• Äldre 19 Dec 12:01
    1497955 visningar
    23482 svar
    23482
    1497955

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Äldre 5 Jan 17:51
    Nellin skrev 2012-01-05 17:28:52 följande:
    Fråga om ägglossningstest igen. Förlåt min okunnighet! Efter ett års försökande så har jag koll på det mesta, men inte ägglossningstest.

    Jag började som sagt för fyra dagar sedan att testa (för första gången) och då var det negativt. Teststrecket var inte jättesvagt, men helt klart svagare än kontrollstrecket. Därefter har jag fortsatt med ett test om dagen, men ser att de bara blir svagare och svagare för varje dag.

    Betyder detta att jag kanske har missat ägglossningen, trots att jag började testa flera dagar för tidigt? Eller kan det bli så att det minskar för att sedan stegra när det är dags? 
    Är din cykel oregelbunden? Hur vet du att du började testa 4 dgr för tidigt? Alltså brukar dy alltid ha ÄL på samma dag etc?
  • Nellin
    Äldre 5 Jan 18:10

    Jag menar att jag började testa för tidigt om man ska gå efter den där kartan eller schemat. "Om du har en cykel på si och så många dagar så ska du börja på dag 12" och så vidare. Enligt den ska jag egentligen börja testa idag. Men jag har ätit rosenrot denna månad och jag har hört att det kan trigga ägglossning och förkorta cykeln, så för att vara säker på att inte missa så började jag tidigare än anvisningarna.

    Jag har fått diagnosen PCO alldeles nyss så jag testar denna månad för att se om jag ens får ägglossning. Och nu när strecken blir svagare och svagare så undrar jag om jag kanske haft ägglossning innan jag började testa, eller om det är vanligt att det kan bli svagare och sen starkare igen. 

  • Äldre 5 Jan 18:13
    Nellin skrev 2012-01-05 18:10:04 följande:
    Jag menar att jag började testa för tidigt om man ska gå efter den där kartan eller schemat. "Om du har en cykel på si och så många dagar så ska du börja på dag 12" och så vidare. Enligt den ska jag egentligen börja testa idag. Men jag har ätit rosenrot denna månad och jag har hört att det kan trigga ägglossning och förkorta cykeln, så för att vara säker på att inte missa så började jag tidigare än anvisningarna.

    Jag har fått diagnosen PCO alldeles nyss så jag testar denna månad för att se om jag ens får ägglossning. Och nu när strecken blir svagare och svagare så undrar jag om jag kanske haft ägglossning innan jag började testa, eller om det är vanligt att det kan bli svagare och sen starkare igen. 
    Aha..då är jag mer med. Anledningen till att jag frågade var att jag ska eg testa på dag 15 typ men testade redan efter mensen och hade ÄL dag 12 ist för vanliga 19. Tycker inte om de scheman Flört
    Jag är dåligt insatt i PCO så där är jag nog inte mkt till hjälp, sorry. Men om man bara lägger allt sånt man vet åt sidan låter det som att du haft ÄL om de bara blir svagare och svagare..
    Men visst det kanske kan öka igen, som sagt inte världen bästa på sånt.
    Jag beklagar diagnosen, kram!
  • Nellin
    Äldre 5 Jan 18:41

    Tack! :)

    Diagnosen är visserligen trist att få, men samtidigt en lättnad för då förstår jag vad som KAN vara orsaken till att det inte tagit sig på ett år. Dessutom går det att få hjälp och det känns skönt. I väntan på utredning så hoppas jag att det ska ta sig av sig själv. Trots PCO så har jag ändå relativt regelbunden mens, det brukar bara diffa några dagar. Däremot är cykeln rätt lång, men det ska ju inte vara något bekymmer om den är regelbunden.

     Nu har vi sex typ varje dag ändå, oavsett om vi försöker eller inte, så jag har nog inte missat ägglossningen på det sättet. Men testen tog jag ju för att veta OM jag får ägglossning. Jag får väl fortsätta testa några dagar till och om inget händer så får jag utgå från att jag missade ägglossningen eller att jag inte fick nån. Får testa nästa månad igen då.

    Tack för dina svar! 

  • Äldre 5 Jan 20:28
    Nellin skrev 2012-01-05 18:41:42 följande:
    Tack! :)

    Diagnosen är visserligen trist att få, men samtidigt en lättnad för då förstår jag vad som KAN vara orsaken till att det inte tagit sig på ett år. Dessutom går det att få hjälp och det känns skönt. I väntan på utredning så hoppas jag att det ska ta sig av sig själv. Trots PCO så har jag ändå relativt regelbunden mens, det brukar bara diffa några dagar. Däremot är cykeln rätt lång, men det ska ju inte vara något bekymmer om den är regelbunden.

     Nu har vi sex typ varje dag ändå, oavsett om vi försöker eller inte, så jag har nog inte missat ägglossningen på det sättet. Men testen tog jag ju för att veta OM jag får ägglossning. Jag får väl fortsätta testa några dagar till och om inget händer så får jag utgå från att jag missade ägglossningen eller att jag inte fick nån. Får testa nästa månad igen då.

    Tack för dina svar! 
    Ja första tanken är ju säkert, som för alla när man får veta något som är jobbigt, att man blir ledsen och orolig. MEN som du säger så vet ni nu varför det inte tagit och kan få hjälp på bästa sätt.  Nu kan det bara bli bättre eller hur vännen.
    Fortsätt med ÄL testen så kan ni ju anteckna hur det ligger till och om det nu visar sig att du missade ÄL testa med ngn dag så testa igen nästa månad.

    Kände någonting när jag läste ditt inlägg så ville bara skicka en stor kram Hjärta
  • Nellin
    Äldre 5 Jan 20:44

    Vad du är gullig Fru 2011!  En stor kram tillbaka till dig!

  • Äldre 5 Jan 20:51
    Nellin skrev 2012-01-05 20:44:02 följande:
    Vad du är gullig Fru 2011!  En stor kram tillbaka till dig!
    Kramis Hjärta
    Ps. Skulle det vara något finns jag bara en inbox borta. Ds
  • Nellin
    Äldre 5 Jan 20:54

    Detsamma gäller dig! {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 5 Jan 20:56
    Nellin skrev 2012-01-05 20:54:03 följande:
    Detsamma gäller dig! {#emotions_dlg.flower}
    Tack! 
    I may take you up on that offer Flört
  • Nellin
    Äldre 6 Jan 13:54

    Det tycker jag du ska göra! Flört
    Hur mår du annars såhär efter ägglossning och allt? Vad säger magkänslan, prickade ni?
    Gud så spännande när BIM närmar sig alltså! Januari ska BANNEMIG vara er månad! (Och min!)

    Hjärta 

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus