• AnnaMa­mma
    Äldre 12 Dec 11:47
    1383 visningar
    11 svar
    11
    1383

    Plastgran eller riktig gran?

    Till er som har erfarenhet med småbarn!!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Plastgran eller riktig gran?
  • Miss P71
    Äldre 12 Dec 11:49
    #1

    kungsgran då... den barrar minst..och tycker den e finastGlad

  • Äldre 12 Dec 12:09
    #2

    Riktig. Den är stickig, så chansen är större att småttingarna låter bli den.

  • Äldre 12 Dec 13:35
    #3

    Vi har plastgran i år (men jag skulle aldrig ha riktig gran inne ändå) och vår vilda 2-åring rör den inte. Hon var med och klädde den och nu tittar hon bara på den, rör inte ens tomtarna som står under granen. Vi är jätteförvånade

  • Äldre 12 Dec 13:42
    #4

    Plast. Maken är allergisk och jag mår illa vid tanken på alla kryp och äckel som följer med in med en riktig gran. Sonen skulle aldrig vara och peta i granen.


    If you love me - please don't feed me!
  • Stårsc­han
    Äldre 12 Dec 13:45
    #5

    Vad har barnen med granen att göra? Här har det alltid varit riktig gran som luktar gran som gäller. Vi testade kungsgran ett år, och den var fin och barrade inte, men den luktade helfel.

    Däremot blev det inga gamla ärvda glaskulor i granen de åren vi hade småbarn i huset. Då fick det duga med IKEA:s plastbollar istället.


    På korståg för bondförnuftets bevarande!
  • Äldre 12 Dec 18:35
    #6

    Riktig gran såklart! Plast gran är sååå himla fult, tycker jag. Jag tycker granen är julen. Oavsätt att det hamnar barr överallt och man hittar dom långt in i augusti på golvet, men det skiter jag i. Älskar granen och grandoften. 

    Men man måste ha en kungsgran eller silvergran annars kan man lika gärna låta bli. =) 


    En dag i sänder.
  • Äldre 12 Dec 18:36
    #7
    Miss P71 skrev 2011-12-12 11:49:31 följande:
    kungsgran då... den barrar minst..och tycker den e finastGlad
    håller med! =)
    En dag i sänder.
  • Äldre 12 Dec 18:44
    #8

    Vi har en riktig gran, men vi har den på vår inglasade altan så barnen inte kommer åt den.

  • Äldre 12 Dec 18:47
    #9

    I år blev det plast faktiskt, men den är ruskigt fin! Maken är totalt emot plast men t om han accepterade den vi köpte idag! Nu är det bara de jävla kulorna som ska hittas...

  • Äldre 12 Dec 18:59
    #10

    Plast - vi har haft så ont om plats i flera år så vi har en liten plastgran och den får hänga med ett tag till.

  • Äldre 12 Dec 20:44
    #11

    Jag har gärna riktig gran.

    Men plast/fejk skulle funka om det kniper. Däremot tycker jag det skulle vara trist att inte ha någon alls. 

Svar på tråden Plastgran eller riktig gran?