• Äldre 19 Dec 12:01
    1497894 visningar
    23482 svar
    23482
    1497894

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Äldre 2 Jan 10:58
    #81

    Attfånga- utdragen äl?

  • Äldre 2 Jan 11:03
    #82

    Ja kanske det, då lär cykeln bli lång denna gång. Kan det variera alltså

  • hierpe
    Äldre 2 Jan 14:05
    #83

    Tack för alla gratulationer! Håller tummarna för att ni andra också får era efterlängtade Plus snart.
    Jag tar tillbaka allt dåligt jag sagt om bidrottninggelé och rosenrot Flört

  • hierpe
    Äldre 2 Jan 14:11
    #84

    För er som undrade:
    Det var ju lite struligt denna månad men jag tror  BIM var den 25 dec om man ska gå efter ägglossningstesterna (får alltid mens exakt 14 dagar efter stegring). Sen säger min barnmorska att den cystan jag hade kan ha släppt ett ägg i alla fall och då skulle det varit BIM någon gång efter den 29 dec. Jag tror dock det var ett annat ägg innan de såg cystan som lossnade vid ägglossningsstegringen som vanligt.
    vi var bortresta över jul så jag ville inte testa förrän vi kom hem i torsdags kväll. då blev det jättesnabbt ett starkt plus så det tyder ju mer på att det var några dagar efter bim.

  • Äldre 2 Jan 14:17
    #85

    Jag tror att om det är nåt som varierar, så är det mellan mens och äl. Vissa månader har man ju längre cykel och det har kanske med det att göra. Eller så är du bara extra känslig den här månaden och äl var när du trodde.

    Jag har av någon märklig anledning fått molvärk redan. Kände av det redan i förrgår men nu är den högst påtaglig. Är ju bara på dag 6 typ så det känns olustigt. Någon som varit med om liknande?

  • Äldre 2 Jan 15:00
    #86
    Love life12 skrev 2012-01-02 09:18:58 följande:
    Hej,
    jag har lite beslutsångest inför min BIM-dag, samma dag ska jag nämligen på bröllop vilket innebär fest, ska jag vänta med att göra gravtest, eller ska jag göra ett? Grejen är den att jag är lite tveksam om den 7:e är exakt min BIM-dag för den kan vara mellan den 7-9 så då kanske det ändå är för tidigt? Men om BIM är den 9:e så borde jag kunna göra testet på morgonen och det då ska ge utslag, eller? Hjäääälp..
    ta ett test på morgonen- det hade jag gjort... 7-10 dagar efter befruktning så är hCG i urinet såpass högt att det kan mätas med test. Halten av hCG fördubblas för varje dag som går därefter...
    Jag plussade BIM -3dagar, men BIM -5 dagar visade det negativt, så det kan väl vara beroende på testen oxå. Men har du BIM så bör det ju ge rätt utslag på testet
  • Nellin
    Äldre 2 Jan 22:14
    #87

    Lite hjälp behövs här nu. Jag har aldrig tidigare tagit ägglossningstest så jag är väldigt osäker på hela grejen. Tog ett alldeles nyss, trots att jag nyligen kissade och trots att jag inte ska börja testa förrän om två dagar egentligen (enligt det där testschemat). Jag har ätit rosenrot nu och vet att man kan få kortare cykler då, så jag tänkte att jag börjar testa för tidigt istället för för sent.

    Så... testet ser ut så här någon minut efter att jag tog det. Ursäkta den dåliga mobilkameran. Men nu undrar jag, är detta alltså helt negativt? Jag läste att ett svagt streck är negativt och att det inte blir positivt förrän teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Så jag kan alltså ta det lugnt så länge det ser ut såhär och sedan börja planera när strecket väl blir starkare?

    Tack för hjälpen!


  • mave44
    Äldre 2 Jan 22:20
    #88
    Nellin skrev 2012-01-02 22:14:33 följande:
    Lite hjälp behövs här nu. Jag har aldrig tidigare tagit ägglossningstest så jag är väldigt osäker på hela grejen. Tog ett alldeles nyss, trots att jag nyligen kissade och trots att jag inte ska börja testa förrän om två dagar egentligen (enligt det där testschemat). Jag har ätit rosenrot nu och vet att man kan få kortare cykler då, så jag tänkte att jag börjar testa för tidigt istället för för sent.

    Så... testet ser ut så här någon minut efter att jag tog det. Ursäkta den dåliga mobilkameran. Men nu undrar jag, är detta alltså helt negativt? Jag läste att ett svagt streck är negativt och att det inte blir positivt förrän teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Så jag kan alltså ta det lugnt så länge det ser ut såhär och sedan börja planera när strecket väl blir starkare?

    Tack för hjälpen!


    Jag har testat med ÄL-test en gång, så jag är ingen expert, men detta är nog negativt. Teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket och då har man ÄL tidigast 12 timmar efter det. Så har jag fattat det. Så som ditt ser ut såg nog mitt ut en eller två dagar innan det blev lika starkt.
  • mave44
    Äldre 2 Jan 22:23
    #89
    Nellin skrev 2012-01-01 20:25:52 följande:
    Aspartam: Såklart att du kommer plussa DEN HÄR månaden! :) Det har nämligen jag också planerat att göra. :) Det är exakt ett år sedan jag slutade med p-pillren nu så det är faktiskt dags nu! :)
    Jag med :)
  • Nellin
    Äldre 2 Jan 22:35
    #90

    Okej, tack för era svar! Enligt den cykel jag haft det senaste året så ska jag egentligen inte ha ägglossning förrän om kanske fem-sex dagar, men jag vill ändå vara ute i god tid så jag inte missar. I morgon är det 12 dagar sedan den senaste mensen började så jag kör på nu. (Har normalt en lååång cykel).

    Tusen tack för snabba svar! 

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus