• Anonym (chock­ad)
    Äldre 7 Dec 14:17
    4246 visningar
    21 svar
    21
    4246

    min man är en våldtäktsman!

    min man är den snällaste underbaraste människan i hela världen! han har aldrig gjort mig illa, aldrig sagt något dumt till mig utan bara gett mig gränslös kärlek, jag har aldrig kännt mig så älskad som av han! dagarna igenom känner jag  mig som hans prinsessa!

    Men hans ex har alltid bettet sig konstigt ända sedan vi blev tillsammans sagt saker som att jag inte känner hans rätta jag, att han gjort henne dom mest elaka saker men jag har aldrig kunnat förstått hur hon menat tills här om dagen då hon faktiskt berättade!

    hon har enligt henne blivit våldtagen av han i två årstid blivit gravid under en våldtäkt med han och behållit barnet!
     VAD FAN SKA JAG GÖRA!!

    ska jag tro henne fast än jag har svårt att tro henne med tanke på hur snäll min man varit mot mig eller e det ett spel han bara spelar!

    jag e gravid i 6 månaden och vet inte vad jag ska ta mig till :(
    det kan även vara så att det e en lögn från hennes håll för att hon är arg för jhan lämnade henne för mig.. någon som har erfarenhet? jag älskar verkligen min man! 

  • Svar på tråden min man är en våldtäktsman!
  • Anonym
    Äldre 7 Dec 15:14
    #11

    Svårt att säga, hur länge har ni varit tillsammans?
    Hur många ex ljuger inte föratt jäklas eller försöker förstöra.
    men samtidigt, at säga en sådan sak att barnet kom till pga en våldtäkt ja antingen är det sant eler så är människan helt sinnessjuksom säger en sådan sak.
    MEN man kan ine alltid lyssna på andra utan måste skapa sig en egen uppfattning.

    Hon står å säger en sådan sak när din kille är med? om mitt ex våldtagit mig då hade ju jag som person varit lite rädd för honom och inte vågat ta upp en sådan sak då han var med.

  • Kattda­men
    Äldre 7 Dec 15:15
    #12
    Anonym (chockad) skrev 2011-12-07 15:01:45 följande:
    han var med när hon sa det till mig, det var efter ett bråk då jag fick nog av att hon tröck ner min man ständigt som pappa och jag sa vad jag tyckte om hennes roll som mamma som det slank ur henne att hon "blivit våldtagen". min man blev flyförbannad och skrek åt henne att sluta ljuga, sen dess har han inte prata om det.
     dom var tillsammans i fyra år det började när dom varit tillammans i 2 enligt henne.
     urs fattar inte om det är en lögn hur kan man säga att ens barn inte varit villigt!
    Ens barn inte varit villigt? Vad menade du?
  • Kattda­men
    Äldre 7 Dec 15:15
    #13

    Hon ljuger troligtvis dock.

  • Anonym (K)
    Äldre 7 Dec 15:16
    #14
    Anonym (chockad) skrev 2011-12-07 15:11:44 följande:
    hennes vänner och familj håller med henne vad jag sett efter gått igenom hela hennes fb/blogg?? men vem skulle inte tro sin syster/vän/dotter för hennes ex lixom!
    urs blir så upprörd :( 
    Det är väl inte säkert. skulle jag säga att min sambo gjort nåt riktigt elakt så skulle nog inte min mamma tro mig då han är världens snällaste
  • Anonym
    Äldre 7 Dec 15:31
    #15

    Låter som om du tvekar?! Vad säger din magkänsla? Hur är han med sitt barn?

  • Äldre 7 Dec 21:46
    #16

    När jag träffade min ex-make var han helt fantastisk. Vi höll ihop i 8 år. Den psykiska misshandlen smög sig på och blev värre och värre. Efter skilsmässan har han mordhotat mig och hela min familj och dömts till fängelse för detta. Han tar absolut 0 ansvar för sitt agerande "allt är mitt fel". Polisen bedömer risken för allvarligt våld mot mig som hög och stöttar mig på ett fantastiskt sätt.

    Han har ett barn från en tidigare relation (i ett annat land). Han har pratat väldigt illa om detta ex och i början svalde jag allt han sa med hull och hår, de sista åren har jag tvekat och undrat hur det egentligen var. I söndags (ett år efter vår separation) pratade jag med henne i telefonen för första gången. Det var mycket värre än jag kunnat föreställa mig. Henne misshandlade han inte bara psykiskt utan även fysiskt, han hade besöksförbud även mot henne och mer eller mindre blev utkastad ur landet.

