellen Elisabeth eller Madeleine, som kan berätta lite mer om vad ni tycker om det eller t om visa en bild?

  • Svar på tråden Någon som har tassbadkar från Westerbergs?
  • Deiia
    Äldre 13 Nov 20:35
    #1

    Har ingen erfarenhet av just Westerbergs badkar men dock av andra produkter.
    Inget jag kan rekommendera - dålig kvalitet (import från Asien)! Fick byta en duschpanel 5 ggr.............blev ändå inte rätt.


  • k girl
    Äldre 13 Nov 20:57
    #2

    Badkaren tillverkas i Sverige och jag skulle tro att det är ungefär samma kvalitet som vilket annat badkar i gjutmarmor som helst... det var inte riktigt det svar jag var ute efter.

  • Deiia
    Äldre 13 Nov 23:09
    #3
    k girl skrev 2011-11-13 20:57:11 följande:
    Badkaren tillverkas i Sverige och jag skulle tro att det är ungefär samma kvalitet som vilket annat badkar i gjutmarmor som helst... det var inte riktigt det svar jag var ute efter.
    Ok. Jag ville bara förmedla min erfarenhet av märket. Fick till slut en "deal" med VD'n för företaget efter alla felaktiga exemplar som levererats. Själv hade jag uppskattat den typ av info inför ett köp .
    Vi har även blandare av typen Hafa (samma ägare som Westerbergs). Har efter två år fått byta alla. Duschpanelen (Westerbergs) var i alla fall tillverkad i Kina.

    Men - jag vet ju inte vilka svar du "beställt". Enligt mig kan man inte bara fokusera på utseende - men så tycker ju jag............  
  • k girl
    Äldre 14 Nov 08:33
    #4

    Missförstå mig rätt, det jag menar är att man kanske inte kan jämföra en duschpanel eller för all del blandare som består av flera olika delar med ett formgjutet badkar. För en analogi: blandaren vi hade från Ikea i vår tvättstuga var helt värdelös och fick bytas efter ett år för att den läckte på flera ställen, porslinsvasken är jättesnygg men svår att rengöra på grund av hur konstruktionen är, men övrigt från Ikea (möbler, armaturer, med mera) kan vi inte alls klaga på. Taksilen från Mora armatur kleggade igen på nolltid, medan vi är toknöjda med handfatsblandaren och köksblandaren, osv osv.

    Gjutmarmor är gjutmarmor, ungefär som en porslinsvask är en porslinsvask eller ett emaljerat badkar är ett emaljerat badkar. Det finns inte så himla mycket som kan fela, som i en blandare, eller i spolningsmekanismen på en wc, eller funktionen i en duschpanel. Därför tycker jag att det är lite vanskligt att bara ge kritik mot ett märke och inte se till hur olika produkterna kan vara sinsemellan.

    Men hur är konstruktionen? Rinner vattnet ut ur badkaret eller blir det stående? Hur är sittkomforten? Hur behåller det värmen? Tappar det glans fort eller är det lättskött?

    Förstår du då vad jag är ute efter?

Svar på tråden Någon som har tassbadkar från Westerbergs?