• Äldre 19 Nov 12:17
    29620 visningar
    20 svar
    20
    29620

    Tips på julfilmer för småbarn

    Någon med bra filmtips för små barn?

  • Svar på tråden Tips på julfilmer för småbarn
  • Äldre 19 Nov 12:20
    #1

    Minns sekvenser ur en film som jag tyckte om som barn, minns dock inte vad den heter. Det involverade en julgran och en massa leksaker som kom till liv.. Den var ej tecknad, någon som vet vilken jag menar? Mupparnas jul är poppis hemma hos oss annars :) den kan jag rekommendera!

  • Äldre 19 Nov 12:37
    #2

    Wow, ingen? Kanske borde strartat en tråd om något negativt ist... :o)

  • Blommy­Ness12
    Äldre 19 Nov 12:39
    #3

    Min treåriga grabb älskar den här julfilmen om Nicke Nyfiken.. kommer inte ihåg vad den heter, har den bara utbränd, men tror det är något i stil med "Nicke firar jul"

  • Äldre 19 Nov 12:42
    #4

    Den låter kul! Tycker det är svårt att hitta nån film där man kan småförbereda på vem Tomten är. Har läst en del böcker men skulle va kul med en film oxå :)

  • Suri
    Äldre 19 Nov 12:46
    #5

    Jag vill också gärna ha tips! Funderade på detta häromdagen. Vi brukar alltid titta på Grinchen innan jul, men treåringen ville stänga av innan filmen ens börjat. Så läskig. Vill gärna ha en film som hela familjen kan se, på svenska.

  • Äldre 19 Nov 12:48
    #6

    Polarexpressen?

  • Äldre 19 Nov 12:51
    #7

    Favoritar via iPhone för att jag med är ute efter nån bra julfilm så sonen slipper få hjärtattack när tomten kommer

  • Äldre 19 Nov 14:32
    #8

    Pettson och Findus, vad heter den "tomtefabriken" kanske
    Min 3åring älskar den och gjorde redan förra året , den är så fin och man minns den från sin egen barndom :)

  • Äldre 19 Nov 14:41
    #9

    Nickes jul är som en ovan nämner jättebra, den innehåller mycket på jultemat. Inget om tomten dock tror jag.

  • Äldre 20 Nov 03:30
    #10

    Säger också "Polarexpressen",den är magisk! Och" Tomtemaskinen "heter Pettson och Findus-julfilmen,även den väldigt bra.  När jag var liten så älskade jag "Nalle Puh och jullovet". Finns ett julavsnitt av Snobben som är väldigt mysigt. "En liten julsaga" som brukar gå på SVT på jularna är himla söt. Julavsnitten i Astrid Lindgren-filmerna är ju mysiga klassiker,finns en dvd där alla är samlade som heter" Astrid Lindgrens jul".
    "Musse Pigg och hans vänner firar jul" (tror jag den heter) älskade jag som barn. Och "I väntan på julen"! Det är också Musse Pigg-film.
    Såg att i år så har "Mamma mu och kråkans jul" kommit på dvd...den vill jag seDrömmer
    "Nötknäpparen" i typ barbieversion är helt okej.

    Är väl vad jag kommer på för småttingar just nu.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Pyrola
    Äldre 24 Nov 21:32
    #11

    Pettson och Findus: Gubbens år och tomtemaskinen.

  • LaJoha­nnan
    Äldre 25 Nov 12:29
    #12

    Polarexpressen är en stor favorit hos min 3åring.

  • Morsni­ngKors­ning
    Äldre 25 Nov 13:59
    #13

    Min kille har sett Sunes Jul sedan han blev tre så han är taggad nu Den är inte så politisk korrekt och snuttifierad Svordomar, snoppat, rökande mamma och tjejgrejer

  • Äldre 27 Nov 14:09
    #14
    http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?Identifier=310751

    Astrid Lindgrens jul. Flera kortare julrelaterade filmer om bl.a. Ronja Rövardotter, Madicken, Emil m.m.
    Jättefin  
  • Vera 74
    Äldre 27 Nov 15:12
    #15

    Rudolf med röda mulen. Den är tecknad och min dotter gillar den!

  • Äldre 28 Nov 12:41
    #16

    Åh vad många bra tips! Kul med fler som delar samma tanke

  • Äldre 28 Nov 12:44
    #17

    TomteTass:) en film min son älskar:) Beethovens jul är en annan söt film som iof kke passar lite äldre barn:)

  • Äldre 29 Nov 18:43
    #18

    Santabuddies!! En jättesöt film med små valpar som är ute på äventyr med tomten!

  • sgn
    Äldre 7 Dec 21:49
    #19
    Muneca skrev 2011-11-19 12:20:25 följande:
    Minns sekvenser ur en film som jag tyckte om som barn, minns dock inte vad den heter. Det involverade en julgran och en massa leksaker som kom till liv.. Den var ej tecknad, någon som vet vilken jag menar? Mupparnas jul är poppis hemma hos oss annars :) den kan jag rekommendera!
    Leksakernas julafton Jim Henson har gjort denna och börjar med att grodan kermit berättar 
  • Äldre 12 Dec 19:03
    #20
    sgn skrev 2013-12-07 21:49:12 följande:
    Leksakernas julafton Jim Henson har gjort denna och börjar med att grodan kermit berättar 
    Början av Leksakernas julafton:
    Jim Henderson´s The Christmas Toy:



Svar på tråden Tips på julfilmer för småbarn