• Forumvärd

    FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!

    Nu öppnar vi andra luckan Familjelivs julkalender. TomteVinn rolig byggleksak för både stora och små barn.
    Mecco är en svensk leksak, som består av platta bitar som kan byggas ihop till olika former, bara fantasin sätter gränser.
    Idag kan du vinna två set med Mecco, värde 598 kronor.

    www.mecco.se


    För att vinna vill vi att du berättar vilken sång/visa du förknippar allra mest med julen och varför.
    Vill du ha stämningsfull musik a´la gosskör eller gillar du poppig jingle bells?
    Eller är det vackraste i dina öron när dina barn sjunger julvisor?

    En jury från Familjeliv.se plockar ut dagens vinnare.

    Tävlingen pågår den 2 december fram till midnatt.
    Vinnaren avslöjas den 5 december.
    Vinnaren måste svara på vårt vinnarmejl inom en veckan, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det

    Lycka till!

    Pst
    Tråden öppnas den 2/12

  • Svar på tråden FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!
  • Kärlek och respekt
    "Tomten, jag vill ha en riktig jul" med Busungarna och av Kenneth Fridén.
    Låten spelades i högtalarna under jularna när jag gick på Högstadiet för 25 år sedan, precis som det alltid gick stämningsfull och bra musik i korridorerna, när jag gick där. Undrar så varför man inte kan ha det nu, i mina egna barns skola. Tror att det ger ett lugnare klimat, med svag bakgrundsmusik...
  • Karin 768

    Det vackraste och mest stämnigsfyllda "julsångsminnet" jag har är från domkyrkan där en barnkör sjöng "Happy Christmas (War Is Over)" av John Lennon Det är en som underbart fin julsång som även har ett fint budskap! 

  • Snöviolen

    Min farvorit är Vår julskinka har rymt med Werner och Werner.

    Jo för jag förknippar den låten med hur stressigt och rörigt det är dagen innan, så blir det alltid en bra jul till slut.
    Sen brukar jag spela den på reapet när jag gör julskinkan.

  • evolyn

    När vi hade julavslutningsmiddag i nian så gick plötsligt våran lärare upp på scenen och sjöng "O HELGA NATT"det var så fruktansvärt bra och rörande och totalt oväntat att den karln överhuvudtaget kunde ta ton, och från den dagen är det min bästa jul låt!!!!

  • Barnlycka

    Självklart är det Bengt Feldreich som sätter stämningen hemma.

    När vi alla sett på Kalle och hans vänner, där Bengt i form av syrsan Benjamin sjunger "Ser du stjärnan i det blå" i ljuset av ett stearinljus, måste man vara gjord av sten för att inte få en tår i ögat.

  • kodoktorn

    All I want for christmas is you - den version som sjungs sist i Love Actually - det är min favorit.

    Jag gillar poppig julmusik på skiva som spelas på repeat dagarna före jul. Men även lite tokig julmusik är skoj. 

  • Maria222

    Min favorit är "midnatt råder tyst det är i husen, tyyyyst i huuuusen.... alla sova släckta äro ljusen, ääääro ljuuuusen, tipp tapp tipp tapp tippitippi tipp tapp tiiiipp tiiiip taaaap"

    Anledningen är att min son är så gullig när han tränar på den inför stundande luciatåg på förskolan.


    pojke 0706 och pojke 1008.
  • Lady Namárië

    Mina julminnen är starkt förknippade med den första LP jag ägde - en julskiva med Agnetha Fältsog och Linda Ulvaeus som hette just "Nu tändas tusen juleljus". Jag älskade verkligen den skivan när jag var liten (jag spelade den ibland mitt i sommaren! ), och jag upptäckte nyligen att den finns på cd. Den skall bli en julklapp till mig själv i år!


    So say we all
  • Jaramla

    Förr i tiden tyckte jag den var sååååå lång och tyckte därför inte om den alls men... nu så sjunger barnen "tomtarnas julnatt" och när vi börjar närma oss tipp tapp så ökar de takten och sen sjunger de tipptapptipptapptippetippetipptapp de allra allra fortaste de kan, viftar hysteriskt med armarna och avslutar med att skrika "jag var först, jag vann, jag var först" (eller i lillans tappning då "ja fössss ja vannnn ja fössss" )

    så nu älskar jag "tomtarnas julnatt"!

  • Mammatillnoah

    Tomten jag vill ha en riktig jul en sån som man haar när man är liten. Är en bit utav texten i sången som jag mest förknippar med julen! Jag gillar när barn sjunger jul sånger då nästan spruder det i hela kroppen. Varför jag tycker den är så förknippad med julen är nog för de sjunger om istappar som hänger från taket och att det knastrar i snön när man går. Det är jul för mig. Att snart få se min egna son sjunga julsånger gör mig lycklig men set får vänta tills dat blir dagis ålder.

Svar på tråden FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!