• Äldre 19 Dec 12:01
    1500162 visningar
    23482 svar
    23482
    1500162

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Äldre 6 Jan 16:03
    Nellin skrev 2012-01-06 13:54:57 följande:
    Det tycker jag du ska göra! Flört
    Hur mår du annars såhär efter ägglossning och allt? Vad säger magkänslan, prickade ni?
    Gud så spännande när BIM närmar sig alltså! Januari ska BANNEMIG vara er månad! (Och min!)

    Hjärta 
    Hej!
    Jag mår ok, fortfarande ont i min högra sida som jag fick innan ÄL (då trodde jag det var något allvarligt när jag var beredd på ÄL först 8 dgr senare) men enligt testet var det ju ÄL. 
    Hm..ja du magkänslan hade så fel man kunde förra månaden så den litar jag inte på Glad. Hade alla vanliga symptom men inget stämde ju i slutändan så bättre att inte känna efter tror jag, men det är ju lättare sagt än gjort. Jag tycker det är svårt det här med sex under ÄL, för att det på bästa sätt ska gå. Denna gången hade vi sex 1 gång innan, dagen för pos ÄL test, dagen efter och dagen efter det (igår). OM ett ägg släppte så hände det onsdag eller igår så det borde finnas några simmare som väntar men vem vet....

    Vad tror du om det sexandet?

    Jag hoppas så mycket på denna gången för oss båda, hur underbart hade inte det varit..?! 

    Hjärta
  • Äldre 6 Jan 16:08

    Ja tycker oxå det är vansinnigt svårt att veta om man gör rätt eller ej. Igår läste jag på nån fertilitetssida att det allra bästa vore att mannen inte hade utlösning på säg 5-7 dagar och sen hade man sex samma
    Dygn som ägget släpper

  • Äldre 6 Jan 16:13
    Söndermarken skrev 2012-01-06 16:08:48 följande:
    Ja tycker oxå det är vansinnigt svårt att veta om man gör rätt eller ej. Igår läste jag på nån fertilitetssida att det allra bästa vore att mannen inte hade utlösning på säg 5-7 dagar och sen hade man sex samma
    Dygn som ägget släpper
    Är det sant?!
    Man vet inte vad man ska tro, på vissa sidor står det att ju oftare sex desto bättre spermier...suck man blir ju inte klok på detta hörrni Glad
    Jag och min man hade bestämt oss att köra när vi vill, vilket brukar vara varannan dag och sen mer om vi fick pos på ÄL test. Nu väntade vi oss inte pos redag dag 12 haha så vi gjorde det ju bara 2 dgr innan pos resultat. Men men. Det är ju svårt då man inte vet när ägget släpper (om det ens gör det) Därav hade vi sex både dagen efter pos (24h) och och dagen efter det (48h). 

    Men men den som lever får se Flört 

    Hur är det annars fjäril? 
  • MarieC­laesso­n
    Äldre 6 Jan 16:50

    Jag undrar lite över hur vanligt det är att man har mer än en ÄL per cykel.. Har läst på flera ställen nu att det inte är allt för ovanligt.. OM det nu stämmer så borde ju typ "varannan-dag" sexet vara det bästa,eller? :) Någon som testat och haft två positiva äl-dagar under samma cykel?
    Fortfarande ingen mens här och helt ärligt så hade jag blivit förvånad om det inte tagit sig denna månaden.. har en känsla bara:) Barnmorskan sa att det är vanligt att man inte plussar förrän en vecka eller två efter BIM, Gör ett nytt test imorgon.. nervigt!

  • Äldre 6 Jan 17:19
    MarieClaesson skrev 2012-01-06 16:50:11 följande:
    Jag undrar lite över hur vanligt det är att man har mer än en ÄL per cykel.. Har läst på flera ställen nu att det inte är allt för ovanligt.. OM det nu stämmer så borde ju typ "varannan-dag" sexet vara det bästa,eller? :) Någon som testat och haft två positiva äl-dagar under samma cykel?
    Fortfarande ingen mens här och helt ärligt så hade jag blivit förvånad om det inte tagit sig denna månaden.. har en känsla bara:) Barnmorskan sa att det är vanligt att man inte plussar förrän en vecka eller två efter BIM, Gör ett nytt test imorgon.. nervigt!
    Jag har varit med om att få positivt på ÄL testerna med någon dags mellanrum! Då var det en som jag nämnde det för som trodde att det var så att ägget inte släppte vid den första, men däremot vid den andra. Jag vet inte alls hur det är med den saken. Gravid blev jag i alla fall inte den månaden trots att vi sexade på vid både tillfällena...

