• Äldre 19 Dec 07:43
    7957 visningar
    24 svar
    24
    7957

    FamiljeLivs julkalender 19/12! Vinn presentkort värt 1000:-


    Nu är det bara tre dagar kvar av Familjelivs adventskalender!
    Tiden går fort när man har roligt men vår stackars tomte har råkat ut för ett rejält bakslag!
    Han har tappat julklappssäcken!
    Ve, vojne och HUVVA! Tomte

    Idag vill vi därför att ni hjälper tomten och kommer med förslag på alternativa julklappssäckar!
    Vad har ni era klappar i?
    Ta ett foto på er julklappssäck, korg eller vad helst ni lägger klapparna i och ladda upp här i tråden.
    Förhoppningsvis får vår kära tomte inspiration att söka vidare efter sin säck!

    Ni är som är med och tävlar och hjälper tomten har idag chansen att vinna ett presentkort på 1000:- från Familjesmycken!
    Där kan ni välja mellan massor av läckra smycken bl.a. fina namnsmycken

    Tävlingen pågår  den 19/12 och vinnare utses av jury och meddelas den 20/12.

    Vinnaren måste svara på vinnarmejlet inom en vecka annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det!

    Här kan du läsa mer om tävlingsreglerna:
    www.familjeliv.se/Tavla_och_vinn/1.1450511

    Lycka till! Solig
  • Svar på tråden FamiljeLivs julkalender 19/12! Vinn presentkort värt 1000:-
  • Therre­ssse19­85
    Äldre 19 Dec 09:23
    #1

    Tyvärr kan jag inte lägga upp någon bild, men jag och sonen (5,5 år) är i Spanien hos min pappa och ska fira julafton här, pappa har köpt en stor svart säck (inte plast) till Caspers alla julklappar :) Vi ska bara komma på hur vi ska kunna ta med oss allt hem på flyget den 25:e :P

  • Äldre 19 Dec 09:26
    #2

    När jag var liten och fram för till ett år sedan så har våra julklappar legat under granen eftersom det ser så fint ut med inslagna paket och det är mysigt att gå fram och läsa rimmen och klämma. När tomten sedan kom på kvällen så delade han ut paketet därifrån. Nu har jag tyvärr ingen bild på det i år eftersom vi inte längre kan ha varken julgran och då inte heller julklappar under den. Uttrycket "komma ut ur garderoben" har också fått en ny mening i vår familj.

    Jag och min man har tagit hand om en hemlös katt, Pippin, som är väldigt snäll mot vår dotter men vi kan inte längre ha våra skor i hallen, krukväxter i fönstren, odiskade tallrikar på diskbänken... hon käkar typ allt och förstör ganska mycket men vi älskar henne förstås inte mindre för det.
    Förra året knöt vi fast julgranen i bokhyllan, det blev sådär snyggt och det hindrade henne inte heller - julgranen skulle ätas upp till varje pris och efter stor oro fån min sida (granbarr i magen kan inte vara bra?!) så åkte julgranen ut före julafton.
    I år har vi en lite bordsgran och på den här bilden ser ni hur den ser ut:



    Vi vaktar den när vi äter frukost på morgonen och sen ställer vi undan den i makens garderob.
    Julklapparna har vi i min garderob och det börjar bli riktigt trångt nu som ni ser nedan. Och hur kommer jultomten fixa det här? Ska ha också klämma in sig i garderoben kanske.


    Så såhär förvarar min familj julklapparna (och julgranen).
  • Äldre 19 Dec 09:31
    #3

    Ska kanske tillägga att vår lilla katt är frisk och avmaskad och hon får mat med om någon undrar.

  • Äldre 19 Dec 10:10
    #4

    Här kommer tomten på besök och lastar av alla paketen på natten när barnen sover och kommer sedan och delar ut dem.
    Jultomten är lite känd för att tycka om gröten, och känner lukten av den på långt håll. och när han kommer för att äta upp den blir han trött och orkar inte bära alla julklappar längre utan lämnar kvar dem för att fortsätta sin grötjakt.
    Det är även därför tomten brukar vara stor om magen ;)

    Men om er jultomte kanske jobbar lite annorlunda så finns alltid alternativet att använda påslakan om säcken redan har gått sönder.

    Dessvärre har vi inte ännu några bilder på jultomten då detta blir vår första jul med barnen

  • Äldre 19 Dec 11:03
    #5

    Ett år hade vår säck gått sönder men då hade vi handlat en sodastreamer till mina föräldrar i julklapp och till den fick man en jättefin påse i filt med snögubbe och tomtar på så den använde vi då. Kanske finns andra affärer som har liknande saker såhär i juletid.

  • Äldre 19 Dec 12:19
    #6


    Det här är en utav mina julklappssäckar! Har även Ikea-påsar & ullared. Tycker det är jättesmidigt med sådana :)
  • Family­4
    Äldre 19 Dec 12:49
    #7


    Tvättkorgen är mitt tips! Fungerar utmärkt som julklappsförvaring, dessutom tycker jag att det är snyggt. Svampkorgen kan en liten nisse bära klappar i :) GOD JUL!
  • Äldre 19 Dec 14:03
    #8


    När jag var liten var tomten lite lustig.
    Han kom med klapparna för tidigt varje år och placerade dom vid granen i vår lekhage.
    Kanske tyckte han att det var kul att jävlas med oss? :P
    Sen på julafton kom han och tog dom igen och la dom i en säck..
    och ja klädseln den ska vi inte tala om! :) 
    Milliam, 2011-07-19 <3
  • 8Viola­2
    Äldre 19 Dec 14:06
    #9

    Oftast så har butikernas påsar fina julmotiv inför julen och de finaste används oftast på julafton att bära med sig klapparna i.


    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ♥ Nathalie 29/5-10 ♥
  • Äldre 19 Dec 16:51
    #10


    Hos oss får tomten hjälp att frakta klapparna, sonen vägra släppa vagnen och kör runt på klapparna i lägenheten. Funkar bra nu när det inte är snö och svårt att ta släden.
Svar på tråden FamiljeLivs julkalender 19/12! Vinn presentkort värt 1000:-