    Jag kände då så himla starkt "tänk om jag hade vetat tidigare!!", vad annorlunda allt hade kunnat bli, jag hade kanske haft barn med en normal, ofarlig människa. Men samtidigt så vet jag någonstans att hade jag pratat med henne ibörjan hade jag sannolikt bara tänkt att hon var bitter för att han lämnat henne. Nu tvekar jag inte en sekund på hennes ord, hon har inget att vinna på att ljuga om detta till mig snarare kanske riskerar hon att dra på sig hans hotfullhet igen genom att berätta. Misshandlande män uppfattas ofta som otroligt snälla och charmerande av omgivningen så det är inte lätt att bara avfärda hennes ord. Men visst, klart det finns knäppa kvinnor också så du kan ju inte VETA.

    Du är redan gravid, han behandlar dig i nuläget väl. Försök fokusera på nuet och det kommande barnet. Men spara hennes information i en liten ask i minnet, läs på om varningssignaler, normaliseringsprocessen etc så att OM han börjar förändra sitt beteende så ska du inte låta det gå flera år där du kämpar, tar på dig skulden och förminskar dig själv. Börjar han visa varningssignaler så tar du fram den lilla asken, tänker att "jaha då var det kanske sant ändå" och sen tar du alla barn och drar så långt bort du kan!   

    Styrkekram!!

  • Anonym
    Äldre 7 Dec 21:53
    #17

    Jag har också varit med om något liknande, men det handlade inte om våldtäkt utan kvinnomisshandel. Min sambos ex påstod att han hade misshandlat henne osv och att han var dum i huvudet osv. Det var bara det att det visar sig att hon e en total psykopat. Försökte sätta kniv i magen på honom och slå honom gång på gång. Det enda han hade gjort "för att misshandla" henne var att han höll henne i axlarna och fällde henne. Han följde med henne ner på marken och höll fast henne för att hon inte slutade slå honom. Han har aldrig lagt ett finger på mig och han är den mest omtänksamma person som finns på denna jord. Vi väntar vårt första barn och har varit tillsammans i över 2 år men träffats i 3 år. Älskar honom över allt annat.

    Jag tycker inte att du ska lyssna på henne. Jag tycker du ska lyssna på ditt hjärta/hjärna. Varför skulle han göra så mot henne och itne dig?? det stämmer inte för fem öre, och om hon nu blivit våldtagen så borde hon isf gått till polisen och haft intyg på detta?? eller? Nej löst jäkla skitsnack tror jag att det är!

    lycka till med bebben!!!   

  • Anonym (O)
    Sun 15 Sep 2019 19:18
    #18

    Jag tycker att du borde lämna honom.

  • Sun 15 Sep 2019 20:35
    #19
    Anonym (O) skrev 2019-09-15 19:18:35 följande:

    Jag tycker att du borde lämna honom.


    Ditt råd kommer lite sent, för detta hände för nästan 8 år sedan. Det skulle dock vara intressant att veta huir det gick.
  • Anonym
    Mon 16 Sep 2019 05:42
    #20
    -1

    Ser att den här tråden är väldigt gammal men kanske någon som går igenom liknande så svarar ändå.

    Mitt ex misshandlade mig grovt underväldigt många år plus att han utsatte mig för andra saker som jag inte vill skriva om. Vi fick barn ihop och efter något år blev socialtjänsten inkopplat och vi fick flytta akut, jag och barnet. Han är dömd för brott mot mig en gång men varit misstänkt många gånger.
    Mitt liv är totalt förstört pga hur han behandlat/behandlar mig och vad han går runt och säger till andra.

    Hans flickvän kontaktade mig för en tid sedan eftersom hon sett att han blivit dömd och hade då avslutat. Först ville jag inte berätta eller lägga mig i men sen kontaktade hon en vän till mig och jag kände att jag då inte hade något val att berätta. Tror ni hon trodde på mig? Nej, hon valde att fortsätta tillsammans med han och jag vet inte varför men jag tog så illa vid mig att hon inte trodde mig, känner mig så dum som berättade. Dessutom berättade hon för mig att hon tidigare levde i en våldsam relation. Det tog ganska lång tid innan han utsatte mig för första gången så om han utsätter henne lär det dröja. Han var världens finaste mot mig i några år innan det började.

    Mitt ex lever på som inget har hänt. Han är så bra att prata för sig att vissa alltså tror han trots sin dom. 

    Alla ni kvinnor som får höra att exet är galen och hittat på misshandel mm, lämna eller gör åtminstone en ordentlig bakgrundscheck.

  • Mon 28 Oct 2019 13:59
    #21

    Låter ju lite väl osannolikt samtidigt som man aldrig kan veta. Hur länge har du känt din man?

Svar på tråden min man är en våldtäktsman!