• Äldre 1 Dec 11:48
    19757 visningar
    164 svar
    164
    19757

    FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!

    Nu öppnar vi andra luckan Familjelivs julkalender. TomteVinn rolig byggleksak för både stora och små barn.
    Mecco är en svensk leksak, som består av platta bitar som kan byggas ihop till olika former, bara fantasin sätter gränser.
    Idag kan du vinna två set med Mecco, värde 598 kronor.

    www.mecco.se


    För att vinna vill vi att du berättar vilken sång/visa du förknippar allra mest med julen och varför.
    Vill du ha stämningsfull musik a´la gosskör eller gillar du poppig jingle bells?
    Eller är det vackraste i dina öron när dina barn sjunger julvisor?

    En jury från Familjeliv.se plockar ut dagens vinnare.

    Tävlingen pågår den 2 december fram till midnatt.
    Vinnaren avslöjas den 5 december.
    Vinnaren måste svara på vårt vinnarmejl inom en veckan, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det

    Lycka till!

    Pst
    Tråden öppnas den 2/12

  • Svar på tråden FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!
  • Äldre 2 Dec 08:57
    #21

    Julen är här , oavsett om det är barn eller vuxna , jag älskar låten och den fyller mig med kärlek .

  • Julutz­i
    Äldre 2 Dec 09:01
    #22

    Mössens julafton!

    Barnen sjunger den hela tiden här hemma och om jag tänker efter så var det nog den låten som jag gillade att sjunga mest som liten! När jag hör den tänker jag alltid att det är barnen och familjens högtid....

     


    ♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • Äldre 2 Dec 09:08
    #23

    Det börjar närma sig jul när barnen går och sjunger olika luciasånger och då bara delar i låtarna, då får man ett flin i ansiktet och börjar verkligen känna julstämning. Det bästa är när de sätter ihop olika låtar till en enda, hihihihi


    mina älskade barn Leia 05 och Rasmus 09
  • Äldre 2 Dec 09:09
    #24

    Den låt som är mest jul för mig är Werner & Werners "Min julskinka har rymt"

    ">



    När jag födde mitt första barn i december 1989 fanns det en radio i förlossningsrummet som var förinställd på nån kanal, och just den låten spelades säkert 25 gånger under de timmarna jag låg där.

    Gud vad jag hatade den när jag låg där, men efter det  tänker jag alltid tillbaka på ett av mitt livs mest fantastiska ögonblick när jag hör den, och den spelas flitigt här hemma under hela jularna.
    För mina yngsta barn, 4 och 5 år, är det den roligaste julsång de vet, och de gapskrattar varenda gång de hör den


    Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Ingen som du känner
    Äldre 2 Dec 09:14
    #25





    Fairytale of New York
    Har varit min favorit sen jag var liten. Jag kommer ihåg när jag satt i min pappas bil och vi körde upp på gården och i cd'n hade vi Fairytale of New York. En av de första gångerna jag hörde den. Jag satt kvar i bilen på uppfarten och lyssnade om och om igen. Då kunde jag inte engelska och visste inte vad den handlade om, men jag älskade musiken.

    Nu i vuxen ålder är det fortfarande min favorit och väldigt mycket pga texten.
    Trots att den handlar om människor som har det svårt är den hoppfull.
    Har hjälpt mig igenom perioder i livet då det inte riktigt gått som man planerat och drömmar man haft inte slår in.

    "-I could have been someone
    -Well so could anyone
    -You took my dreams from me
    When I first found you
    -I kept them with me babe
    I put them with my own
    Can´t make it out alone
    I´ve built my dreams around you"

  • Äldre 2 Dec 09:15
    #26

    Tänd ett ljus & låt det brinna.. Åååh jag bara älskar den, blir helt varm i kroppen och får en riktig jul-känsla :)

  • Kissme­beauti­ful
    Äldre 2 Dec 09:16
    #27

    De bästa med julen är Julradio.se , dem firar 10 år idag.. Bästa som finns :) 

  • Äldre 2 Dec 09:25
    #28

    När mina barn sjunger jul sånger då är julen här!

  • Äldre 2 Dec 09:25
    #29

    Gläns över sjö och strand! Jag tyckte redan som liten att sen var otroligt vacker. Tyvärr insåg jag redan då att jag inte kunde sjunga när jag försökte sjunga den! Det var en smärtsam insikt att redan i liten ålder inse att man sjunger riktigt falskt! Låten ger mig hur som helst rysningar och påminner mig varje år om allt som julen bör vara. Fridfull, harmonisk och alldeles, alldeles....UNDERBAR! Och en liten påminnelse om att sträva framåt. Vem vet, en dag kanske jag kan sjunga den!

  • TantZ
    Äldre 2 Dec 09:27
    #30

    Bing Crosby - white christmas. Då min pappa alltid lyssnade på den när jag var liten. minns inte så mycket om honom, (han dog när jag va 10) men denna sången minns jag alltid och den är riktigt julmys för mig.

Svar på tråden FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!