• Anonym
    Äldre 6 Dec 19:26
    31630 visningar
    14 svar
    14
    31630

    Kysser ni på första dejten?

    Jag har precis lärt mig att det finns folk som tycker att det är fel att kyssas på första dejten. Det känns otroligt främmande för mig, men tydligen var det inte helt ovanligt verkar det som. Har pratat med ett par tjejer som säger att de aldrig kysser på första dejten om det är någon som de vill vara seriös med. Jag undrar då varför. Dessa tjejer kan alltså ha fylle-strul m.m men när det kommer till en seriös kille så är det en annan sak. Är det ett försök till att leka fin flicka inför killen?

    Jag kysser alltid på första dejten OM jag känner mig attraherad av killen och vill träffa honom igen. Annars känns det som att man hamnar i kompisfacket. Ju längre man väntar, desto konstigare kommer det kännas att ta första steget. Så om jag inte kysser killen så kan han känna sig dissad, för det är just vad han är då. Och på samma sätt hade jag känt mig dissad om killen inte försökte kyssa mig. Man vill väl känna att det finns en attraktion så man slipper slösa bort sin tid? Man behöver ju inte grovhångla men att kyssas lite lagom är ju bara mysigt. Att kyssas är ingen stor grej för mig. När det kommer till sex däremot så är jag mer pryd.

    Vad tycker ni? Kysser ni på första dejten?

  • Svar på tråden Kysser ni på första dejten?
  • Äldre 6 Dec 19:36
    #1

    Jag tror faktiskt aldrig jag varit på en "dejt", men jag har kysst många pojkar . Definiera dejt?

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 6 Dec 19:40
    #2
    Lavish skrev 2011-12-06 19:36:33 följande:
    Jag tror faktiskt aldrig jag varit på en "dejt", men jag har kysst många pojkar . Definiera dejt?
    För mig är en dejt att man träffas ensam på tu man hand i syfte att bli mer än vänner, eller för att se om man har något intresse av varandra.
  • Äldre 6 Dec 19:40
    #3
    Anonym skrev 2011-12-06 19:40:13 följande:
    För mig är en dejt att man träffas ensam på tu man hand i syfte att bli mer än vänner, eller för att se om man har något intresse av varandra.
    Aha, ja sånt intresse har nog alltid varit fastslaget INNAN vi setts på tu man hand.
  • Äldre 6 Dec 19:43
    #4

    På fyllan är en sak, en dejt är något annat. Så känner jag.
    Jag blir lite mer ohämmad när jag är onykter.


    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Anonym
    Äldre 6 Dec 19:45
    #5

    Klart jag kysst killar på första dejtenTungan ute

  • seriou­sally
    Äldre 6 Dec 19:46
    #6

    Jag har aldrig varit på dejt jag heller. Jag har träffat alla mina killar på fest. Sen har vi både kyssts och knullat samma kväll.

    Men är man lika charmig som jag är under en period med hypo-mani så kommer man undan med massor av saker. :-P

  • Anonym (ja!)
    Äldre 6 Dec 19:46
    #7

    Min underbara man och pappan till mina underbara barn, kysste jag på första dejten och hade sex med på andra MEN då kände vi varandra innan lite grand. Det var inte första gången vi träffades IRL, men det var ändå vår första "dejt".

    Att inte alla känner sig bekväma med att kyssa (eller ha sex med) någon de inte känner, har jag full förståelse för. Men att sätta upp sådana "regler", tycker jag är knäppt! Antingen känner man för att kyssas, eller så gör man det inte. Varför "hålla på sig" bara för att? Hur länge då? 5 dejter? 10?

    Jag känner personer som har blivit seriösa och bildat familj med personer som från början var one night stands! Naturligtvis var det inte planerat, men tänder det så tänder det! Man kan aldrig veta i förväg vad man kommer att känna för någon, oftast märker man redan på första dejten om det "klickar" eller inte, dvs om det är någon idé att gå vidare. 

  • Äldre 6 Dec 19:47
    #8

    Ja främst på fest och på krogen har jag hånglat med pojkar, varav vissa det blivit dejt med efteråt. Några har jag träffat på nätet och då kan man kanske säga att vi kyssts på första dejten men då det varit utlänningar har de stannat flera dagar i streck så jag tycker inte riktigt det har formen av en dejt.

  • Äldre 6 Dec 19:47
    #9

    Vill jag det så klart som fan att jag gör det.


    Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 6 Dec 19:51
    #10
    Anonym (ja!) skrev 2011-12-06 19:46:28 följande:
    Min underbara man och pappan till mina underbara barn, kysste jag på första dejten och hade sex med på andra MEN då kände vi varandra innan lite grand. Det var inte första gången vi träffades IRL, men det var ändå vår första "dejt".

    Att inte alla känner sig bekväma med att kyssa (eller ha sex med) någon de inte känner, har jag full förståelse för. Men att sätta upp sådana "regler", tycker jag är knäppt! Antingen känner man för att kyssas, eller så gör man det inte. Varför "hålla på sig" bara för att? Hur länge då? 5 dejter? 10?

    Jag känner personer som har blivit seriösa och bildat familj med personer som från början var one night stands! Naturligtvis var det inte planerat, men tänder det så tänder det! Man kan aldrig veta i förväg vad man kommer att känna för någon, oftast märker man redan på första dejten om det "klickar" eller inte, dvs om det är någon idé att gå vidare. 
    Precis så jag känner. Att man märker om det klickar eller inte redan på första dejten. Tycker också det är löjligt att hålla tillbaka bara för att leka fin. Ok att folk gör det när det kommer till sex, men trodde verkligen inte att folk var så pryda när det kom till kyssar. Det är ingen som sagt det till mig tidigare, så nu sitter jag här och är en kyss-slampa!
  • Äldre 6 Dec 19:55
    #11

    Okej okej. Jag har flera frågor!

    Jag är mycket intresserad av en kille, men jag vet liksom inte om han är intresserad av mig. Han har sagt att han är ganska blyg. Vi har pratat om att träffats, först skulle vi fika. Då kan man ju inte kyssa nån heller? Mitt på blanka dagen efter en kopp kaffe? Vi pratade även om att ses ute på krogen, över en cider. Då känns det väl mer som att sånt kan hända, men, jag vet inte. Haha. Det känns så främmande för mig, jag har aldrig gått på dejt, och vet inte ens om något av dessa scenarion räknas som dejter?

    Vänligen hjälp en förlorad själ :)   


    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 6 Dec 20:00
    #12
    Shaun the sheep skrev 2011-12-06 19:55:41 följande:
    Okej okej. Jag har flera frågor!

    Jag är mycket intresserad av en kille, men jag vet liksom inte om han är intresserad av mig. Han har sagt att han är ganska blyg. Vi har pratat om att träffats, först skulle vi fika. Då kan man ju inte kyssa nån heller? Mitt på blanka dagen efter en kopp kaffe? Vi pratade även om att ses ute på krogen, över en cider. Då känns det väl mer som att sånt kan hända, men, jag vet inte. Haha. Det känns så främmande för mig, jag har aldrig gått på dejt, och vet inte ens om något av dessa scenarion räknas som dejter?

    Vänligen hjälp en förlorad själ :)   
    Att kyssas utanför cafet kan bli lite konstigt kanske. Men gå en promenad efteråt, håll händerna lite och var lite mysiga med varandra. Sen när ni säger hej då så kramas ni och då passar det bättre med en kyss. Men inte mitt inne i stan med massa folk som går förbi. Om han är blyg så måste du kanske ta första steget. Det är så svårt det där. Om killen inte försöker kyssa mig så tror jag automatiskt att han inte vill ha mig. Men jag tror att många killar känner samma sak om en tjej inte vill kyssa dom. Alla dessa spel ställer bara till det.
  • Äldre 6 Dec 20:05
    #13

    Absolut! Om jag känner för det


    Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
  • Äldre 6 Dec 20:14
    #14
    Anonym skrev 2011-12-06 20:00:26 följande:
    Att kyssas utanför cafet kan bli lite konstigt kanske. Men gå en promenad efteråt, håll händerna lite och var lite mysiga med varandra. Sen när ni säger hej då så kramas ni och då passar det bättre med en kyss. Men inte mitt inne i stan med massa folk som går förbi. Om han är blyg så måste du kanske ta första steget. Det är så svårt det där. Om killen inte försöker kyssa mig så tror jag automatiskt att han inte vill ha mig. Men jag tror att många killar känner samma sak om en tjej inte vill kyssa dom. Alla dessa spel ställer bara till det.

    Kanske vore bra att gå en sväng! Men jag vet ändå inte om det skulle gå... Jag vet inte. ÅH.
    Jag vet liksom inte hur jag ska förstå om han är intresserad. Hur vet man sånt? 
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
Svar på tråden Kysser ni på första dejten?