• Äldre 1 Dec 11:48
    19702 visningar
    164 svar
    164
    19702

    FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!

    Nu öppnar vi andra luckan Familjelivs julkalender. TomteVinn rolig byggleksak för både stora och små barn.
    Mecco är en svensk leksak, som består av platta bitar som kan byggas ihop till olika former, bara fantasin sätter gränser.
    Idag kan du vinna två set med Mecco, värde 598 kronor.

    www.mecco.se


    För att vinna vill vi att du berättar vilken sång/visa du förknippar allra mest med julen och varför.
    Vill du ha stämningsfull musik a´la gosskör eller gillar du poppig jingle bells?
    Eller är det vackraste i dina öron när dina barn sjunger julvisor?

    En jury från Familjeliv.se plockar ut dagens vinnare.

    Tävlingen pågår den 2 december fram till midnatt.
    Vinnaren avslöjas den 5 december.
    Vinnaren måste svara på vårt vinnarmejl inom en veckan, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det

    Lycka till!

    Pst
    Tråden öppnas den 2/12

  • Svar på tråden FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!
  • Äldre 2 Dec 07:26
    #11
    John Lennon - Happy Christmas (War Is Over) Är det för mig. Min mormor brukade alltid sjunga den för mig när hon levde. 
  • Äldre 2 Dec 07:51
    #12
    O Helga Natt med Jussi Björling. Det finns många julsånger som ger stämning, men bara den här som ger mig gåshud över hela kroppen. När jag var liten kunde jag inte skilja på olika röster så bra, men jag visste att om jag fick gåshud, så var det Jussi som sjöng!  Världens genom tiderna störste tenor får alltid sjunga in julhelgen här ...
  • Novall­ie
    Äldre 2 Dec 07:56
    #13

    Nu när sonen börjat sjunga lite smått midnattsråder tysta är det i husen...
    Tipp tapp tipp tapp, som sonen säger och gör handrörelserna till


    H född 091017
  • cpOFFE­R
    Äldre 2 Dec 07:57
    #14

    "vi komma vi komma från PEPPARKAKELAAAAND..." Från barnens munnar när de hoppar runt och sjunger och dansar av julglädje. Då är julen komplett.

  • Äldre 2 Dec 07:57
    #15

    För mig infinner julkänslan totalt när jag hör låten från Askungen, när mössen ska sy hennes klänning!!!
    Får bara rysningar när jag hör den.  

     
    "http://www.youtube.com/embed/g-x6qTiERS8
       

  • Äldre 2 Dec 08:09
    #16

    Det är en ljuvlig tid nu när barnen tränar inför lucia, barnen är bara 2 och 4år så det blir en salig blandning av alla låter tillsammans

    Men den finaste låten jag vet, kan även lyssna på den på sommaren den är ju bara så fin.


    Julsång - Det strålar en stjärna


    Det strålar en stjärna
    Det strålar en stjärna förunderligt blid,
    i öster på himlen hon står.
    Hon lyst över världenes oro och strid
    i nära två tusende år.
    När dagen blir mörk och när snön faller vit,
    då skrider hon närmre, då kommer hon hit
    och då vet man, att snart är det jul.


    Ty julen är härlig för stora och små,
    är glädje och ljuvaste frid,
    är klappar och julgran och ringdans också,
    är lycka oändligen blid,
    är ljus, alla ögon då stråla som bäst,
    och stjärnorna tindra som mest
    och där ljuset är, där är det jul.


     


    (¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Äldre 2 Dec 08:31
    #17

    Ända sen jag va liten har detta var min favorit julmusik.. Den där julskivan son agnetha fältskog spelade in med sin ditter linda... Minns att den där knastriga skivan gick om o om igen i vårt hem... Så mysigt! O favorut låten är såklart jag såg mamma kyssa tomten

  • Wildsc­hwein
    Äldre 2 Dec 08:34
    #18

    För mig har det alltid varit "12 days of christmas" som jag förknippat med juletiderna eftersom det varit den låten som jag och pappa sjungit ihop när julen närmat sig. Det är en toppen låt som dessutom är riktigt klurig att lära sig! Det tog mig hela fem juletider att lära mig (nästan) hela texten.


    Dock är det "Litet hus vid skogens slut" (.. Liten tomte tittar ut...) som är den sång jag förknippar med julen i år. Min lillasyster har just lärt sig sjunga den, Eller ja, Sådär gulligt som barn kan sjunga dvs med en del påhittade ord och bakvända meningar


    Detta år är dessutom speciellt- Det är första julen som jag ska fira med lillasyrran! Så nu har jag en glad liten flicka som lääängtar efter att få fira jul med storasyster, Att få träffa jultomten och att öppna julklappar såklart... Just det, Julklappar! Som tonåring utan inkomst kan det vara svårt att hitta julklappar åt alla. Till farmor, Mamma, Pappa och andra släktingar kan man ju skapa något själv... En tavla t.ex! Men barn är ju som sagt lite mer kräsen än de vuxna som blir glad över att få en kram eller något fint slöjdarbete. Lillasysters lista är lång och jag vet inte om jag kommer kunna uppfylla hennes önskemål.. Högst på listan står en lastbil och lego. Denna byggsats skulle hon bli överlycklig av!
    Men jag säger som det är: Kärleken och närheten är trots allt det viktigast på julafton!


    ★ Tá aisling agam ★
  • Äldre 2 Dec 08:34
    #19

    "Fairytale of New York" med The Pogues och Kirsty MacColls!!

    Älskar musiken, texten och känslan.... Dessutom tycker barnen att den är väldigt trallvänlig!

  • Äldre 2 Dec 08:52
    #20

    "O helga natt" är alltid för mig helt klart den som gör att julen är här... Från så länge jag kan minnas har min pappa alltid skrålat på den i duschen så fort julen börja komma närmre och sedan när vi klär granen tillsammans så är det också den han sjunger mest, så varje gång jag hör den så vet jag att julen är här... Tomte

Svar på tråden FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!