    På tal om ÄL, jag är lite putt på mig själv för att jag inte har några ÄL-stickor hemma för just nu kryper det i kroppen på mig av lust att testa. Jag har fått  för mig att den här gången så kommer det tidigare med tanke på att ajg nu har tagit både Rosenrot och Bidrottninggele och druckit grapfruktsjuice den här månaden. Jag har först nu kommit på att jag har ju inte tänkt på att många säger att man inte ska ta de två första efter ÄL ifall det lyckats ta sig. Men jag gör så att jag räknar med att ÄL är som beräknat på måndag och tar tabletterna fram tills dess. Vad det gäller med mysandet så behöver jag inte ha koll på ÄL den här gången i alla fall med tanke  på hur sugen jag känner mig hela tiden. Stackars maken får knappt vara ifred och undrar vad det är för "fel" på mig då jag under en längre period inta haft nästan någon sexlust över huvudtaget och så nu så har jag svårt att hålla händerna i styr... Tur att vi har dottern som vi måste ta hänsyn till för annars så skulle det nog inte finnas några springare kvar när det väl var dags. Fast jag kan ju inte påstå att maken beklagar sig direkt  över min ökade sexlustFlört
  • Nellin
    Äldre 6 Jan 17:21

    Fru: Haha, nej men då struntar vi i magkänslan helt enkelt och kör på att låta tiden utvisa! :) Själv gjorde jag nyss dagens ÄL-test och det visar en stegring nu! WIIIHHOOOO! Jag ska ta ett senare ikväll innan jag lägger mig också och kika. Jag känner mig helt pirrig, tänk om jag faktiskt kan få en ägglossning denna månad! Solig
    Beträffande erat "sexande" så tycker jag det låter som om ni inte kunde göra mer än så. Visst är det svårt, och lite stressande på nåt sätt, men man kan ju inte göra mer än att faktiskt ligga med varandra.

    Jag har hört att mannen inte ska vänta så länge med att få utlösning, för att spermierna dör och så kommer det bara ut en "tom" sats. Det finns så många bud, men jag tror på att köra på som vanligt, äta nyttigt och leva sunt. Ja, och pricka ÄL såklart! 

    En förväntansfull Kaylie ska nu laga middag och håller hoppet uppe för ett positivt ÄL-test ikväll eller i morgon.

    Kram till er! {#emotions_dlg.flower} 

  • Äldre 6 Jan 17:48

    Ja visst är det tokmycket konstigt. Skall se om jag kan hitta den där sidan igen. Jag gjorde nämligen en dykning i manlig fertilitet fick då upp lite sidor jag inte sett förut. Jag och mannen hade en "ivrig" diskussion igår då jag kände det som om det lixom bara var
    In uppgift att se till att få oss gravida. Jag tänker tex ( om det blir minus igen) dra ner ordentligt på alkohol och kämpa hårdare med vikt samt käka rosenrot. Så frågade jag vad han tänkte göra ;)

    Annars har jag fortfarande känslan kvar, är "öm" och retlig. Men inget av det jag känner är nytt så jag tror ändå inte.

  • Nellin
    Äldre 6 Jan 18:28

    Ja det är svårt att veta vad som egentligen stämmer. Men vikt, kost och giftvanor är såklart inverkande. Själv dricker jag nästan aldrig och när jag väl gör det så är det sparsamt. Men det är mest för att jag inte är så förtjust i det överlag. Kan vara gott med nåt glas vin ibland. 

    Eftersom jag inte hade ägglossning förra månaden och eftersom cykeln blivit så lång och konstig så är det inte utan att jag tror att rosenroten som jag ätit nu kan ha ett finger med i spelet. Jag får utslag på stickan och jag tackar rosenroten, oavsett om det är därför eller inte. Jag ska hur som helst rekommendera den till fler som försöker. :) 

  • Äldre 6 Jan 18:37

    Åh vad jag hoppas tjejer!

    Grattis till stegring Kaylie! Då är det bara att sexa på ikväll och ha roligt Glad 

    Vi är ganska sega idag så vet ej om det blir något ikväll. Tror ni vi "bör" ha sex även om det var igår 48 h sen positivt ÄL test ?

  • Nellin
    Äldre 6 Jan 21:42

    Tog ett nytt test nu och det var mycket svagare. :( Jag trodde verkligen att det var på G. Usch så tråkigt.

    Fru: Det skadar ju aldrig med en gång till. :) Han lär väl inte klaga i alla fall? Kyss 

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus