• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • mave44
    Kravmärkt skrev 2012-01-03 13:55:58 följande:
    Hej alla Kul med lite info ju!

    Är 32 år och bor med min sambo sedan 10 år och tillsammans har vi en son född -09. Jobbar med kundvård på ett semistort företag och min sambo inom finansvärlden. Bor i en lägenhet i en förort till Stockholm. Har försökt få ett syskon sedan maj -11 och var naiv nog att tro att det skulle ta sig direkt som det gjorde med sonen. Men med 8 försök och ett mf senare så verkar det vara lite svårt..
    Känns som vi är i väldigt lika sits. Är oxå 32. Har oxå ett barn från 09 som blev till på första försöket och jag trodde verkligen att jag då hade lätt för att bli gravid, men insåg ganska snart att så inte var fallet. Jag börjar fundera på om något blivit fel på vägen?

    Min mens har blivit hur lång som helst, idag är jag på dag 10 i cykeln och fick typ brunaktiga flytningar, såsom de ser ut på slutet av mensen. Igår trodde jag dock att dessa var slut. Är det verkligen normalt att ha så lång mens? Jag har en ganska kort cykel oxå, 26 dar. Även denna har blivit kortare sen vi började försöka, förut var den 29 dar och då hade jag mens i 7 dar. Någon som vet om jag borde ringa om detta eller om det är helt normalt? Jag har varit till KK och kollat prolaktin och äggstockarna för ett par månader sen eftersom jag hade ont i magen till och från hela tiden, men inget var konstigt med det. Jag trodde att jag var gravid vid första försöket även denna gång - jag kände mig verkligen gravid. Jag funderar på om jag kan ha fått ett tidigt missfall då? Men kan detta i så fall påverka mig fortfarande? Det var ju för 5 månader sen i så fall.
  • Kravmärkt

    Mave44- ja tänk att det finns fler. Det är väl det enda fina i kråksången

    Har även jag upplevt mer smärtor och värk på senaste tiden. Är idag på dag 8 i cykeln och har haft molvärk sedan dag 5. Hade knappt någon mensvärk den här gången heller. Ang blödningstid så blödde jag 7 dagar förut, nu har dock dagarna minskat till 4 plus att cykeln minskat från 31 dagar till 27. Vet du om perioden mellan äl och mens ändrat sig för din del? En kort lutealfas (som perioden kallas) kan göra det svårt för ägget att hinna fästa.

  • MarieClaesson

    Nja.. jag ska inte kalla det skengravid men visst har man letat tecken och trott sig veta att nu minsann... men icke!
    Jag var lite klumpig igår och testade inte med morgonurin pga att jag hade världens kortaste stubin och smågrälade med sambon mest hela dagen, jag ville lixom ha "en förklaring".. lite naivt kanske :)

    Jag började med rosenrot för lite drygt en månad sen, men jag visste faktiskt inte att den kan få igång ägglossningen utan jag ville bara åt den uppiggande effekten :D Haha tänk om det faktiskt har hjälpt, så fall ska jag rekommendera det till alla med barnlängtan!

  • Lillsnufflan

    Hej allihopa!

    Jag hoppar gärna in här. Jag är 32 och bor i ett radhus i en liten stad i Mellansverige med min man som är 29. Jag läser till lärare och min man jobbar på ett lager. Vi har varit ihop i 11 år och gifte oss 2008. Vi har två barn sedan tidigare, en 10-årig son (inte riktigt planerad, det var en lyckosam p-pillergraviditet) och en dotter på 15 månader som vi fick på första försöket. Däremellan blev jag gravid en gång till på första försöket men det visade sig vara ett utomkvedshavandeskap. Så jag hade lite naivt väntat mig att det skulle gå snabbt den här gången också. Men nu har vi försökt förgäves sju gånger. Liksom mave44 börjar jag bli orolig att något gått fel på vägen.

    Jättebra initiativ att skapa en sån här tråd, förresten. Den behövs. Jag är lite osäker på BIM, min mens har varit lite oregelbunden. Jag fyller i den 20:e. Det lär vara några dagar efter, men då är jag på den säkra sidan. Jag vill vara säker på att jag inte testar för tidigt. Det slutar bara med att jag känner mig "tvungen" att testa femtielva gånger "i fall att". Och det finns andra saker att lägga pengar på än onödiga gravtest. 
     
