• Äldre 6 Dec 18:39
    1948 visningar
    7 svar
    7
    1948

    Tips mottages från någon som har engelsktalande sambo!!!

    Hej jag skulle behöva råd från någonsin befinner sig eller har varit i min situation.
    För ett tag sedan flyttade jag och min skotska pojkvän till Sverige.
    Han har svårt att hitta jobb och jag undrar om det finns någon som vet vart han kan vända sig för att få hjälp. Han läser svenska men behöver ett jobb där han kan tala engelska och samtidigt lära sig Svenska!
    Tack på förhand!
    Karin


  • Svar på tråden Tips mottages från någon som har engelsktalande sambo!!!
  • Äldre 6 Dec 18:44
    #1

    I vilken stad bor ni?

  • Äldre 6 Dec 18:47
    #2

    Kan han inte hitta jobb som lärare i engelska? Vikariepooler, vik och dyl? :)

  • Äldre 6 Dec 18:50
    #3

    Engelska skolan om det finns, pubar osv

  • Loriya­na
    Äldre 6 Dec 18:51
    #4

    Jag jobbar på en internationell skola och där finns det en del engelskmän som inte kan svenska.

  • En helt vanlig mamma
    Äldre 6 Dec 18:53
    #5

    Stora internationella företag där konserspråket är engelska...

  • Äldre 6 Dec 18:57
    #6

    Min man är också från ett annat land och i mitt jobb talar jag dagligen med personer som är från andra länder och som söker jobb här i Sverige. Min erfarenhet är att svenskan är nyckeln till att få jobb här, så mitt råd skulle vara att satsa 110 % på att lära sig svenska. Inget hindrar att han fortsätter söka jobb under tiden.

    F ö ligger din tråd i adoptionsforumet och du får säkert fler svar om du hittar rätt forum för din fråga.

    Lycka till!

  • Salaci­ous Crumb
    Äldre 12 Dec 09:03
    #7

    Svårt att veta vad din man kan men han kanske kan bli "barnflicka" eller hjälpa till med läxläsning? Det finns föräldrar som vill att deras barn lär sig bra engelska på det sättet. Eller dag-husse, är man ute och går med hund får man garanterat prata med folk

    Min man är engelskspråkig och han arbetar inom IT. Nu kan han svenska efter drygt sju år i Sverige men där han jobbar är koncernspråket engelska och flera av hans kollegor kan ingen svenska. Jag jobbar som konsult inom redovisning och har också kollegor som inte pratar svenska.

    Det är nog enklare att leta efter att jobb som passar din mans kunskaper och erfarenheter, det där med språket brukar lösa sig.

Svar på tråden Tips mottages från någon som har engelsktalande sambo!!!