• Äldre 1 Dec 11:48
    19694 visningar
    164 svar
    164
    19694

    FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!

    Nu öppnar vi andra luckan Familjelivs julkalender. TomteVinn rolig byggleksak för både stora och små barn.
    Mecco är en svensk leksak, som består av platta bitar som kan byggas ihop till olika former, bara fantasin sätter gränser.
    Idag kan du vinna två set med Mecco, värde 598 kronor.

    www.mecco.se


    För att vinna vill vi att du berättar vilken sång/visa du förknippar allra mest med julen och varför.
    Vill du ha stämningsfull musik a´la gosskör eller gillar du poppig jingle bells?
    Eller är det vackraste i dina öron när dina barn sjunger julvisor?

    En jury från Familjeliv.se plockar ut dagens vinnare.

    Tävlingen pågår den 2 december fram till midnatt.
    Vinnaren avslöjas den 5 december.
    Vinnaren måste svara på vårt vinnarmejl inom en veckan, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det

    Lycka till!

    Pst
    Tråden öppnas den 2/12

  • Svar på tråden FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!
  • Själva­Jag
    Äldre 2 Dec 18:13

    Jag älskar att höra Sanna Nielsen-  All I want for christams

    eller att gå på en skolkonsert med julmusik. Börjar alltid gråta då det ger tillbaka minnen från att man själv stod där och sjung. Den där varma spännande känslan. Speciellt när de sjunger lucia sången eller pepparkakssången.

  • mff
    Äldre 2 Dec 18:18

    Min favorit är när barn sjunger "Tomten jag vill ha en riktig jul"

    Barn för mig är jul och med denna visa gör den glädjen och stämningen ännu bättre!

  • Äldre 2 Dec 18:29

    Mössens julafton

    Hejsan och hoppsan och fallerallera!
    När julen kommer ska varenda unge vara gla!

    När jag var liten tyckte jag det var så sorgligt när Pippi sjöng på denna alldeles ensam på julafton, kommer ihåg hur tacksam jag var för att ha en familj att fira jul med. Julklapparna kändes inte alls lika viktiga. Finns många andra fina julsånger, men denna väcker speciella känslor hos mig.

  • Äldre 2 Dec 18:33

    MIn favorit är "Jag såg mamma kyssa tomten" tätt följd av "mössens julafton" det har det varit så länge jag kan minnas. Hade ett blandband med julsånger när jag var barn. Det var barn som sjöng sångerna. Visst är det trevligt med lite poppiga julsånger men den riktiga julkänslan fick jag när jag spelade mitt gamla inspelade band med barnsångare som sjunger julsånger (den har dessvärre varit borta sedan några år tilbaka). Jag brukade bära ner min bandspelare i pappas kök så jag kunde lyssna på julmusik dagen innan julafton när jag hjälpte pappa att slå in paket :) samtidigt som brasan sprakade i öppnaspisen och ljusen sken i den nyklädda julgranen.

    Men det är väldigt roligt att sjunga "tomtarnas julnatt" tillsammans med sonen 2,5 år så fort man kommer till "tipp tapp" åker pekfingrarna i vädret och han skrattar och ler med hela kroppen :)

  • Äldre 2 Dec 18:35

    Har ett speciellt julminne från min barndom som jag kommer och tänka på varje gång jag hör midnatt råder.

    Jag var med min farmor när hon julpynta, hon gjorde hela julpyntningen till en lek och smög runt på tårna samtidigt som hon sjöng midnatt råder.
    Det var en alldeles speciell och rolig syn att se den gamla ihop sjunkna gumman trippa runt och sjunga tipp tapp!

    Tyvärr så dog hon något år senare, men det här minnet kommer jag alltid nära med mig! Ler alltid när jag hör denna låten och hör jag den infinner sig julkänslan direkt!

  • Äldre 2 Dec 18:36

    Bära*

  • Äldre 2 Dec 18:52

    "O helga natt" med Tommy Körberg kan jag lyssna till hur många gånger som helst, men den som är bäst är nog ändå "Julen är här" där han sjunger duett med norska Sissel Kyrkjebø. Helt underbar!!

  • Äldre 2 Dec 18:55

    Den sång jag förknippar mest med julen är låten Tomtarnas julnatt alltså; Midnatt råder tyst är det i huset tipp tipp tapp. Eftersom det är allra första julsången som min son har lärt sig och den får mig att tänka tillbaka till mina december dagar när jag var liten, att vi satt och lyssna på musik medan vi julpysslade i lågstadiet och hemma.

  • Äldre 2 Dec 19:28

    Himlen i min famn (av Erik Hillestad) är "Min och Noas sång" och det för att Noas första jul spenderades väldigt mycket på sjukhus då det var "startskottet" på hans sjukdom. 
    Då satt jag nätterna igenom och vaggade honom och sjöng på den. Många verser i den får mig fortfarande att gråta som ett barn, men jag älskar den och för mig symboliserar den verkligen Jul lycka- Att ha varandra Hjärta


  • Äldre 2 Dec 19:36

    Min favorit är "Himlen i min famn" av Carola. Orden hon sjunger är så starka, och hon har lyckats fånga den där äkta kärleken en mor känner för sin nyfödde. Får rysningar i hela kroppen, den är så vacker!

Svar på tråden FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!