• Forumvärd

    FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!

    Nu öppnar vi andra luckan Familjelivs julkalender. TomteVinn rolig byggleksak för både stora och små barn.
    Mecco är en svensk leksak, som består av platta bitar som kan byggas ihop till olika former, bara fantasin sätter gränser.
    Idag kan du vinna två set med Mecco, värde 598 kronor.

    www.mecco.se


    För att vinna vill vi att du berättar vilken sång/visa du förknippar allra mest med julen och varför.
    Vill du ha stämningsfull musik a´la gosskör eller gillar du poppig jingle bells?
    Eller är det vackraste i dina öron när dina barn sjunger julvisor?

    En jury från Familjeliv.se plockar ut dagens vinnare.

    Tävlingen pågår den 2 december fram till midnatt.
    Vinnaren avslöjas den 5 december.
    Vinnaren måste svara på vårt vinnarmejl inom en veckan, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det

    Lycka till!

    Pst
    Tråden öppnas den 2/12

  • Svar på tråden FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!
  • Tusslan

    Min favorit är MÖSSENS JULAFTON.

    När en hel barngrupp på förskolan klämmer i från tårna (i ganska falska men glada toner)
    "Hejsan, hoppsan, fallerallera, när julen kommer ska varenda unge vara glad" så är det just den julkänslan de förmedlar!!! Man blir glad i hela kroppen!

  • jennsans

    Vår julskinka har rymt med Werner & Werner förknippar jag starkt med julen. Min bror fick en LP med denna sång en julafton då jag var ca 5 år,  minns så väl den härliga julstämningen hemma och alla sjunger med och min bror avslutar sången med att grymta ordentligt som en gris =) Den ger mig många minnen till en tid som tyvärr inte finns längre *drömmer mig tillbaka*

  • Madame M

    "Jag såg mamma kyssa tomten" den bara måste sjungas varje jul, och helst samtidigt som mamma ger tomten en kyss till barnens förtjusning! ;)

  • thefee

    Jag har på senare tid fattat ett stort tycke för " Himlen i min famn" eller "vem har tänt en stjärna" samma sång men olika namn.
    När ett helt luciatåg står och sjunger den sången stora som små så blir jag alldeles varm i kroppen och man känner riktigt julkänslan som sprätter till i en när dom drar igång försiktigt och sen tar i allt vad dom kan i refrängen. Det för mig räcker bra att få igång julkänslorna på riktigt!

  • Ms M

    Julen är här är en låt som betyder mycket för mig. Jag kan knappt sjunga den utan att rösten stakar sig o rysningar i kroppen (larvigt jag vet haha) men av någon anledning så betuder den mycket. Det var den låt jag gillade mest när jag var liten med, när jag blev intresserad av att sjunga =) Julen är härlig o denna låt förknippar jag med jul.. Och nu när jag hör min dotter på 4,5 år sjunga den så blir jag varm i hela kroppen :) Minnen från min barndom kommer tillbaka när denna låt spelas =)

  • Eshka

    Den som jag förknippar julen med mest är Triads "Tänd ett ljus".. Tycker den är så stämningsfull helt enkelt och inger hopp om framtiden.  Andra favoriter är Busungarnas "Tomten jag vill ha en riktig jul".. Den är mysig och passar väl in på de flesta oavsett om man är gammal eller ung..

     

  • Förväntansfull0406

    Oj, många låtar har ett stort emotionellt värde i mitt hjärta. Nu när jag och barnen har klätt julgranen, bakat pepparkakor tänker jag på en låt som jag verkligen vill höra, håren reser sig på armarna och man blir nästan gråtmild, jag tänker på alla barn i världen som inte har det lika bra som vi vid jul. Jag älskar denna låten. Hjärta

    Band aid, do they know its christmas


  • No ordinary love

    Min favorit har i år blivit "tipp tapp" anledningen till det är att jag sjunger den för min son som är ett år och han blir alltid så lugn och börjar vinka till mig när han hör den :)

  • Thats me

    Jag älskat "juletid":)

    Juletid, stilla ro och frid
    Och på himlen stjärnan så blid
    Det klingar av klockor
    Och människor ler
    En tid då vi tror på det goda vi ser.

    Tycker texten är fantastisk och julen
    Är en tid då vi tror och hoppas lite mer:)

Svar på tråden FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!