• Äldre 1 Dec 11:48
    19695 visningar
    164 svar
    164
    19695

    FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!

    Nu öppnar vi andra luckan Familjelivs julkalender. TomteVinn rolig byggleksak för både stora och små barn.
    Mecco är en svensk leksak, som består av platta bitar som kan byggas ihop till olika former, bara fantasin sätter gränser.
    Idag kan du vinna två set med Mecco, värde 598 kronor.

    www.mecco.se


    För att vinna vill vi att du berättar vilken sång/visa du förknippar allra mest med julen och varför.
    Vill du ha stämningsfull musik a´la gosskör eller gillar du poppig jingle bells?
    Eller är det vackraste i dina öron när dina barn sjunger julvisor?

    En jury från Familjeliv.se plockar ut dagens vinnare.

    Tävlingen pågår den 2 december fram till midnatt.
    Vinnaren avslöjas den 5 december.
    Vinnaren måste svara på vårt vinnarmejl inom en veckan, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det

    Lycka till!

    Pst
    Tråden öppnas den 2/12

  • Svar på tråden FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!
  • Äldre 2 Dec 12:01
    #61

    Vår julskinka har rymt med Werner & Werner av den enkla anledningen att det väcker så mycket minnen, plus att den är rolig och visar på hur vi stressar över saker som en jäkla skinka när allt det viktiga egentligen är att man får vara med dem man älskar.


    Linnea 080310 & Elisabeth 100922
  • Äldre 2 Dec 12:11
    #62

    Jag kan verkligen inte låta bli att lyssna på Fairytale Of New York, speciellt på själva julaftonen. Hela min familj/släkt bönar och ber om att slippa den men jag älskar den!

    Min farfar tyckte visserligen att den var ganska bra och nynnade med i den ett tag... tills min mycket elaka lillebror översatte texten till honom.

    Så nu får jag lyssna på den i bilen på väg till och från julfirandet men sen är det stopp.



  • Äldre 2 Dec 12:42
    #63

    Gå inte förbi med Peter Jöback och Sissel spelas varje jul hos oss, jättebra låt med ett fint budskap i en sönderstressad juletid.


    ">

  • Vardag­sKvitt­er
    Äldre 2 Dec 12:44
    #64

    När jag hör "its the most wonderful time of the year" blir får jag en tår i ögat av glädje, värme, och gemenskap.Allt det som är JUL för mig :)


    //Lina på blejbo.blogg.se
  • Äldre 2 Dec 13:02
    #65

    Jag kanske är lite knäpp men jag älskar Feliz Navidad med José Feliciano 

    Det är jul för mig. Kan ju säga att resten av familjen inte är lika förtjusta.

    Men det absolut vackraste är ju att höra barnkören med bla min dotter sjunga Ljuset i Advent (låt det brinna) 


    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Emma 298
    Äldre 2 Dec 13:05
    #66

    Jag får rysningar när "koppången" spelas på radio eller tv eller skiva!! Här sjunger låtskrivaren Perra Moraeus (Kalle Moraeus bror) BrorsDotter på Lucia 2007 som spelades in med Orsa ungdomskör på Zorngården i Mora! Som sändes på svt! Jag avgudar Låten :) Och


    ">



    /Orsakullan:)

  • Äldre 2 Dec 13:33
    #67

    Felize navidad - på gott och ont. Ett av mina första jobb var i en butik och där gick julskivan på repeat från oktober ungefär och minst en gång i timmen dök Felize navidad upp.
    Då avskydde jag den nästan men nu har det blivit lite nostalgi av det hela i stället och det är en riktig stämningshöjare.


    ♥ Elwira 30/5 2008 ♥ Matteo 1/4 2010 ♥
  • Äldre 2 Dec 13:36
    #68

    Bästa julsångsupplevelsen är helt klart när 3-åringen säger att hon ska vara stjärndosse(!) och klämmer i med "då kommer någon där, jag vet nog om det är, sankta Lucia!"

  • Äldre 2 Dec 13:43
    #69

    Stilla natt får jag rysningar av och det är jul för mig och den är så underbar!

  • Äldre 2 Dec 13:45
    #70

    Den låt jag förknippar mest med julen är Johnny Cash version av Little drummer boy. Den är lagom stillsam, vacker och passar alldeles utmärkt när man dricker glögg med tända ljus och bara myser :)

Svar på tråden FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!