    BIM Januari 2012

    1
    2 Mariaclaesson (12e försöket, Första barnet)
    3
    4: Radioactive
    5
    6
    7: Love life 12
    8
    9: April2010
    10
    11
    12
    13
    14: attfångaenfjäril (9:e försöket 1:a barnet)
    14:  kribb (6e försöket, första barnet)
    15
    16
    17
    18
    19
    20: mave44 (7:e försöket, andra barnet)
    20: Lillsnufflan (8:e försöket, tredje barnet) 
    21: EmmaG (5e försöket- 2a barnet 09a)
    22
    23: Aspartam (9:e försöket, andra barnet)
    24: Kaylie (12:e försöket, första barnet)
    24: Deecember (5:e försöket, första barnet)
    25: Maramina 26: Fru 2011 (tredje försöket, första barnet),
    26: cindy03
    27
    28
    29
    30: kristin10 (femte försöket, första barnet)
    31

  • mave44
    Kravmärkt skrev 2012-01-03 21:11:50 följande:
    Mave44- ja tänk att det finns fler. Det är väl det enda fina i kråksången

    Har även jag upplevt mer smärtor och värk på senaste tiden. Är idag på dag 8 i cykeln och har haft molvärk sedan dag 5. Hade knappt någon mensvärk den här gången heller. Ang blödningstid så blödde jag 7 dagar förut, nu har dock dagarna minskat till 4 plus att cykeln minskat från 31 dagar till 27. Vet du om perioden mellan äl och mens ändrat sig för din del? En kort lutealfas (som perioden kallas) kan göra det svårt för ägget att hinna fästa.
    Sist testade jag med ÄL-test och då hade jag ÄL på dag 12-13, det är väl inte för nära mens som kom på dag 26? Innan dess har jag inte en aning om när jag hade ÄL. Jag har bara testat en gång, håller på o testar även denna gång.
  • cindy03

    Hej tjejer!  vad kul och läsa allt ni har skrivit!

    Jag 31 år, har  en underbar sambo sedan 12 år tillbaka.  Vi har 2 barn hemma i åldrarna 8 och 5 år samt våran lilla hund... Efter vårt andra barn hade vi bestämt oss för att nu räcker det, men men man är inte sämre att man kan ändra sig :)  Så nu är det 8:e försöket med nr 3... 

  • MarieClaesson

    suck... Inget Plus idag heller.. Jag tror jag ska ringa vårdcentralen idag och höra mig lite för, det kanske kan vara nåt annat som gör att inte mensen kommer? Är på dag 35 nu så lång cykel har jag aldrig haft, hade 34 en gång.
    Igår kväll kände jag små kramper eller typ sammandragningar i vänstra äggstocken.. Tycker också jag är lite hårdare än vanligt under naveln, fast utan att vara uppsvälld som innan mensen.. Inte lätt att tolka vad som är på riktigt och inte när man vill så himla mycket! :/

  • Hoppas 2012

    Godmorgon tjejer!
    Hoppas alla mår bra. Behöver er hjälp och tankar med mina ÄL test. Fick bekräftat av BM igår att jag hade ÄL men behöver hjälp hur jag ska räkna och när ni tror det var ÄL dagen så att säga då ägget släppte.

    Detta test var igår kväll efter besöket hos BM


    Bilden under är taget med dagens test (underst) och gårdagens ligger överst.
    Det understa (dagens är ju svargare eller hur?)
    När ska jag då räkna som ÄL dagen, igår? Äggsläpp idag eftersom det blev svagare bara på 1 dag?


  • mave44

    Det översta var ju starkast, så då borde ägget lossna typ 12-36timmar efter det testet togs (tror jag). Så du har nog tänkt rätt :) Vad sa BM? Sa hon att ägget var på väg att släppa eller att det hade släppt? Skulle va intressant att veta. Jag håller oxå på med ÄL-test för andra gången och försöker förstå mig på dem :)

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus