• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Hoppas 2012
    Kravmärkt skrev 2012-01-03 10:03:21 följande:
    Fru 2011- fortsätt testa och se om det fortsätter att stegra. Och ligg för säkerhetsskull ikväll om det går. Vet inte om det brukar svaja men äl-testen kan ju reagera på andra hormoner också. Men det kan kanske vara på g tidigare den här månaden.
    Jajemen, blir mys ikväll Glad, med eller utan ÄL
    Tänker att lutealfasen brukar ju vara samma eller max diffa någon dag ju, oOM det blir ÄL nu i dagarna är ju min fas mkt längre än andra månader....?
  • Söndermarken

    Är lite nyfiken på er som är härinne, så jag tänkte presentera mig lite kort och ni andra som vill göra det samma gör det ni andra behöver inte :)

    Jag är snart 29 år gammal och bor i en liten men populär stad. Här är jag uppväxt och har inga direkta planer på att flytta.
    Jag arbetar med ekonomi och hundar , det sistnämde är oxå mitt absolut största intresse och vi har en bunt hemma.
    Min fästman (förlovade sedan oktober -11) är ett år äldre än jag och jobbar som marknadsansvarig på ett framgångsrikt lokalt företag.
    Vi jobbar tokmycket och när vi är "lediga" håller vi på med vårat fina gamla hus som vi köpte för ungefär ett år sedan.
    Vi har varit tillsammans i 3 år och längtar så efter vårat första barn. Rent praktiskt gör det egentligen ingenting alls , det är mest känslomässigt som det är jobbigt tycker jag.

    I min familj är det på hans sida som de längtar efter barnbarn och det hade varit så underbart att få ge dem ett.
    Jag har rätt mycket funderingar kring detta med föräldrarskap och vi förbereder oss mycket då det verkligen för oss är det största i livet.

    Precis innan jul fick jag veta att min pappa är sjuk och jag ser nu med skräckblandad förtjusning fram emot 2012 och har nu lyckats inbilla mig att det är just i januari plusset kommer, kanske för att jag tidigare blivit spådd att så skall ske :)


    Lycka
  • kristin10

    Jag kan också presentera mig.

    Är 31 år, min man är 29. Vi gifte oss i augusti 2011 och hade då varit tillsammans i nästan två år. Vi hade bara varit tillsammans ett halvt år när vi köpte lägenhet tillsammans. I efterhand ser jag ju att det gick väldigt snabbt, men allt känns så rätt. Vi är båda ingenjörer och så har vi samma hobbyn.

    Det blir första barnet för oss båda´och första barnbarnet för mina föräldrar. Hans föräldrar har redan 4 barnbarn och vi vet att hans syster försöker få ett till. Skulle vara roligt att få samtidigt så skulle mitt barn få en kusin i samma ålder. 

  • Hoppas 2012
    Söndermarken skrev 2012-01-03 10:23:56 följande:

    Är lite nyfiken på er som är härinne, så jag tänkte presentera mig lite kort och ni andra som vill göra det samma gör det ni andra behöver inte :)

    Jag är snart 29 år gammal och bor i en liten men populär stad. Här är jag uppväxt och har inga direkta planer på att flytta.
    Jag arbetar med ekonomi och hundar , det sistnämde är oxå mitt absolut största intresse och vi har en bunt hemma.
    Min fästman (förlovade sedan oktober -11) är ett år äldre än jag och jobbar som marknadsansvarig på ett framgångsrikt lokalt företag.
    Vi jobbar tokmycket och när vi är "lediga" håller vi på med vårat fina gamla hus som vi köpte för ungefär ett år sedan.
    Vi har varit tillsammans i 3 år och längtar så efter vårat första barn. Rent praktiskt gör det egentligen ingenting alls , det är mest känslomässigt som det är jobbigt tycker jag.

    I min familj är det på hans sida som de längtar efter barnbarn och det hade varit så underbart att få ge dem ett.
    Jag har rätt mycket funderingar kring detta med föräldrarskap och vi förbereder oss mycket då det verkligen för oss är det största i livet.

    Precis innan jul fick jag veta att min pappa är sjuk och jag ser nu med skräckblandad förtjusning fram emot 2012 och har nu lyckats inbilla mig att det är just i januari plusset kommer, kanske för att jag tidigare blivit spådd att så skall ske :)


    Trevligt intiativ Glad
    Är 29 år och fyller 30 i maj. Bor i Stockholm men är född och uppvuxen i Skåne som jag håller varmt om hjärtat och jag harde gärna flyttat hem, men jobb styr och det är i Stockholm mitt jobb finns. Jobbar på HK för ett väldigt stort framgångsrikt företag.

    Gifte mig för 3 månader sen men min man som jag varit tillsammans med i 3,5 år. Nu hoppas vi på ett Plus och har försökt i ca 3 månader.
  • Söndermarken
    BIM Januari 2012




    4: Radioactive 


    7: Love life 12 

    9: April2010 
    10 
    11 
    12 
    13 
    14: attfångaenfjäril (9:e försöket 1:a barnet)
    14:  kribb (6e försöket, första barnet) 
    15 
    16 
    17 
    18 
    19 
    20: mave44 (7:e försöket, andra barnet)
    21: EmmaG (5e försöket- 2a barnet 09a)
    22 
    23: Aspartam (9:e försöket, andra barnet)
    24: Kaylie (12:e försöket, första barnet)
    24: Deecember (5:e försöket, första barnet)
    25: Maramina 
    26: Fru 2011 (tredje försöket, första barnet),
    26: cindy03 
    27 
    28 
    29 
    30: kristin10 (femte försöket, första barnet)
    31
    Lycka
  • livet med barn

    får jag haka på här?
    vi började i maj förra året, fick + i oktober, fick MA i november och är nu igång igen efter Operation (skrapning i nov) och mensen är tillbaka.


    ~ William 13/2 -10~
  • mave44

    Presentation: Jag är 32 och har en dotter på snart 3 år. Vi, min dotter, min man och jag bor i en ganska liten stad, där vi alla är uppväxta. Vi bor i hus och vi båda jobbar med ungdomar. Dottern blev till på första försöket så just nu är man ganska frustrerad att det inte gick lika lätt igen (vilket jag dum som jag var räknade med). Jag skulle helst vilja ha tre barn i framtiden, men vi får se om vi får till det med en andra först och främst.

  • livet med barn
    Söndermarken skrev 2012-01-03 12:03:30 följande:
    rainforest: Välkommen!
    tack.

    ska kanske också ge en liten presentation..

    är 24 år, har en son på snart 2 år, jag och mannen har försökt skaffa syskon sen maj/juni förra året, men började med ÄL test i september förra året.
    ~ William 13/2 -10~
  • Kravmärkt

    Hej alla Kul med lite info ju!

    Är 32 år och bor med min sambo sedan 10 år och tillsammans har vi en son född -09. Jobbar med kundvård på ett semistort företag och min sambo inom finansvärlden. Bor i en lägenhet i en förort till Stockholm. Har försökt få ett syskon sedan maj -11 och var naiv nog att tro att det skulle ta sig direkt som det gjorde med sonen. Men med 8 försök och ett mf senare så verkar det vara lite svårt..

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus