• Äldre 1 Dec 11:48
    19756 visningar
    164 svar
    164
    19756

    FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!

    Nu öppnar vi andra luckan Familjelivs julkalender. TomteVinn rolig byggleksak för både stora och små barn.
    Mecco är en svensk leksak, som består av platta bitar som kan byggas ihop till olika former, bara fantasin sätter gränser.
    Idag kan du vinna två set med Mecco, värde 598 kronor.

    www.mecco.se


    För att vinna vill vi att du berättar vilken sång/visa du förknippar allra mest med julen och varför.
    Vill du ha stämningsfull musik a´la gosskör eller gillar du poppig jingle bells?
    Eller är det vackraste i dina öron när dina barn sjunger julvisor?

    En jury från Familjeliv.se plockar ut dagens vinnare.

    Tävlingen pågår den 2 december fram till midnatt.
    Vinnaren avslöjas den 5 december.
    Vinnaren måste svara på vårt vinnarmejl inom en veckan, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det

    Lycka till!

    Pst
    Tråden öppnas den 2/12

  • Svar på tråden FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!
  • Äldre 2 Dec 16:33
    #91

    Det är snarare en adventssång än en julsång, men den ger samma varma känsla som alla julsånger. Det finaste för mig är när ett luciatåg med barn i förskoleåldern sjunger Vi tänder ett ljus i advent. Även om det är en kort visa så lyckas den fånga det allra viktigaste av julens budskap: att vi alla är lika mycket värda. Och att alla förtjänar värme, ljus och gemenskap. Att sen alla i kören inte sjunger rent eller i rätt takt gör bara saken charmigare. ALLA får vara med liksom. HjärtaJulen i ett nötskal:
    Vi tänder ett ljus i advent,
    det värmer den som frusen är.
    Vi tänder ett ljus i advent,
    det sprider ljus i vårt mörker här.
    Och alla som är rädda och fryser på vår jord,
    dom borde få sitta vid vårt bord
    när vi tänder ett ljus i advent,
    när vi tänder ett ljus i advent.

  • Mamma Katja
    Äldre 2 Dec 16:35
    #92

    midnatt råder.. :) den låten ger mig julkänsla och påminner om alla luciatåg o uppträdanden från man var liten. :)


    Mamma till världens underbaraste två prinsar! <3
  • Äldre 2 Dec 17:12
    #93

    Låt mej få tända ett ljus kan jag lyssna på precis hur många gånger som helst!
    Då vet man att nu är det jul!! Den är så klar och fin, och man kan se snöflingorna
    som dalar ner sakta utanför fönstret, en fin julaftonskväll.

    Här är den med Sanna Nielsen



    ">

  • Äldre 2 Dec 17:21
    #94

    min favorit är  Feliz Navidad med Jose Feliciano -


    jag gillar den för att jag blir så glad av den och julen handlar ju om glädje iallafall för mig.




    Amanda 20070210 Alex 20100201
  • Äldre 2 Dec 17:28
    #95

    Jag sjöng i kör under hela min uppväxt och har alltid älskat musik. Redan som sjuåring fick vi i kören lära oss Adventstid skriven av Carl Bertil Agnestig. Som liten älskade jag sången för att den var fin. Idag betyder textens innebörd mer för mig än att sången är fin. Dessutom känner jag alltid att nu är julen verkligen på väg när jag hör den första gången på året under den årliga adventsinsjungningen i Husie kyrka.

  • Hudcel­lenHel­len
    Äldre 2 Dec 17:39
    #96

    Den visa som andas mest jul för mig är "När juldagsmorgon glimmar". Har starka minnen från att jag själv gick och sjöng den på väg till stallet, i gnistrande snö, för att ge hästarna lite julgodis.

  • Pyrola
    Äldre 2 Dec 17:43
    #97
    Nu tändas tusen juleljus
    På jordens mörka rund
    Och tusen, tusen stråla ock
    På himlens djupblå grund

    Vi hade övat julsånger och bakat julgodis som vi skulle sälja för att få in pengar till lutherhjälpen. Ikväll var det dags för julfesten i vår lilla bykyrka. Ute var det mörkt och massor med snö. Inne i kyrkan strålade alla ljus och den stora granen hängde full med vårt egengjorda julpynt. Det var kallt och vi frös när vi sjöng till tant Ruths orgelspel.Framför oss var kyrkan full av mammor, pappor och hela församlingen. Det var högtidligt att sjunga de ålderdomliga orden om att en stråle av guds kärlek skulle lysa in i varje hjärta armt och mörkt. i signad juletid.
    Jag kan fortfarnade komma ihåg den speciella lukten av rå kyla från den kalla kyrkosalen, smaken av violtabletter och det äpple som alltid låg i de bruna påsarna under granen och gemenskapen vi alla  kände under dessa kvällar. Ett fint minne från min barndom så den sången symboliserar mer än andra sånger julen för mig.
  • Äldre 2 Dec 17:48
    #98

    Det finns så många underbara julvisor,,,all I want for christmas, these are the special times mfl som gör julen till jul. Min absoluta favorit är nog ändå Last christmas.


    Älskar mina barn ♂-91 ♂-07 ♀-09 & ♀ -11
  • Äldre 2 Dec 17:50
    #99

    En absolut favorit är "låt mig få tända ett ljus"

    älskar raderna : tända det bara för dig, och : värma dig om du blir kall. tycker att hela den visan är så fin, och den har jag sjungit många gånger för mina barn 

  • MSL
    Äldre 2 Dec 17:53

    Jag fick en ny favorit igår - eller rättare sagt, min gamla favorit blev ännu bättre. Jag satt och pysslade och sjöng julsånger för min 8 mån dotter. När jag kom till Mössens julafton började hon klappa händerna för första gången och klappar sen dess händer varje gång jag sjunger den. Detta kommer för alltid påminna mig om min älskade dotters första jul!

Svar på tråden FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!