• Äldre 19 Dec 12:01
    1497969 visningar
    23482 svar
    23482
    1497969

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • hierpe
    Äldre 20 Dec 09:31
    #21
    mel81 skrev 2011-12-19 22:19:49 följande:
    Oj, det låter allvarligt? Hur är det nu?
    Lustigt det där med skengraviditetssymptom..I typ tre månader i rad har jag varit helt övertygad om att jag var gravid, men det har varit helt fel. Har dock varit gravid en gång och då märkte jag den inte förren jag var i vecka 10 och mensen uteblivit två gånger. Hade tydligen mitt fokus på helt annat håll den gången, för nu sitter man å analyserar allt :)
    Åh, det är tydligen väldigt vanligt med såna cystor. Bara en äggblåsa som glömmer att släppa ägget och fortsätter växa istället. Många har det utan att märka det. 10-20 % av alla ägglossningar tydligen. Den ska försvinna av sig själv. Känns inte alls längre så den håller nog på att gå tillbaka.

    Nu väntar jag på mensen som borde bli på juldagen om det ska vara 14 dagar efter ägglossningen. och nästan ingen chans att det blivit något denna månad. Känner ändå massa konstiga symptom, mina bröst har aldrig betett sig så här innan vi började försöka... som jättestora vattenballonger som gör ont.. skumt. Men de var ju så här i oktober också och då var det inte heller något så jag försöker tänka att det är cystan som luras.
  • Äldre 20 Dec 14:55
    #22

    Jag tänkte faktiskt börja med rosenrot , när bör man börja? eller rättare sagt hur länge skall man äta innan den ger effekt?


    Lycka
  • hierpe
    Äldre 21 Dec 16:06
    #23
    Söndermarken skrev 2011-12-20 14:55:35 följande:
    Jag tänkte faktiskt börja med rosenrot , när bör man börja? eller rättare sagt hur länge skall man äta innan den ger effekt?
    ingen aning egentligen. har läst om folk som inte tar den mellan ägglossning och BIM och också de som tar hela perioden tills de vet om de är gravida.
    Alla verkar vara överens om att man ska börja när man har mens i alla fall. Både jag och sambon körde förra månaden. sen åkte vi bort ganska precis efter ägglossning så det blev bara de två veckorna mellan mens och ägglossning då. Ska nog köra dem igen nästa period när jag fått mens igen.

    Åh, jag har riktigt mycket skengraviditetssymptom denna månad. Riktigt illamående, jättebröst och som något tryck mot blygdbenet...  Nu är jag ju ganska säker på att inget ägg lossnade så det är väldigt frustrerande. Men kanske är cystan som påverkar kroppen en massa också. Fattar ju inte riktigt när jag bör räkna med mens heller när denna månad är så konstig. Antagligen juldagen. Men känns som om det skulle vara vilken sekund som helst.
  • Äldre 21 Dec 17:20
    #24
    hierpe skrev 2011-12-21 16:06:32 följande:
    ingen aning egentligen. har läst om folk som inte tar den mellan ägglossning och BIM och också de som tar hela perioden tills de vet om de är gravida.
    Alla verkar vara överens om att man ska börja när man har mens i alla fall. Både jag och sambon körde förra månaden. sen åkte vi bort ganska precis efter ägglossning så det blev bara de två veckorna mellan mens och ägglossning då. Ska nog köra dem igen nästa period när jag fått mens igen.

    Åh, jag har riktigt mycket skengraviditetssymptom denna månad. Riktigt illamående, jättebröst och som något tryck mot blygdbenet...  Nu är jag ju ganska säker på att inget ägg lossnade så det är väldigt frustrerande. Men kanske är cystan som påverkar kroppen en massa också. Fattar ju inte riktigt när jag bör räkna med mens heller när denna månad är så konstig. Antagligen juldagen. Men känns som om det skulle vara vilken sekund som helst.
    Tusan oxå då måste jag ju vänta nästan en hel månad innan jag kan börja.

    Blev "spådd" i någon tråd för en tid sedan här och den tjejen sa att jag skulle bli gravid i januari och att det skulle bli en flicka. Kan inte låta bli att tänka på om hon har rätt eller ej ::)

    Jag är fortfarande skengravid trots mens och allt, har varit så gråtmild att det inte varit klokt och det känns i både livmoder och äggstockar, nåja, man börjar bli van.

    Jag var skedgravid låååångt innan vi ens börjat försöka eller ens tänkt på barn fick det som "diagnos" iallafall när jag sökte vård på kvinnoklinken för diverse åkommer, visst är kroppen konstig ?
    Lycka
  • Nellin
    Äldre 21 Dec 18:16
    #25

    Jag har hört att man ska börja med rosenrot vid mens men sedan sluta när man fått ägglossning. Någon som sa att man inte ska äta det efter ägglossningen för att det kan göra mer skada än nytta när ägget väl ska fästa.

    Nu betyder det ju inte att det är korrekt, men det är vad jag har fått lära mig. 

  • Äldre 23 Dec 08:46
    #26

    Nu har jag och sambon lagt upp värsta handlingsplanen inför mellandagssexet ;) hur ligger ni till i ÄL och så? Skall jag göra en BIMlista?

  • Äldre 23 Dec 09:06
    #27

    Hallå där! Har försökt sedan maj (slutade med piller då) Fick första egna mensen i augusti sen tog det stopp och jag fick provera i oktober. Efter första kuren fick jag mens efter 8 dagar, andra kuren på dag 7 i kuren och tredje kuren på samma dag, men varade då bra tre dagar (slutade igår). Så nu hoppas jag på att proveran gjort sitt och får kroppen att börja fungera igen med ägglossning.

    För varje gång någon i min närhet blir gravid känns det som att oddsen för oss sjunker och att vi kommer bli det barnlösa paret...

    Provade rosenrot och bdg under andra kuren, förhoppningsvis gjorde det att mensen kom tidigare. ar även testat med älstickor men inte fått utslag förrän liten stegring srax innan mens nu på sista kuren, men det kan ju bli utslag då fast inte för äl.

    Har fortfarande mensvärk och är konstant kissnödig (dagtid) samt sjukt trött och sover länge. Sedan igår mår jag även lite illa då och då, men det kan ju omöjligt vara gravsymptom.

  • Äldre 27 Dec 16:02
    #28

    Jag gör en lista så får ni som vil hänga på  :) Vi är inne i fertil period nu och gasar så mycket vi kan denna gången. Må 2012 bli vårat år.

    BIM Januari 2012

    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14: attfångaenfjäril
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31


    Lycka
  • Äldre 27 Dec 16:16
    #29

    hejhej tjejer!
    Vi är inne på 5e försöket här.
    Gick på 1:a försök med dotter så man hade ju en bild att det skulle gå likadant denna gång- men icke...
    Fick min mens idag- när jag skulle göra grav-test... lika besviken var gång menmen- bara å hålla tummarna för denna månad istället! Glad

  • Äldre 27 Dec 16:18
    #30

    BIM Januari 2012

    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14: attfångaenfjäril
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21: EmmaG
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus