• Äldre 1 Dec 11:48
    19699 visningar
    164 svar
    164
    19699

    FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!

    Nu öppnar vi andra luckan Familjelivs julkalender. TomteVinn rolig byggleksak för både stora och små barn.
    Mecco är en svensk leksak, som består av platta bitar som kan byggas ihop till olika former, bara fantasin sätter gränser.
    Idag kan du vinna två set med Mecco, värde 598 kronor.

    www.mecco.se


    För att vinna vill vi att du berättar vilken sång/visa du förknippar allra mest med julen och varför.
    Vill du ha stämningsfull musik a´la gosskör eller gillar du poppig jingle bells?
    Eller är det vackraste i dina öron när dina barn sjunger julvisor?

    En jury från Familjeliv.se plockar ut dagens vinnare.

    Tävlingen pågår den 2 december fram till midnatt.
    Vinnaren avslöjas den 5 december.
    Vinnaren måste svara på vårt vinnarmejl inom en veckan, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det

    Lycka till!

    Pst
    Tråden öppnas den 2/12

  • Svar på tråden FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!
  • Tirilk
    Äldre 2 Dec 11:20
    #51

    Lars Vegas Trio! Och den bästa är nog Kalle & Hans Vänner. För mig är jul glädje och energi och det är inte många julsånger som uppfyller de kraven. De blir inte sämre av att även barnen dansar loss - glädje på flera plan!

  • Skrutt­et01
    Äldre 2 Dec 11:21
    #52

    Julen är här är en av mina favoriter till jul :)

     
    ">



    Lyssna, njut och en önskan om en god jul!
     

  • Dragon­fly
    Äldre 2 Dec 11:23
    #53

    Här hemma spelar vi "O Helga natt", gärna med Jussi Björling. Min mamma nynnade alltid på den låten samtidigt som hon förberedde julen genom diverse julbak. Tyvärr gick mamma hastigt bort förra sommaren så nu är det jag som nynnar på låten under julbaket. Min treåring minns inte längre särskilt mycket av sin mormor men att hon älskade "O Helga natt", det vet han!

  • Äldre 2 Dec 11:30
    #54

    Lars Christmas är absoluta favoriten!

  • Äldre 2 Dec 11:36
    #55

    Min favorit är kanske lite konstig men när Coca colas reklam med Holidays are Coming börjar skråla på tv:n, då är det jul Tomte
    ">



    Den reklamen har följt en sen man va ung och den skapar fortfarande den känslanSkål
    ">

  • Äldre 2 Dec 11:45
    #56
    Moonis skrev 2011-12-02 11:36:42 följande:
    Min favorit är kanske lite konstig men när Coca colas reklam med Holidays are Coming börjar skråla på tv:n, då är det jul Tomte
    " target="_blank">


    ">

    Den reklamen har följt en sen man va ung och den skapar fortfarande den känslanSkål

    Ååh den hade jag nästan glömt!
    Fick rysningar och gåshud över hela kroppen när jag titta på den!!!
    Helt underbar!   
  • Äldre 2 Dec 11:47
    #57
    finskaflikkan skrev 2011-12-02 11:45:20 följande:
    Ååh den hade jag nästan glömt!
    Fick rysningar och gåshud över hela kroppen när jag titta på den!!!
    Helt underbar!   
  • Äldre 2 Dec 11:47
    #58

    Jag jobbade under två år med en pojke på 2 år (då, nu 3 år) som har Downs syndrom. Lagom till lucia hade han lärt sig "En sockerbagare" utantill med tillhörande tecken (vi jobbade med teckenspråk som stöd). Den sången fick vi sen höra fram till midsommar. Nu har han bytt förskola och jag är mammaledig, men jag träffade honom och hans familj häromveckan, och då hade han börjat sjunga på den igen - lagom till jul. Så det har blivit min favorit, och jag blir alltid varm i kroppen när jag hör eller tänker på den.

  • KalleK­uling
    Äldre 2 Dec 11:51
    #59

    Mer Jul med Adolpson och Falk eftersom den beskriver mig perfekt.
    Jag är en av dom som längtar efter julen redan när det är sommar. Jag funderar på vad jag ska köpa i julklappar och vad jag ska baka för julgodis.

    Dessutom är låten starkt nostalgisk för mig som var liten på åttiotalet när låten kom. Allt de sjunger om stämmer in. Man längtade efter tomten, Kalle Anka och hans Vänner, Arne Weise var fortfarande julvärd. Man var liten och väntade på klapparna och släkten var samlad. Nuförtiden finns varken Arne Weise,  släkten samlad eller tron på tomten kvar. Inte ens Kalle Anka är intressant för barnen längre, men jag försöker så gott jag kan lära min dotter att älska julen. Och nu när jag har barn  är julen faktiskt nästan så där bra som när man var liten fast på ett annat sätt, med andra människor och andra traditioner. Men det är så gott att ha en låt som tar en tillbaka i tiden :).

  • Sacre
    Äldre 2 Dec 11:56
    #60

    Något som fick mig att rysa, var när Sanna Nielsen sjöng "Helga natt" på TV4's Nyhetsmorgon för några år sedan. Hon är så otroligt duktig! Jag vart så rörd av hennes tolkning till låten, så jag satt helt förstummad :).

Svar på tråden FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!