• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • livet med barn
    Kravmärkt skrev 2012-01-03 13:55:58 följande:
    Hej alla Kul med lite info ju!

    Är 32 år och bor med min sambo sedan 10 år och tillsammans har vi en son född -09. Jobbar med kundvård på ett semistort företag och min sambo inom finansvärlden. Bor i en lägenhet i en förort till Stockholm. Har försökt få ett syskon sedan maj -11 och var naiv nog att tro att det skulle ta sig direkt som det gjorde med sonen. Men med 8 försök och ett mf senare så verkar det vara lite svårt..
    vi sitter lite i samma sits, har också försökt sen maj 11 och fick även ett MA i nov.

    har ni kört med ÄL tester varje månad? vi körde med ÄL test i sept/okt och lyckades på första försöket då men som sagt så slutade det i MA. sonen blev dock till på första försöket
    ~ William 13/2 -10~
  • Kravmärkt

    Rainforest- beklagar ert ma

    Jag har kört äl-test sedan augusti med avbrott någon månad. Den kommer ju alltid när kalendern pekar men det känns ändå som en liten garanti.

  • livet med barn
    Kravmärkt skrev 2012-01-03 15:56:20 följande:
    Rainforest- beklagar ert ma

    Jag har kört äl-test sedan augusti med avbrott någon månad. Den kommer ju alltid när kalendern pekar men det känns ändå som en liten garanti.
    mm det var inte kul men det är lugnt nu =).

    min mens är så oregelbunden så jag litar inte på kalendern eftersom att denna gång vet jag inte ens när jag ska ha ÄL, har min första mens nu efter MA.
    har 4 ÄL tester hemma (clearblue) tänkte ta dom och visar dom inget så köper jag inte fler utan kör på ändå när vi känner för det.
    ~ William 13/2 -10~
  • Nellin

    Aspartam: Okej, då förstår jag. Idag var testet svagare än igår, så jag fortsätter att avvakta. Det är lite roligt detta tycker jag, som aldrig har testat förut, hehe...

    Fru 2011: Det är ju en rejäl stegring där! Ta ett senare ikväll och kika igen, den kanske är på ingång nu! Tiden från senaste mensen fram till ägglossning kan variera, det är inget konstigt. Det är tiden från ägglossning fram till nästa mens som är mer eller mindre konstant. Det var i alla fall vad min barnmorska sa till mig. Jag håller tummarna! 

  • MarieClaesson

    Hej alla! Här finns ju så måånga trådar att välja mellan, men jag väljer att haka på den här för här verkar trevligt :)

    Jag och min sambo har försökt i exakt ett år nu, Och som det syns på BIM listan nedan så har jag gått över BIM och tänker testa mig imorgon bitti. Har redan gjort två negativa tester, ett igår och ett för 3 dagar sedan.
    Jag har väldigt oregelbunden mens.. mellan 25-33 dagar ungefär. Därför är det jättesvårt att veta när jag har ägglossning osv, Men jag har heller inte gått in för att pricka äl så väldigt mycket, för helt ärligt så har jag inte haft så fruktansvärt bråttom ;) Jag är 23 år och min sambo är 10 år äldre.
    Vi bor på en liten gård sen ett år tillbaka och har lite djur och vi stoortrivs verkligen! Fast visst hade ett första barn inte suttit fel nu, känns som rätt tid :)

    BIM Januari 2012


    2 Mariaclaesson (12e försöket, Första barnet)

    4: Radioactive 


    7: Love life 12 

    9: April2010 
    10 
    11 
    12 
    13 
    14: attfångaenfjäril (9:e försöket 1:a barnet)
    14:  kribb (6e försöket, första barnet) 
    15 
    16 
    17 
    18 
    19 
    20: mave44 (7:e försöket, andra barnet)
    21: EmmaG (5e försöket- 2a barnet 09a)
    22 
    23: Aspartam (9:e försöket, andra barnet)
    24: Kaylie (12:e försöket, första barnet)
    24: Deecember (5:e försöket, första barnet)
    25: Maramina 
    26: Fru 2011 (tredje försöket, första barnet),
    26: cindy03 
    27 
    28 
    29 
    30: kristin10 (femte försöket, första barnet)
    31

    Jag har en känsla som säger mig att jag är gravid, har haft lätt lätt mensverk i 6 dagar, lätt illamående och ganska gasig sista dagarna:P Men allt det där kan ju lika väl vara PMS-symptom.. Nu håller jag tummarna för morgondagens test iaf! Och hur det än slutar så hänger jag kvar i tråden:)

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus